پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۳۸۸۵
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶
یک کارشناس نفتی با بیان اینکه قیمت نفت به روند نزولی خود ادامه خواهد داد، عنوان کرد: بحثنفت یک بازی سیاسی و اهرم فشاری برای کشورها شده است.

شعار سال: مرتضی محمودی اظهار کرد: با توجه به ذخایر نفتی عربستان این کشور می‌تواند، تمام کاستی‌های کشورهای دیگر را جبران کند.

وی ادامه داد: اکنون ایران بالای 2 میلیون بشکه نفت تولید می‌کند و با توجه به ذخایر نفتی عربستان اگر این تولید هم نباشد، باز هم اتفاق خاصی در این زمینه نمی‌افتد و عربستان می‌تواند این شرایط را جبران کند.

محمودی درباره نحوه عملکرد کشور عربستان تصریح کرد: اکنون کشوری مانند عربستان حاضر است به دلایل سیاسی ضرر هم بدهد اما از دیدگاه خود کوتاه نخواهد آمد.

وی تاکید کرد: ایران در مقابل عربستان از یمن حمایت می‌کند و این یکی از دلایلی است که عربستان حاضر است به قیمت فروش نفت خود با نرخی پایین‌تر از واقعیت تن دهد و ضرر هم بدهد تا تعادل بازار نفت را بر هم بزند.

این کارشناس نفتی با بیان اینکه این اتفاق در جامعه تنها فشار را بر مردم ایران زیاد می‌کند، افزود: عربستان از سوی کشورهای غربی و همچنین کشورهای اتحادیه عرب پشتیبانی مالی دارد و این موضوع شرایط را برای آنها سخت نمی‌کند اما بیشترین لطمه به کشور ما وارد خواهد شد.

وی تاکید کرد: برای اینکه کشور از این موضوع لطمه نبیند باید به سمتی حرکت کنیم که از درآمد‌های نفتی خلاص شویم. تا زمانی که بودجه کشور با درآمدهای نفتی بسته می‌شود، هیچ آینده‌ای نمی‌توان برای کشور متصور شد.

محمودی ضمن پیش‌بینی اینکه کشورهای نفتی در نشست دوحه به توافق نمی‌رسند، گفت: عربستان صحبت‌هایی کرده است که برداشت خیلی‌ها از آن نرمش نشان دادن این کشور در مقابل افزایش تولید نفت ایران است، در صورتی که بحث ایران و عربستان بحث دو ایدئولوژی و یک بازی سیاسی است و نفت بهانه‌ای برای این موضوع شده است.

وی ادامه داد: عربستان نسبت به ایران ذخایر نفتی بیشتری داشته و جمعیت آن از ما کمتر بوده و همچنین درآمد سرانه آن نیز بیشتر از ما خواهد بود. قطر نیز با وسعت کم و ذخایر نفتی بالا بیشترین درآمد سرانه را دارد اما در کنار این موارد کشورها درآمدهای دیگری نیز برای خود فراهم کرده‌اند که از جمله آن می‌توان به توریسم اشاره کرد. اکنون امارات در توریسم سرمایه‌گذاری کرده است و درآمد زیادی از این طریق کسب می‌کند و دبی تبدیل به حیاط خلوتی برای همگان شده است.

این کارشناس نفتی ضمن تاکید بر اینکه باید درآمدهای نفتی را نادیده بگیریم، خاطر نشان کرد: اگر نفت نداشتیم چه بسا اکنون در شرایط کشوری مانند ژاپن بودیم چراکه هم برای مردم و هم مسئولین انگیزه‌ای می‌شد تا به خودشان بیایند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی (آنا)،تاریخ انتشار 18 فروردین 1395، کد مطلب: 94395: آدرس سایت: www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین