پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۳۸۳۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
عضو اتاق بازرگانی تهران گفت : بسیاری از کسانی که به صورت میلیاردی درحال فعالیت اقتصادی در جامعه هستند فاقد پروانه مالیاتی بوده و بدون آنکه مالیات بدهند و یا دولت نظارتی بردرآمد آنها داشته باشند مشغول پولشویی هستند

شعارسال:عضو اتاق بازرگانی تهران گفت : بسیاری از کسانی که به صورت میلیاردی درحال فعالیت اقتصادی در جامعه هستند فاقد پروانه مالیاتی بوده و بدون آنکه مالیات بدهند و یا دولت نظارتی بردرآمد آنها داشته باشند مشغول پولشویی هستند.

عدم انتشار جزییات واردات با ارز دولتی ماهیت شفاف‌سازی را زیرسوال می‌برد

به دنبال بحران ارزی اخیر در ایران حسن روحانی دستور داده بود که فهرست دریافت‌کنندگان ارز دولتی یا رسمی اعلام شود. بانک مرکزی نیز فهرست ۱۵۰۰ شرکت که با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی کالا وارد کردند را منتشرکرد اما این لیست بدون انتشار جزئیات ثبت کامل سفارش‌ها از سوی وزارت صنعت، چندان فایده‌ای نخواهد داشت.

تغییر در نظام مالیاتی تنها راه ممکن

عباس آرگون عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی با تاکید بر ایجاد شفافیت مالی لیست‌های متخلفان و ارائه قصور آنها گفت: تنها نباید به انتشار اسامی اکتفا کرد و باید به دنبال راه حل ریشه‌ای مشکلات بود که تنها راه حل آن تغییر در نظام مالیاتی و نظارت دقیق این سازمان بر مجراهای مالی است.

او افزود: نام افرادی که ثبت سفارش کرده‌اند و به اخلال در بازار دامن زده‌اند، بنا به دستور رییس جمهور باید افشا شود چراکه عدم انتشار کامل نام متخلفان از سوی وزارت صنعت ماهیت شفاف سازی را زیر سوال می‌برد. ضمن اینکه باید به این سوال پاسخ داده شود که چرا تقاضای زیادی برای ثبت سفارش وجود دارد؟ لذا به جای برخوردهای انفعالی با موضوع سعی شود در روند رسیدگی به مسائل مالی افراد با نظارت بیشتر عمل شود.

دولت یقه افرادی که مالیات نمی‌دهند را بگیرد

این فعال اقتصادی خاطرنشان کرد: بسیاری از کسانی که به صورت میلیاردی در حال فعالیت اقتصادی در جامعه هستند فاقد پروانه مالیاتی بوده و بدون آنکه مالیات بدهند یا دولت نظارتی بر درآمد آنها داشته باشند مشغول پولشویی هستند. دولت باید یقه این افراد را گرفته و از آنها سوال کند که درآمدهای نجومی از کجا آمده است؟

مبدا و مقصد پول‌ها مشخص نیست

آرگون تاکید کرد: متاسفانه مبدا و مقصد بسیاری از پول‌ها در کشور مشخص نیست لذا نظام مالیاتی باید تمرکز خود را بر گردش مالی گذاشته تا از بروز فسادهای این چنینی در امان باشیم. برای مبارزه با فساد و قاچاق نیاز به برنامه عملی مشخص هستیم و صرف وعده برخورد با متخلفان تنها به سرمایه اجتماعی مردم آسیب خواهد زد.

عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه شفاف شدن مسیر پول‌ها به راحتی میسر است، تصریح کرد: نظام بانکی که مجرای دریافت پول‌هاست می‌تواند جلوی بسیاری از رانت‌ها را بگیرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت رویداد24، تاریخ انتشار11تیر 97، کدخبر: 133908، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
0
0
ا.ف75
سرمایه اجتماعی خیلی وقته که از دست رفته! آن زمان ها که اقایان به فکر کندن از جیب همین مردم بودن باید فکر این روزها رو هم می کردن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین