پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۳۷۸۶۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۴
شریعتی‌نیاسر گفت: اکنون بیش از یک میلیون نفر در کنکور شرکت می‌کنند که حدود 80 درصد آن را می‌توانیم حذف کنیم که اصلا نیاز به شرکت در کنکور نداشته باشند.

شعار سالشریعتی‌نیاسر گفت: اکنون بیش از یک میلیون نفر در کنکور شرکت می‌کنند که حدود 80 درصد آن را می‌توانیم حذف کنیم که اصلا نیاز به شرکت در کنکور نداشته باشند.

مجتبی شریعتی‌نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم در حاشیه بازدید از حوزه برگزاری کنکور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های آموزش عالی و خانواده‌های داوطلبان حذف کنکور است، اظهار کرد: حذف کنکور یک موضوع جدی است که اچرای آن برای رشته‌های پرمتقاضی زمان‌بر است؛ این موضوع با هماهنگی سازمان سنجش، وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت در حال بررسی است تا نتایج قابل قبولی در این زمینه حاصل شود.

وی با تاکید بر اینکه باید طرحی فراهم کنیم که داوطلبان استرس کمتری تحمل کنند، تصریح کرد: اکنون بیش از یک میلیون نفر در کنکور شرکت می‌کنند که حدود 80 درصد آن را می‌توانیم حذف کنیم، برای رشته‌های پرمتقاضی به دلیل رقابت سنگین نیاز به کنکور داریم که پس از مدت زمانی این بخش هم قابل حذف است و می‌توانیم پذیرش دانشجویان را به دانشگاه‌ها واگذار کنیم.

معاون آموزشی وزیر علوم تصریح کرد: باید شرایطی در دانشگاه ها ایجاد کنیم تا افراد مستعد بتوانند در مراکزی حضور یابند که شایسته شخصیت و درجه علمی آنهاست؛ آنچه در این طرح پیش‌بینی شده افزایش کف حد نصاب است که این افراد هم با سطح علمی بالاتری به دانشگاه راه پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه کاهش سهمیه در سال 98 در دست بررسی است، یادآور شد: میزان تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور باید به وسیله شورای سنجش و پذیرش تأیید شود.

شریعتی نیاسر در ادامه با اشاره به سهمیه پنج درصدی خانواده جانبازان و ایثارگران مطرح کرد: موضوع سهمیه به مجلس تقدیم شد اما نیاز به اصلاح داشت و اصلاحیه با کمک نمایندگان مجلس تصویب شد ولی مشکلاتی داشت که قرار است دوباره در کمیسیون آموزش مجلس بررسی شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ،  تاریخ انتشار 7 تیر 97، کدمطلب:۶۵۷۹۴۸۸، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
0
0
ا.ف75
چرا باید کارد را به استخوان برسانید و صدای مردم رو این همه در بیارید تا بخواید یه کار انجام بدید؟ ای کاش به جای زیر سوال بردن علم به این عزیزان نور چشم مپول و موقعیت مالی بدهید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
0
0
خوب اگر میتوانید انجام دهید تا این مافیای عظیم کنکور از بین برود
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین