پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۴۱۳۶۹
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
پیرو ابلاغ قانون پیشگیری و مقابله با تقلب و تخلف مصوبه مجلس شورای اسلامی، معاونت آموزشی وزارت علوم با هدف تصریح و تاکید بر موارد مطرح شده در این قانون، نکاتی را به دانشگاه ها متذکر شد.

شعار سال: پیرو ابلاغ قانون پیشگیری و مقابله با تقلب و تخلف در تهیه آثار علمی، مصوبه مجلس شورای اسلامی و حسب نظر وزیر علوم، مجتبی شریعتی نیاسرمعاون آموزشی وزارت علومطی مکاتبه ای نکاتی را در راستای اجرایی شدن این قانون به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی متذکر شد.

بنابر نظر معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، لازم است:

۱. با توجه به اهمیت نقش اعضای هیات علمی به عنوان مهمترین رکن جامعه دانشگاهی در ایجاد فرهنگ مقابله با تقلب و تخلف علمی، ضروری است در اجرایی شدن مفاد مندرج در تبصره های ۷ و ۹ مبنی برثبت اطلاعات مربوط به پیشنهاده پژوهشی، پایان نامه ها و رساله های دانشجویی در سامانه اطلاعاتی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعاتی ایران (ایرانداک) توجه جدی داده شود.

۲.مسئولیت و ضمانت صحت و اصالتمقالات، پایان نامه ها و رساله های دانشجویی با استادان راهنما است و ایشان در این خصوص پاسخگو خواهند بود.

۳.دانشجویان نیزبه سهم خود نسبت به رعایت اخلاق حرفه ای و احترام به حقوق مالکیت معنوی مولفان و مصنفانملتزم و متعهد بوده و عدول از این اصل، مستلزم ضمان، سلب حقوق مادی و معنوی حاصل از گذراندن دوره های آموزشی بودهو مسئول پاسخگویی به مراجع قانونی خواهند بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه تحلیلی و اطلاع رسانی فرهنگ نو امروز، تاریخ 19 تیر 97، کد مطلب: 55433: www.farhangemrooz.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین