پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۳۵۷۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵
نمایندگان مجلس شورای اسلامی ماده واحده طرحی را تصویب کردند که بر اساس آن سهمیه ورود به دانشگاه همسران و فرزندان جانبازان و رزمندگان افزایش می‌یابد. در جریان بررسی این طرح اعلام شد که قانون جدید در مورد کنکور امسال جاری و ساری نخواهد بود.

شعارسال: نمایندگان مجلس شورای اسلامی ماده واحده طرحی را تصویب کردند که بر اساس آن سهمیه ورود به دانشگاه همسران و فرزندان جانبازان و رزمندگان افزایش می‌یابد.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز طرح اصلاح بند الف ماده ۹۰ قانون برنامه ششم را در دستور کار قرار دادند و ماده واحده این طرح را با ۱۱۹ رای موافق ۵۸ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع از مجموع ۲۱۳ نماینده حاضر به تصویب رساندند که بر اساس آن سهمیه ورود با ۵ درصد سهیمه اختصاصی برای همسران و فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسران و فرزندان رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه به ۳۰ درصد افزایش یابد.

تبصره یک و دو این طرح در مورد جزییات این افزایش سهمیه ورود به کنکور به دلیل مغایرت با برنامه ششم توسعه نیازمند دو سوم رای نمایندگان بود که رای لازم را به دست نیاورد و بر این اساس تبصره‌ها برای بررسی بیشتر و همچنین رسیدگی به پیشنهادات مطروحه به کمیسیون مربوطه ( کمیسیون آموزش) ارجاع شد.

همچنین در جریان بررسی این طرح اعلام شد که قانون جدید در مورد کنکور امسال جاری و ساری نخواهد بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری انتخاب ، تاریخ انتشار: 30 خرداد ، 1397 ، کدخبر: 414847، www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
0
1
با اینکه این همه اعتراض پشت این طرح بود با هم اجرایی شد؟ بابا دمتون گرم
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
0
0
این افزایش سهمیه ها به نظر من به نفع سیستم آموزشی کشور نیست , نباید حق باقی دانشجویان را از میان برد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین