پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۱۸۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان گفت: طرح توسعه مشاغل خانگی کمکی برای محرومیت زدایی جامعه هدف کمیته امداد است.
شعار سال: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان گفت: طرح توسعه مشاغل خانگی کمکی برای محرومیت زدایی جامعه هدف کمیته امداد است.

 محمد رسول شیخی‌زاده امروز 26 تیر در دیدار با رئیس و معاونان جهاددانشگاهی استان ضمن اشاره به اینکه طرح الگوی مشاغل خانگی کمکی برای رفع بیکاری در استان است، اظهار کرد: طرح مشاغل خانگی در جهت رفع بیکاری و محرومیت‌زدایی مفید است و باید همه تلاش کنیم.

وی عنوان کرد: در طرح مشاغل خانگی کمیته امداد در حد توان خود کمک خواهد کرد، ولی باید مددجویان این ارگان در اولویت قرار گیرند.

شیخی‌زاده با اشاره به اینکه برای توسعه اشتغال در استان باید از چنین طرح‌هایی حمایت کنیم، گفت: بحث مشاغل خانگی کاملا علمی و پژوهشی دنبال می‌شود و با توجه به رسالت جهاددانشگاهی آینده این طرح روشن است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان در پایان یادآورشد: درخصوص هرچه بهتر اجرای این طرح باید کارشناسان هر دو ارگان جلسات متعددی برگزار کرده و به صورت انتقادی به مسئله بپردازند تا ضعف‌ها شناسایی و برای حل آن برنامه‌ریزی شود.

در ادامه این جلسه، چیا سهراب‌نژاد رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان، ضمن اشاره به اینکه دغدغه امروز جامعه مسئله بیکاری است، اظهار کرد: جهاددانشگاهی باتوجه به تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت کار و رفاه اجتماعی انجام داده طرحی را با عنوان الگوی نوین مشاغل خانگی در نظر گرفته است.

وی در این نشست با اشاره به وجود بیش از ۳۰۰ رشته در زمینه مشاغل خانگی در سطح کشور عنوان کرد: تاکنون مطالعاتی دقیق و مدون در راستای بررسی ظرفیت این رشته‌ها و بهره‌وری آن‌ها در سطح استان کردستان صورت نگرفته است، بر همین اساس جهاددانشگاهی با انجام مطالعاتی میدانی و کارشناسی شده اقدام به استخراج رشته های بومی و کارساز استان با همکاری سایر ارگان‌های مرتبط انجام داده و اکنون 12 رشته مورد تایید قرار گرفته و در صورت نیاز رشته‌های جدید نیز اضافه خواهد شد و در این رشته‌ها هم زمینه اشتغالزایی فراهم می‌کنیم.

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان، سهمیه استان کردستان در مشاغل خانگی را 2600 شغل عنوان و خاطرنشان کرد: 9 استان کشور به صورت پایلوت برای اجرای این طرح انتخاب شده‌اند که استان کردستان یکی از استان‌های منتخب است.

وی به فاز دوم اجرای این طرح کهثبت‌نام متقاضیان، آموزش و توانمندسازی است اشاره کرد و گفت: افراد بعد از ثبت‌نام و متناسب با نیاز به صورت تخصصی و تکمیلی آموزش داده می‌شوند و برای فاز سوم جهت اتصال به بازار تخصص لازم را بدست می‌آورند که مهم‌ترین مرحله این طرح است، سپس بدون واسطه محصولات و تولیدات و خدمات خود را بفروش می‌رسانند.

سهراب‌نژاد گفت: افرادی که در رشته‌های معرفی شده توانایی لازم را دارند می‌توانند در سایت اینترنتیwww.inhb.comثبت‌نام کنند و از طریق این سامانه به برندهای ملی و پشتیبانان استانی متصل شوند.

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان به دایر کردن بازارچه‌های محلی می‌تواند کمک شایانی به فروش محصولات مشاغل خانگی کند، اظهار کرد: در اجرای طرح مشاغل خانگی 12 رشته از جمله گل و گیاه، تولید و بسته بندی عسل، کلاش بافی، گلیم بافی، ویراستاری، مصنوعات چرمی، انیمیشن، زیورآلات، مترجمی، قالیبافی، صنایع چوب و پوشاک برای استان کردستان در نظر گرفته شده است و علاقمندان در این حوزه‌ها می‌توانند ثبت نام کنند.

وی همچنین ضمن اشاره به اینکه با شش برند ملی در خصوص اتصال به بازار این طرح در تفاهمنامه منعقد شده است، گفت: برای اجرای هرچه بهتر این طرح با فروشگاه‌های اینترنتی محلی همچون کرد کالا و پشتیبانان تفاهم امضا شده است.

سهراب نژاد همچنین اشاره کرد: در استان کردستان استقبال خوبی از سوی افراد متقاضی و پشتیبان برای ثبت‌نام در این طرح شده و تا به حال 701 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

مجید آوج -معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان و مجری اجرای طرح الگوی مشاغل خانگی- نیز در این نشست به تفاهم‌نامه و قراردادی بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاددانشگاهی و صندوق کارآفرینی امید برای ایجاد ۲۰ هزار شغل در کشور اشاره و اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح 9 استان به عنوان پایلوت طرح انتخاب شدند که استان کردستان یکی از این استان‌ها بود.

مدیر اجرایی طرح مشاغل خانگی استان کردستان بیان کرد: استان کردستان به عنوان یکی از استان‌های منتخب اجرای این طرح است که باید با بهره‌گیری از ظرفیت جهاددانشگاهی استان و دیگر دستگاه‌های اجرای  زمینه ایجاد د2600 شغل جدید را فراهم کند.

وی با اشاره به فازدوم این طرح افزود: توانمندسازی متقاضیان مشاغل خانگی فاز دوم این طرح بوده که در این مرحله ارزیابی و استعدادسنجی متقاضیان انجام می شود و متقاضیان تحت آموزش های جهاددانشگاهی قرار گرفته و از خدمات مشاوره‌ای و هدایت شغلی جهاددانشگاهی به صورت رایگان استفاده می‌کنند.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان ادامه داد: یکی دیگر از کارهای صورت گرفته در فاز دوم طرح مشاغل خانگی جذب کار آفرینان و تیم سازی  و انتخاب برندهای ملی و کشوری است.

وی اضافه کرد: فاز سوم طرح به بحث اتصال به بازار می‌پردازد که این بخش مهم‌ترین فاز طرح ایجاد مشاغل خانگی است که جهاددانشگاهی برای این بخش برنامه‌های متنوعی را در نظر گرفته است.

مدیر اجرایی طرح در استان در ادامه گفت: ظرفیت‌سازی و شکل دهی بازارهای فیزیکی و الکترونیکی در فاز اتصال به بازار یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این طرح است.

آوج افزود: در بخش اتصال به بازار هم، جهاددانشگاهی کردستان با هماهنگی های به وجود آمده بازارچه های محلی را راه اندازی کرده و در اختیار شاغلان در این طرح قرار می‌دهد تا محصولات خود را بدون واسطه به فروش برسانند.

وی تأکید کرد: فرهنگ سازی و آگاه سازی جامعه از این طرح یکی از برنامه‌های جهاددانشگاهی کردستان است که با استفاده از ظرفیت‌های رسانه ای استان انجام می‌پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: در ساختمان مرکزی جهاددانشگاهی استان و مراکز شهرستانی کارشناسان و مشاوران متخصص حوزه بازاریابی و کار آفرینی و ثبت نام متقاضیان آماده پاسخگویی و ارائه خدمات به علاقمندان به این طرح هستند.

فرشید جهانبین معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) در این نشست ضمن اشاره به خدمات ارزنده جهاددانشگاهی در این طرح، بیان کرد: طرح الگوی مشاغل خانگی برای استان قابل اهمیت است و کمیته امداد نیز در این راستا کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این پروژه جلسات متعددی باکارشناسان جهاددانشگاهی برگزار شده است، گفت: امیدواریم با همکاری یکدیگر بتوانیم در راستای ایجاد شغل پایدار در جامعه گام‌های موثری برداریم.

معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) ضمن اشاره به اینکه این طرح باید به صورت عملیاتی و جدی اجرایی شود، بیان کرد: طرح نوین الگوی مشاغل خانگی برای جامعه و کمک برای رفع بیکاری قابل اهمیت است پس باید برای اجرای آن هرچه سریع‌تر و جدی‌تر پیش برویم.

جهانبین خاطرنشان کرد: درخصوص ثبت‌نام متقاضیان این طرح می‌توانیم بسته‌های تشویقی به آنها ارائه کنیم تا آنها بیشتر ترغیب شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: 26 تیر 1397، کدخبر: 97042614324 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
0
0
یکی از موثر ترین راه ها برای مقابله با بیکاری همین طرح میتواند باشد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین