پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۲۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۴
اسماعیل دوستی: کارشناسان حمل و نقل معتقدند کارت شناور زیادی در اختیار افراد مختلف قرار گرفته است. من پیشنهاد می کنم کارت های شناور که به تعداد بسیار زیاد، برای ورود به محدوده طرح ترافیک به افراد مختلف داده شده است حذف شود تا بیش از این شاهد افزایش تردد و در شریان های اصلی پایتخت نباشیم.

شعارسال: طرح ترافیک جدید از پانزده اردیبهشت به اجرا در آمد. قرار بود در این طرح بار ترافیکی کاهش یافته و رانت های گذشته اصلاح شود اما امروز اجرای این طرح انتقاداتی را از سوی کارشناسان حمل و نقل در پی داشته است.آنها معتقدند قرار بود طرح ترافیک جدید بار ترافیکی خیابان های اصلی پایتخت را کم کند این در حالی است که ترافیک همچنان وصله ناجور تهران باقی مانده و تاثیر آن بر کاهش بار ترافیکی در ساعت های اوج تردد ناچیز است.

اسماعیل دوستی عضو سابق شورای شهر تهران که سابقه عضویت در کمیسیون حمل و نقل شورای شهر را داشته بر این انتقادها صحه گذاشته و معتقد است "طرح ترافیک جدید یک طرح شکست خورده است"

اسماعیل دوستی به تشریح وضعیت فعلی طرح جدید ترافیک پرداخته و پاسخ به این سوال که آیا طرح جدید در سال 97 توانسته بارترافیکی خیابان های پرتردد پایتخت را کاهش را دهد می گوید:

من با توجه به سوابق حضورم در کمیسیون حمل و نقل شورای شهر قبل نظرم را به برخی از اعضای شورای شهر قبل درباره طرح ترافیک جدید و نحوه اجرای آن اعلام کردم. به اعضای شورای شهر صراحتا" گفتم که این طرح بدون شک با شکست روبرو خواهد شد.

اسماعیل دوستی درباره دلایل خود در خصوص دلایل شکست طرح ترافیک جدید گفت: اکنون که از سه ماه از اجرای طرح ترافیک جدید می گذرد باید بگویم که تخلفات بیشتر از گذشته شده است و از سوی دیگر شاهد کاهش شدید درآمدهای شهرداری تهران هستیم.

عضو سابق شورای شهر تهران در ادامه به نارضایتی شهروندان از اجرای طرح ترافیک جدید اشاره کرد و گفت: مردم از اجرای طرح ترافیک جدید به دلایل مشکلاتی که در حمل و نقل و تردد پدید آورده ناراضی هستند. همان گونه که می دانید پلیس راهنمایی و رانندگی از همان ابتدا با اجرای این طرح به شکل فعلی مخالف بود و حتی اعلام کرد که زیر ساخت ها برای اجرای این طرح کافی نیست. اکنون نیروی انتظامی هم انگیزه کافی برای نظارت بر اجرای درست این طرح ندارد. لذا من معتقدم کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا سریعا باید در اجرای این طرح تجدید نظر کند.

عضو سابق کمیسیون حمل و نقل شورا در پاسخ به این سوال که اکنون شورای شهر و شهرداری تهران برای اصلاح این طرح باید چه راهکاری را در پیش بگیرد گفت:

طرح ترافیک جدید نیاز به بازنگری جدی دارد و به شورای شهر فعلی پیشنهاد می کنم این طرح را اصلاح کرده و پس از رفع ایرادات آن را اجرا کند.

اسماعیل دوستی در پاسخ به این سوال که آیا طرح ترافیک جدید زمینه رانت بیشتری را فراهم کرده است گفت:

کارشناسان حمل و نقل معتقدند کارت شناور زیادی در اختیار افراد مختلف قرار گرفته است. من پیشنهاد می کنم کارت های شناور که به تعداد بسیار زیاد، برای ورود به محدوده طرح ترافیک به افراد مختلف داده شده است حذف شود تا بیش از این شاهد افزایش تردد و در شریان های اصلی پایتخت نباشیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی دیده بان ایران، تاریخ انتشار: 9تیر1397 ، کدخبر: 46145: www.didbaniran.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
0
0
این همه این ها زحمت میکشند و یک طرح را تصویب میکنند و بعد میگویند شکست خورده است ؛ چرا؟
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین