پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۳۸۴۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۷
جذب ۴۰۰ عضو هیات علمی، تصویب آیین‌نامه فرصت‌های مطالعاتی و تغییر نام دانشگاه فرهنگیان به "دانشگاه تربیت معلم" از جمله مصوبات نوزدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه فرهنگیان بود.

شعارسال: نوزدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه فرهنگیان که با حضور وزیر آموزش و پرورش، هیات رئیسه دانشگاه و اعضای هیات امناء برگزار شد. در این نشست پس از ارائه پیشنهاد طرح تغییر نام دانشگاه فرهنگیان به "دانشگاه تربیت معلم" با تغییر نام این دانشگاه به "دانشگاه تربیت معلم" موافقت شد.

همچنین طی این جلسه پس از بحث و تبادل نظر اعضا، جذب ۴۰۰ عضو هیات علمی برای دانشگاه فرهنگیان مورد تایید قرار گرفت. تصویب آیین‌نامه پیشنهادی فرصت‌های مطالعاتی دانشگاه فرهنگیان به هیات امنا از دیگر مصوبات نوزدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه فرهنگیان بود.

کیفیت بخشی به نظام آموزش و پرورش با تامین معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان

سیدمحمد بطحایی در جلسه هیات امنای دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد: این دانشگاه در شرایط فعلی وظیفه سنگینی به عهده دارد که تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اهمیت حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه فرهنگیان گفت: این حضور نشان از توجه معظم له به این دانشگاه است که مسوولیت ما را سنگین تر می کند.

وزیر آموزش و پرورش ضمن تشکر از حضور اعضای هیات امنا خواستار تشکیل جلسات با فاصله زمانی کمتر شد و همچنین بر همکاری همه جانبه با این دانشگاه در شرایط حساس کنونی که آموزش و پرورش با کمبود معلم مواجه است تاکید کرد.

در ادامه جلسه بطحایی تامین معلم مورد نیاز آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان را باعث کیفیت بخشی به نظام آموزش و پرورش کشور دانست.

نیاز به عزم ملی برای رفع کمبود معلم فاخر در جامعه

رئیس دانشگاه فرهنگیان نیز در جلسه هیات امنای دانشگاه فرهنگیان گفت: دغدغه مقام معظم رهبری و دلسوزان تعلیم و تربیت کشور نسبت به تربیت معلم شایسته مسئولیت ما را سنگین تر می کند و اعلام می داریم در شرایط فعلی در صورت حمایت از این دانشگاه، برای رفع بحران کمبود معلم، آمادگی جذب حداکثری دانشجو معلم در کشور را داریم.

وی با اشاره به کاهش جذب دانشجو در سال های گذشته در دانشگاه فرهنگیان که امروز آموزش و پرورش را با بحران نیروی انسانی مواجه کرده است، ادامه داد: نیاز به عزم ملی برای رفع کمبود معلم فاخر در جامعه است که دانشگاه فرهنگیان خود را برای رفع این مشکل آماده کرده است.

خنیفر از اعضای هیات امنا درخواست کرد برای رفع مشکلات این دانشگاه، جلسات هیات امنا با فاصله زمانی کمتر تشکیل شود، که مورد موافقت اعضا قرار گرفت.

ضرورت همراهی با دانشگاه فرهنگیان و پرهیز از مانع‌تراشی در مسیر رشد آن

غلامعلی حداد عادل عضو هیات امنا دانشگاه فرهنگیان در جلسه هیات امنا در پاسخ به دوستانی که مانع جذب هیات علمی و دانشجو برای دانشگاه فرهنگیان هستند، گفت: زمان جذب دانشجو معلم عده‌ای می‌گویند این دانشگاه هیات علمی کافی ندارد، زمان درخواست هیات علمی عده‌ای می‌گویند دانشگاه دانشجومعلم کافی ندارد، دور تسلسل باید برای رشد دانشگاه فرهنگیان خاتمه یابد.

وی افزود: با توجه ویژه به این دانشگاه معلمان شایسته برای فرزندان آینده کشور تربیت کنیم.

این مقام مسئول خواستار توجه به وضعیت اساتید فعلی دانشگاه فرهنگیان و حل مشکلات آنان شد.

حجت الاسلام‌والمسلمین سیدامین‌الله دادگر، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان گفت: پرسش‌ها، کنجکاوی و پیگیری‌های اخیر، نشان از استقبال جوانان علاقه‌مند برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان پس از حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دانشگاه است.

دادگر در جلسه هیات امنای دانشگاه فرهنگیان با اشاره به شور و نشاطی که پس از حضور رهبر انقلاب در این دانشگاه ایجاد شده است، از آمادگی تمام مراکز و پردیس ها در سراسر کشور برای برای جذب حداکثری سهمیه های تخصیص داده شده خبر داد.

وی با اشاره به گردهمایی و دوره آموزشی، فرهنگی اخیر دانشگاه برای تجلیل از نخبگان دانشجو گفت: تعداد قابل توجهی از رتبه های زیر هزار کنکور سراسری در سال‌های 93، 94، 95و 96 شغل شریف معلمی و تحصیل در دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کرده اند.

وی بر افزایش علاقه‌مندی و انگیزه استعدادهای برتر و نخبگان برای اشتغال به شغل شریف معلمی پس از حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، نقد عده‌ای را مبنی بر عدم حضور استعدادهای برتر و نخبگان در این دانشگاه غیر واقعی دانست و اشتغال به تحصیل قریب به 800 نفر از رتبه های برتر زیر 1000کشوری کنکور سراسری در این دانشگاه را مهم ترین دلالت بر نفی این ادعا دانست.

وی در پایان تاکید کرد این دانشگاه نیاز به توجه جدی هیات امنا دارد.

در پایان نوزدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه فرهنگیان مقرر شد جلسه بعدی هیات امنای دانشگاه کمتر از یک ماه آینده تشکیل شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسکانیوز ، تاریخ انتشار: 11تیر1397 ، کدخبر: 959851،www.iscanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
معلمی شغل انبیاء ست
-
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
0
0
سلام خواهشی که از شما می شود که امسال جذب دانشگاه فرهنگیان سه برابر شده اما متاسفانه محدودیت سنی تغییر نکرده و قطعا کیفیت این جذب امسال را تحت تاثیر می زاره و خواسته ما این هست که با افزایش محدودیت سنی از ۲۲سال به ۲۴ سال یا بیشتر این خلا را جبران کند چرا که افراد زیادی هستند که با رتبه و معدل خوبه علاقه مند به شرکت در این دانشگاه هستند اما به خاطر محدودیت سنی از گردونه رقابت حذف می شوند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
0
0
اینکه بزرگان و نخبه های این کشور به سمت معلمی گرایش دارند جزو افتخارات این سرزمینه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین