پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۳۸۷۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۹
نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس معتقد است در حال حاضر برگزاری کنکور توسط سازمان سنجش مناسب‌ترین راهکار برای ارزیابی دانش‌آموزان برای ورود دانشگاه است.

شعارسال: قاسم احمدی‌لاشکی با اشاره به سخنان رئیس سازمان سنجش کشور درباره ادامه فرایند برگزاری کنکور سراسری به شیوه کنونی گفت: بر اساس سند تحول بنیادین باید بساط کنکور سراسری جمع شود، ولی متاسفانه جایگزین مناسبی برای کنکور تهیه و تدوین نشده است.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تا زمانی که جایگزین مناسبی برای کنکور وجود نداشته باشد، باید دانش‌آموزان به همین شکل و روش برای ورود به دانشگاه ارزیابی شوند؛ بنابراین در حال حاضر ارزیابی دانش‌آموزان بر اساس کنکور، بهترین روش است.

وی با تأکید بر اینکه مشکلاتی که حذف کنکور به وجود می‌آورد، برای سیستم آموزشی کشور ایجاد دردسر می‌کند، بیان کرد: بطور مثال اگر ارزیابی بر اساس معدل باشد، دانش‌آموزانی که معدل پایین کسب می‌کنند، باید ورود به رشته پزشکی را فراموش کنند. نباید با حذف کنکور بسیاری از دانش‌آموزان را از ورود به رشته‌های خوب منع کرد.

وی ادامه داد: در این برهه سازمان سنجش به عنوان مرکز سنجش علمی کشور توانسته نمره بالایی در برگزاری آزمون باکیفیت و امن کسب کند.

این نماینده مجلس در دوره دهم با بیان اینکه تا زمانی که آزمون‌های آموزش و پرورش از استانداردهای لازم برخوردار نباشد، نمی‌تواند معیار مناسبی برای دانش‌آموزان قرار بگیرد، افزود: متاسفانه بحث لو رفتن سوالات امتحانی دانش‌آموزان نیز برای چهره آموزشی کشور بد بود و باعث بدبینی به سیستم آموزشی کشور شد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی در خاتمه با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید برای حذف کنکور برنامه‌ای مدون تهیه کرده و شرایط را برای حذف تدریجی کنکور فراهم می‌کرد، خاطرنشان کرد: متاسفانه اقدامی مناسب در این خصوص از جانب آموزش و پرورش صورت نگرفت؛ بنابراین در حال حاضر برگزاری کنکور توسط سازمان سنجش بهترین و مناسب‌ترین راهکار برای ارزیابی دانش‌آموزان جهت ورود دانشگاه است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 12تیر1397، کدخبر: 401605 : www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
0
0
ا.ف75
اگر شرایطش فراهم نیست چرا باید حرف و حدیث حذف کنکور رو بین مردم بندازید و بدون برنامه حرف بزنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
0
0
شرایط حذف کنکور وقتی فراهم میشه که بیایم و تمام اینت شرایط رو در جامعه ابتدا فرهنگسازی کنیم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین