پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۳۴۱۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۵
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از اصلاح ماده‌ای از برنامه ششم توسعه درباره سهمیه خانواده ایثارگران و جانبازان در کنکور خبر داد و گفت که براساس مصوبه امروز کمیسیون، حدنصاب علمی برای خانواده ایثارگران از ۷۰ به ۸۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

شعارسال: میرحمایت میرزاده در توضیح جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به حضور رئیس دانشگاه فرهنگیان در این جلسه اشاره و اظهار کرد: طبق توضیحات ارائه شده وجود ظرفیت خالی در دانشگاه فرهنگیان یه دغدغه است که باید با تعامل وزارت آموزش و پرورش، سازمان سنجش و سازمان امور استخدامی این نقد برطرف شده تا از ظرفیت این دانشگاه برای تربیت معلم استفاده شود.

وی افزود: بر این اساس قرار شد هفته آینده نشستی با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش در این باره برگزار شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی طرح اصلاح بند الف ماده ۹۰ قانون برنامه ششم توسعه را از دیگر موارد کاری جلسه امروز این کمیسیون عنوان و اظهار کرد: این موضوع درباره سهمیه ایثارگران و خانواده آن‌ها در کنکور است که مقرر شد یک تبصره به این ماده اضافه شود.

میرزاده گفت: این تبصره این‌گونه است که کسب حداقل ۸۰ درصد از حد نصاب شرایط علمی و امتیاز پذیرفته‌شدگان برای تمامی رشته‌محل‌ها الزامی است. این میزان برای برخی از کدرشته‌محل‌های علوم تجربی مشتمل بر پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی و برخی رشته‌های علوم ریاضی مشتمل بر فنی و مهندسی در آزمون سراسری و تمام رشته‌محل‌های تحصیلات تکمیلی و آزمون دستیاری پزشکی ۸۵ درصد حدنصاب شرایط علمی است.

وی افزود: قبل از این حد نصاب شرایط علمی برای خانواده‌های ایثارگر ۷۰ درصد بود که با این قانون آن‌ها برای قبولی در کنکور سراسری باید بیشتر تلاش کنند. البته سهمیه‌ها و ظرفیت‌ها برای خانواده‌های ایثارگر تغییر نکرده بلکه سطح علمی از ۷۰ به ۸۰ رسیده است. این تبصره مختص خانواده‌های ایثارگر و جانباز است و سهمیه جانبازان در کنکور تغییری نمی‌کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:16اردیبهشت1397 ، کدخبر: 97021608768: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
0
0
داداش واسه امسال نیست .اجرا نمیشه این.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین