پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۹۵۷
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
گازرسانی به بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی و نیروگاهی استان سیستان‌وبلوچستان از مهم‌ترین اولویت‌های دولت و شرکت ملی گاز است که در این زمینه، ۳۵۰ کیلومتر به طول شبکه گازرسانی شهر زاهدان افزوده می‌شود.

شعارسال: به گزارش شرکت ملی گاز، محمدحسن طهرانی از همکاری شرکت ملی گاز و جهاد دانشگاهی استان سیستان و بلوچستان با هدف توانمندسازی هزار نیروی انسانی خبر داد و گفت: شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان ۵۳۵ نفر از این تعداد را در فاز یک و در قالب ۱۲ رشته توانمند ساخته است.

وی افزود: این ۱۲ رشته شامل تکنسین بهره‌برداری و نگهداری ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز، تعمیرات شبکه (فولادی و پلی‌اتیلن)، امدادگر و گازبان، نقشه‌کش، لوله‌کش گاز خانگی، تجاری و صنعتی، جوشکار و نصاب خطوط فولادی، جوشکار و نصاب خطوط پلی‌اتیلن، کنتورخوان و توزیع قبوض مشترکان است. مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان، درباره اجرای فاز دوم طرح آموزش به نیروهای بومی استان سیستان و بلوچستان توضیح داد: فاز دوم این طرح نیز در ۱۲ رشته دیگر مانند نمایندهHSE، نقشه‌برداری ایزومتریک، انواع بازرسی‌های فنی، کارشناسی نظام مهندسی، ایمنی عمومی گاز و وسایل گازسوز و... در حال انجام است.

طهرانی درباره مهم‌ترین اقدامات انجام شده از سوی شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: عملیات اجرایی ۳۵۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز در شهر زاهدان آغاز شده‌ است، همچنین گازرسانی به نیروگاه زاهدان، افتتاح پروژه گازرسانی به نیروگاه چابهار به روش سی‌ان‌جی، توسعه شبکه گازرسانی ایرانشهر و اشتراک‌پذیری در این شهر، تکمیل شبکه گازرسانی بمپور و گازدار کردن این شهر، از مهم‌ترین دستاوردهای این شرکت در یک سال اخیر هستند.

بر‌اساس این گزارش، توسعه و گازرسانی به مناطق محروم به ویژه شهرهای جنوب و جنوب‌شرقی کشور مانند استان سیستان و بلوچستان از جمله اولویت‌های دولت دوازدهم و شرکت ملی گاز است. گازرسانی به نیروگاه زاهدان، گازرسانی به نیروگاه چابهار، گازرسانی به بخش‌های خانگی در شهرها و روستاهای این استان، ایجاد اشتغال برای نیروهای بومی و آموزش حرفه‌ای برای آنان، احداث خطوط انتقال گاز با انشعاب از خط هفتم سراسری، احداث و گازرسانی به نیروگاه و صنایع چابهار و مکران از مهم‌ترین اقدام‌ها برای تحقق این هدف دولت هستند.بر‌اساس ابلاغیه دولت، منابع مالی مورد نیاز برای گازرسانی به این مناطق از محل بند «ق» تبصره ۲ قانون بودجه سال ۹۳ تامین می‌شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار: 13تیر1397، کدخبر: 3409150: donya-e-eqtesad.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین