پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۴۱۸۸۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
فرماندار فیروزکوه با بیان این که روند مهاجرت معکوس به روستاها آغاز شده است، گفت: فیروزکوه به قطب گلیم بافی استان تهران تبدیل شده است.

شعار سال: مهدی یوسفی جمارانی بر لزوم توسعه روستاها تاکید کرد و افزود: روستاها به دلیل هوای پاک و محصولات غذایی سالم و پاک از شهرها برای زندگی مناسب تر هستند و ایجاد شغل مناسب در این مناطق می تواند در جهت تشویق زندگی در روستاها موثر باشد.

وی به حمایت دولت از مشاغلی مانند قالی بافی، گلیم بافی و صنایع دستی اشاره کرد و گفت: امروز فیروزکوه به یکی از قطب های گلیم بافی و صنایع دستی استان تهران تبدیل شده است و استعداد لازم برای این که این شهرستان قطب کشور هم شود، وجود دارد، قطعا توسعه این مشاغل روستایی سبب بالندگی و رشد جمعیتی روستاها می شود.

فرماندار فیروزکوه با بیان این که روند مقابله با مهاجرت روستاییان به شهرها در قرن اخیر در کشور ما ناموفق بوده است، گفت: امنیت شغلی و امنیت اجتماعی عواملی هستند، که می توانند جمعیت روستاها را افزایش داده و حتی موجب مهاجرت معکوس به این مناطق شوند و دولت در نظر دارد، توسعه روستا و مهاجرت معکوس و توسعه پایدار روستاها را رقم بزند.

وی حمایت های صندوق بیمه روستایی و عشایری و خدمات سازمان تامین اجتماعی را از جمله اقدامات در جهت توسعه روستاها دانست و گفت: باید از فرصت حمایتی دولت از کارآفرینان ۱۸ تا ۵۰ سال به خوبی استفاده شود، تا شاهد بیکاری در این مناطق نباشیم، وقتی بیکاری نباشد، جمعیت جذب می شود و رونق شکل می گیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 2425 تیر 97، کد مطلب: 4346932: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
0
0
ا.ف75
به جای اینکه بیایم از پتانسیل هایی که میتونیم در زمینه ایجاد اشتغال در روستا ها و شهرهای کوچک استفاده کنیم مسئولین درگیر مناقشات سیاسی خودشون هستن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
تهران دیگه انقدر هزینه هاش بالا رفته که جای خود مردم تهران رو هم نداره
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین