پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۱۱۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: برای ارتقاء گردشگری کرمانشاه نیازمند این هستیم که رویداد بسازیم.
شعار سال: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: برای ارتقاء گردشگری کرمانشاه نیازمند این هستیم که رویداد بسازیم.

جلیل بالایی درمراسم اختتامیه جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی، با اشاره به نقش مهم غذا در صنعت گردشگری کنونی دنیا، اظهار کرد: امروزه دیگر غذا تنها وسیله ای برای قوت لایموت و سیرشدن نیست، بلکه جاذبه ای است که گردشگران بسیاری را از شهری به شهر دیگر و حتی از کشوری به کشور دیگر می کشاند.

وی ادامه داد: نقش برند شدن غذا در جذب گردشگر به یک منطقه  و نیز اهمیتی که غذا همانند ورزش در سلامتی مردم دارد باعث شده تا اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه درکنار آثار تاریخی، طبیعی، فرهنگی و میراث های کهن این استان، جاذبه غذا را نیز مورد توجه قرار دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان به برگزاری جشنواره منطقه ای غذا در کرمانشاه طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: استقبال گسترده ای که مردم از این جشنواره داشتند سبب شد که امسال نیز برگزاری جشنواره محلی غذا را در دستورکار خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه امروز برای ارتقاء گردشگری استان نیازمند این هستیم که رویداد بسازیم، تاکید کرد: برگزاری چنین رویدادهایی همدلی، تقویت امید و ایجاد نشاط را بین مردم استان در پی دارد.

بالایی خاطرنشان کرد: البته درکنار این مسئله باید استانداردسازی، سلامت غذا، تقویت آن و فراهم کردن وشناسایی غذاهای بومی و محلی استان را در دستور کار قرار دهیم و تلاش کنیم غذاهای بومی کرمانشاه در منوی رستورانهای استان قرار گیرند.

وی اضافه کرد: امیدواریم در آینده همانگونه که دنده کباب و خورش خلال در منوی رستوران های استان قرار گرفته و به برند تبدیل شده اند، شاهد باشیم سایر غذاهایی که به نام کرمانشاه هستند را نیز به گردشگران معرفی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در ادامه با تاکید براینکه توسعه گردشگری نیازمند همت جمعی است، گفت: بزرگترین عاملی که می تواند به ارتقاء آن کمک کند حمایت و همراهی مردم است.

وی با بیان اینکه گردشگری با شادی و نشاط رابطه مستقیمی دارد، افزود: در یک محیط افسرده، نگران، ناامید و بی حال نمی توانیم مدعی تقویت گردشگری باشیم، چرا که فضای گردشگری فضای بانشاطی است و گردشگر به دنبال محیط مفرح، ایمن و بانشاط است.

بالایی اضافه کرد: نمی توان شادی و نشاط را از مردم بگیریم و درمقابل گردشگری را عامل توسعه استان بدانیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: 23 تیر 1397، کدخبر: 97042312036 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
0
0
این یک راهه
اما مسئله مهم تر عدم رسیدگی درست و حسابی و سیستم دار کردن مکان های میراث فرهنگی در این شهر هست
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین