پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۴۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۵
جانشین سازمان بسیج سازندگی کشور بر ضرورت ایجاد سبد اشتغال روستایی تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه هیچ‌کدام از دستگاه‌های اجرایی توان ایجاد اشتغال پایدار روستایی را ندارند لذا باید یک سبد اشتغال روستایی ایجاد شود.

شعار سال: محمد زهرایی در کارگروه استانی ایجاد هماهنگی، پشتیبانی و نظارت بر برنامه‌های بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: شرایط سیاسی و اقتصادی خاصی بر کشور حاکم شده که دلیل عمده آن تغییرات محیطی، گسترده و پویا است.

وی با بیان اینکه هر آن چیزی که در خانه داریم نیاز نیست عنوان کنیم، مطرح کرد: اگر اکنون به دنبال توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد فضاهای غیرضرورت‌دار برویم آیا کار درستی است؟ در این برهه از زمان که تهدیدات خارجی، آب و اشتغال کشور را تهدید می‌کند آیا نیاز نیست باز تعریفی در عناوین پروژه‌ها صورت گیرد و پروژه‌ها از انسجام خاصی برخوردار شوند؟

نباید برای پروژه‌های غیرضرور اعتبار بگذاریم

جانشین سازمان بسیج سازندگی کشور با تأکید بر اینکه نباید در سازمان برنامه و بودجه برای پروژه‌های غیرضرور اعتبار بگذاریم، بیان داشت: اگر این اتفاق نیفتد ضربه‌های مهلکی خواهیم خورد.

آب و اشتغال از اولویت‌های سازمان بسیج سازندگی

زهرایی آب و اشتغال را از اولویت‌های سازمان بسیج سازندگی ذکر کرد و توضیح داد: همچنین بخشی از فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی به این دو موضوع اساسی معطوف نیست که به زودی این اتفاق خواهد افتاد.

وی به تشریح مفهوم آب در منطقه کویری خراسان‌جنوبی پرداخت و گفت: آب یعنی هر آن چیزی که روستاییان خراسان‌جنوبی به آن نیاز دارند تا در روستاها بمانند و مهاجرتی صورت نپذیرد.

دستگاه‌های اجرایی از بخشی‌نگری فاصله بگیرند

جانشین سازمان بسیج سازندگی کشور با تأکید بر اینکه سازمان مدیریت برنامه و بودجه باید مبحث آب را جزو اولویت‌های خراسان‌جنوبی لحاظ کند، بیان داشت: باید در این راستا دستگاه‌های اجرایی از بخشی‌نگری فاصله و از منافع خود به نفع آب بگذرند.

زهرایی با گلایه از اینکه مزیت نسبی و رقابتی برای سرمایه‌گذاری در خراسان‌جنوبی وجود ندارد، تبیین کرد: دوری از مرکز و نبود مشوق‌های سرمایه‌گذاری سبب شده که کمتر سرمایه‌گذاری رغبت به سرمایه‌گذاری در این منطقه داشته باشد.

ضرورت ایجاد سبد اشتغال روستایی

وی بر ضرورت ایجاد سبد اشتغال روستایی تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه هیچ‌کدام از دستگاه‌های اجرایی توان ایجاد اشتغال پایدار روستایی را ندارند لذا باید یک سبد اشتغال روستایی ایجاد شود.

فعالیت 900 هزار نفر در تابستان در قالب گروه‌های جهادی

جانشین سازمان بسیج سازندگی کشور از وجود هشت هزار و 900 گروه جهادی در سطح کشور خبر داد و با بیان اینکه از این تعداد 800 گروه جهادی ویژه هستند، افزود: در تابستان امسال 900 هزار نفر در قالب گروه‌های جهادی فعال می‌شوند.

زهرایی از اعزام 40 هزار نفر در قالب 210 گروه جهادی به مناطق مختلف کشور به ویژه کرمانشاه، منطقه خوزستان، فریمان خراسان‌رضوی، کرمان و غیره خبر داد و اعلام کرد: همچنین در تابستان امسال 500 هزار نفر در قالب گروه‌های جهادی به مناطق مختلف کشور اعزام می‌شوند.

وی به ساماندهی اردوهای جهادی در سال جاری اشاره کرد و افزود: کار جمعی خوبی در جغرافیای هدف صورت گرفته و دهستان‌ها، مناطق روستایی و پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی محلات ظرفیت تبدیل شدن به الگو را دارند.

جانشین سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه در مجموعه بسیج سازندگی در سال جاری به دنبال کار موزائیکی در اقتصاد و گروه‌های جهادی هستیم، مطرح کرد: این موضوع بدان معنا است که استان‌ها در دفاع نظامی، امنیتی و اقتصادی روی پای خود بایستند.

زهرایی به پروژه‌محور بودن و پراکنده‌کاری فعالیت گروه‌های جهادی در گذشته اشاره و اعلام کرد: در سال جاری جغرافیای خاصی برای این گروه‌های هدف تعیین شد و مقرر گردید هر گروه جهادی یک یا چند نقطه روستایی را به عنوان نقطه هدف مشخص و به مدت سه تا پنج سال در آنجا خدمت‌رسانی کنند.

بسیج سازندگی تسهیل‌گر است نه متولی

وی با تأکید بر اینکه تمام برنامه‌های بسیج سازندگی بر اساس فاصله گرفتن از اتکا به بودجه دولت و بسیج است، عنوان کرد: بسیج سازندگی در بین دستگاه‌های اجرایی به عنوان تسهیل‌گر است نه متولی.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 17 تیر 97، کد مطلب: 13970417000460، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
0
0
ا.ف75
بسیج همیشه در دل مردم ستم دیده جای خودش رو داشته چون تموم کارهای خودش رو بدون چشم داشت انجام میده و تو بوق و کرنا نمیکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین