پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۳۸۴
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲
یک کارشناس امور دینی گفت: زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند، زمانی حال یک جامعه می‌تواند خوب باشد که به زنان توجه شود.

‌شعار سال: نرگس بهرامی ‌اظهار کرد: خداوند متعال در نزول قرآن کریم یک سوره را اختصاص به زنان قرار داده است که از آن به نام سوره مبارکه نساء یاد می‌شود، نزول چنین سوره به پیامبر گرامی اسلام (ص) نشان از جایگاه زن از منظر این دین دارد که حاوی نکات ارزشمندی است‌.

وی افزود: وقتی جایگاه زن را از منظر اسلام مورد توجه و بررسی قرار می‌دهیم باید به تمام جوانب و سیر تاریخی جایگاه زن از صدر اسلام تاکنون توجه کرد و نتیجه کامل و علمی را از این تحقیق بدست آورد‌.

بهرامی تصریح کرد: با ظهور اسلام شاهد تغییر نگرش در جایگاه زن هستیم، به طوری که خداوند در قرآن کریم جایگاه زن و مرد را برابر دانسته و تفاوت آنان را در میزان تقوا و عمل صالح معین می‌کند،این سخن را می‌توان به عنوان اتمام حجت برای تمام کسانی که نگاه تبعیض‌آمیز نسبت به زنان دارند، مطرح کرد‌.

این کارشناس در ادامه یادآور شد: نگاهی که برخی از دولت‌ها به جایگاه زنان در جامعه دارند، متفاوت است. برخی از این دولت‌ها از زنان در کرسی‌های مختلف مسئولیت‌های چشم‌گیری واگذار می‌کنند و برخی دیگر همواره این نگاه تبعیض‌آمیز را در عملکردشان نسبت زنان اعمال می‌کنند که خوشبختانه امروز شاهد کاهش نگاه عدالت جنسیتی در راس دولت‌ها هستیم که نشان از بها دادن به شان و جایگاه زنان دارد‌.

بهرامی گفت: هویت‌زدگی و یا نبود هویت در زنان موجب افسردگی، احساس پوچی و ناتوانی در آنان می‌شود که امروز متاسفانه این بی‌هویت در نوجوانان و جوانان به دلیل نبود آینده‌ای روشن و قابل پیش‌بینی رو به افزایش است که برای حل این مسئله نخست زنان باید به دنبال یافتن جایگاه و شان اصلی خود چه در حوزه فردی در خانواده و چه در گستره‌ای بزرگتر همچون جامعه باشند‌.

وی خاطرنشان کرد: زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند، زمانی حال یک جامعه می‌تواند خوب یاشد که به جایگاه زنان توجه شده باشد که این جایگاه را به خوبی در اسلام از سوی پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) ترسیم شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 14 تیر 97، کد مطلب: 97041408035: www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین