پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۲۳۶۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده گفت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر شد همانند گذشته، امسال نیز آزمون‌های سمپاد برگزار شود.

شعار سال: رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده گفت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر شد همانند گذشته، امسال نیز آزمون‌های سمپاد برگزار شود.

 زهرا آیت اللهی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه مصوبه جلسه اخیر این شورا در مورد سمپاد افزود: همانگونه که مهندس ضرغامی عضو شورا هم به درستی اعلام کردند؛ در این جلسه مقرر شد که امسال همانند سال های گذشته، آزمون استعدادهای درخشان (سمپاد) برای دوره متوسطه اول نیز برگزار شود و اصلاحات پیشنهادی شورای عالی آموزش و پرورش که ناظر بر آزمونهای سالهای بعد و وضعیت سمپاد خواهد بود، برای بررسی و تصویب به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی بیاید.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به طرح نظر برخی کارشناسان در زمینه هزینه بر بودن این مدارس برای دولت، هزینه کردن برای استعدادهای درخشان و این مدارس را یک سرمایه گذاری سودآور برای آینده کشور دانست که در آینده ده ها برابر سود خواهد داشت.

وی همچنین مدارس علمیه جدیدی مانند مشکات را به عنوان نمونه مشابهی از مدارس استعدادهای درخشان برای جذب و پرورش استعدادهای برتر و تربیت نخبگان حوزوی برشمرد.

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده ضمن اشاره به بندی از مصوبه این شورا تحت عنوان "منشور حقوق و مسئولیت های زنان در نظام جمهوری اسلامی ایران"، در مقابل سند بین المللی حقوق زنان، که علاوه بر شورا در مجلس نیز به عنوان قانون تصویب شده است، اعلام کرد که در این بند بر حمایت از رشد علمی و استفاده از توانمندی های دختران و زنان دارای استعدادهای ویژه تاکید شده است و مدارس استعدادهای درخشان به عنوان بستر مناسبی برای اجرای این قانون هستند.

آیت اللهی یکی دیگر از برکات وجود این مدارس را که دولتی هستند، جذب و پرورش استعدادهای برتر خانواده های کم بضاعت و نیازمند دانستند و گفتند: هم اکنون شاهدیم که برخی از رتبه های برتر کنکور سراسری که هم اکنون در بهترین رشته های دانشگاه های تهران مشغول هستند، از خانواده‌های روستایی و کم بضاعت هستند که با کمک سمپاد توانستند اینگونه موفق شوند و با حذف این مدارس، از ارتقای علمی باز خواهند ماند و در عوض جای خود را به افراد پولداری که قادر به تحصیل در مدارس غیر انتفاعی با شهریه های سنگین هستند، خواهند داد و این با عدالت اجتماعی در تناقض است.

وی در پایان و با تاکید بر رفع نواقص فعلی مدارس سمپاد (از جمله جلوگیری از رشد بی رویه این مدارس در سالهای گذشته) بر تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی بر حفظ این گونه مدارس تاکید کرد و گفت: همانگونه که روشهای مختلفی غیر از آزمون برای ارزیابی دانش آموزان وجود دارد، می بایست برای رفع اضطراب و نگرانی خانواده ها، به زودی جایگزین مناسبی برای آزمون ورودی سمپاد تعیین کرد. اما نباید مانع ادامه کار آنها که بستر تربیت استعدادهای درخشان بالاخص در خانواده های کم بضاعت هستند شد و وظیفه نهادهای حاکمیتی، رفع مشکلات موجود و ارائه راه حل های مناسب است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار اردیبهشت 97، کدمطلب:97020100447، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
0
0
این بهترین کاریه که میشد انجام داد
وجود این مدارس با رویه درست بهترین عمل میتونه باشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین