پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۰۷۷
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: امسال در ماه مبارک رمضان در مجموع شش میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفاره جمع‌آوری شد.

شعار سال: رسول شیخی‌زاده با اشاره به نقش 100 درصدی رسانه‌های استان در برنامه‌های کمیته امداد در ماه مبارک رمضان امسال اظهار داشت: در این ماه پنج برنامه ویژه برگزار شد که اطعام نیازمندان جامعه آماری تحت پوشش کمیته امداد 80 هزار نفر در سطح استان بود که وضعیت اقتصادی و معیشتی نامناسبی دارند.

وی گفت: در اجرای این برنامه سایر اقشار نیازمند جامعه که تعداد آن ها بیش از 125 هزار تا 130 هزار هستند اما تحت پوشش نبودند در کنار افراد تحت پوشش کمیته امداد کردستان در بحث اطعام نیازمندان قرار گرفتند.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان با اشاره به اینکه در اجرای برنامه اطعام نیازمندان ماه مبارک رمضان امسال 110 هزار نفر در استان متعهد شدیم، تصریح کرد: تلاش کردیم که با کمک خیرین و نیکوکاران دستگاه‌های اجرایی استان و انصافاً نقش رسانه‌های دیداری و مکتوب به این تعهد برسیم.

وی گفت: از مجموع 110 هزار نفر تعهد برنامه اطعام نیازمندان استان که به صورت جیره خشک و وعده غذایی اطعام انجام شد در مجموع 75 هزار نفر افراد نیازمند در ماه مبارک رمضان اطعام شدند و 69 درصد برنامه محقق شده بود و این آمار نسبت به جامعه معیشتی کمیته امداد استان رقم خوبی بود.

جذب 800 حامی ایتام در کردستان

شیخی‌زاده در مورد برنامه اکرام ایتام و طرح محسنین که از برنامه‌های ماه مبارک رمضان است افزود: برآورد اولیه در این برنامه این بود که بتوانیم یک هزار و 340 یتیم را در کردستان با ظرفیت درون و برون استانی زیر پوشش حامی قرار دهیم که امسال توانستیم حدود 800 حامی جذب کنیم.

وی اظهار کرد: برنامه "ماه عسل" ماه مبارک رمضان امسال سبب شد که سیل خیرین و نیکوکاران به سمت استان کردستان سرازیر شوند و از طریق این برنامه در رسانه ملی آمار جذب حامیان ایتام کردستان به شش هزار نفر رسید که 600 تا 700 درصد برنامه محقق شد.

سرکشی از 2236 خانواده مددجوی کمیته امداد در ماه رمضان

مدیرکل کمیته امداد کردستان با اشاره به برنامه طرح مفتاح‌الجنه، سرکشی و بازدید از خانواده‌های مددجوی امداد استان با حضور خیرین، نیکوکاران و مسئولان گفت: پیش‌بینی ما در اجرای این برنامه تحقق 100 درصدی بود که خوشبختانه 114 درصد تحقق یافت و در ماه مبارک رمضان امسال از دو هزار و 236 خانواده مددجوی کمیته امداد با هدف رفع مشکلات مالی و معیشتی بازدید شد.

وی گفت: در اجرای طرح مفتاح‌الجنه حدود 300 میلیون تومان به خانواده‌های مددجوی کمیته امداد کردستان که نیازمند بودند کمک‌های نقدی و غیرنقدی شد که این کمک‌ها از طریق خیرین، نیکوکاران استان، مسئولان، مدیران ادارات و سازمآن ها بوده است.

جمع‌آوری بیش از شش میلیارد تومان زکات فطریه در کردستان

مدیرکل کمیته امداد کردستان در مورد زکات جمع‌آوری شده استان در ماه مبارک رمضان امسال خاطر نشان کرد: در برنامه زکات فطریه و کفاره به دنبال آن نبودیم که وجه نقدی به حساب کمیته مداد واریز شود اما با تلاش رسانه‌ها، شورای افتاء، امامان جمعه و جماعت استان هیچ سالی به اندازه امسال زکات فطریه به حساب کمیته امداد کردستان واریز نشده است.

وی گفت: امسال در ماه مبارک رمضان در مجموع شش میلیارد و 200 میلیون تومان زکات فطریه و کفاره جمع‌آوری شده که نسبت به سال گذشته که چهار میلیارد و 200 میلیون تومان بوده 141 درصد معادل دو میلیارد تومان رشد داشته است.

شیخی‌زاده افزود: میزان زکات فطریه و کفاره جمع‌آوری شده به تناسب جمعیت استان ممتاز است و رقیبی ندارد اما از نظر ارزش پول جمع‌آوری شده پس از استان فارس، کردستان رتبه دوم را کسب کرده است.

وی اظهار کرد: کارکنان کمیته امداد کردستان هم در تمام برنامه‌های امداد حضور داشتند و 15 میلیون تومان برای کمک به نیازمندان جامعه پرداخت کردند.

کمک 30 میلیون تومانی کمیته امداد برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان به کمک 30 میلیون تومانی این نهاد به منظور آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد اشاره کرد و گفت: از این میزان 13 میلیون تومان خیرین تهران کمک کردند و از طریق کمیته امداد کشور نیز 11 میلیون تومان کمک شده است.

وی گفت: کارکنان کمیته امداد استان نیز باهدف آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد شش تا هفت میلیون تومان کمک کردند تا زمینه آزادی برای شش، هفت نفر از زندانیان را فراهم کند.

3500 مددجوی کردستانی نیازمند سرپناه هستند

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان با اشاره به برنامه‌های اولویت‌‌دار امسال خاطر نشان کرد: "مسکن و اشتغال" دو اولویت مهم و کاری کمیته امداد استان است و برای تامین مسکن مددجویان این نهاد باید برنامه‌ریزی مدون در طول سه سال انجام گیرد تا مسکن افراد نیازمند تامین شود.

وی گفت: 12 میلیارد تومان اعتبار برای مسکن مددجویان کمیته امداد استان در نظر گرفته شده و این اعتبار برای ساخت 129 واحد مسکونی، 950 مورد تعمیرات مسکن، 70 مورد احداث سرویس‌های بهداشت و 148 مورد ودیعه مسکن اختصاص می‌یابد.

شیخی‌زاده بیان کرد: در حال حاضر بیش از سه هزار و 500 نفر از مددجویان کمیته امداد استان نیازمند مسکن مناسب و ایجاد سرپناه هستند که باید واحدهای آن ها نوسازی و مرمت شوند و در طول سه سال آینده مشکل مسکن آن ها حل شود.

اجرای برنامه‌های محرومیت‌زدایی در یک هزار روستا توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کردستان

وی با اشاره به قرارداد منعقد شده کمیته امداد با قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کردستان اظهار کرد: محرومیت‌زدایی روستاهای شهرستآن های سروآباد و بیجار در دستور کار است.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: در برنامه قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کردستان قرار است در یکهزار روستای کردستان برنامه‌های محرومیت‌زدایی اجرا شود و تصمیم داریم در اجرای این طرح محرومانی که نیاز به مسکن و اشتغال دارند در قالب پروژه‌های محرومیت‌زدایی نیازهای آنان برطرف شود.

وی به اولویت برنامه این نهاد در زمینه اشتغال در سالجاری اشاره کرد و گفت: امسال اعتبارات بانکی در زمینه اشتغال مددجویان کمیته امداد کردستان 65 میلیارد و 700 میلیون تومان است که بر اساس نیازسنجی که انجام شده در حال حاضر 4 هزار مددجو در سطح استان مستعد اشتغال هستند.

شیخی‌زاده افزود: در همین راستا به این افراد مستعد اشتغال طی فرآیند آموزشی و پس از کسب مهارت، تسهیلات بانکی در اختیار این افراد قرار می‌گیرد و به آن ها مشاوره‌های شغلی ارائه می‌شود.

وی اظهار کرد: همچنین پیش‌بینی می‌شود امسال 20 میلیارد تومان دیگر از محل صندوق امداد ولایت تسهیلات بانکی در اختیار مددجویان کمیته امداد کردستان قرار گیرد و در گام اول 20 میلیون تومان به مددجویان دارای شرایط اهدا می‌شود.

پرداخت 70 میلیون تومان تسهیلات به کارگاه‌هایی که بتوانند زمینه اشتغال پنج مددجو را فراهم کند

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: طرح‌ها، کارگاه‌ها و بنگاه‌هایی که بتوانند زمینه اشتغال 5 مددجوی کمیته امداد استان را فراهم کند از محل منابع بانکی کمیته امداد 50 تا 70 میلیون تومان تسهیلات در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی به مشوق‌های این نهاد برای ایجاد اشتغال مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و گفت: در سال نخست 100 درصد سهم بیمه کارفرما و در سال دوم تا 50 درصد سهم بیمه کارفرما توسط کمیته امداد کردستان پرداخت خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد کردستان با اشاره به اعتبارات امداد استان در حوزه‌های مختلف مسکن، اشتغال، درمان و جهیزیه خاطر نشان کرد: این اعتبارات در سال گذشته 153 میلیارد تومان بود که امسال به 265 میلیارد تومان افزایش یافت و در مقایسه با سال قبل 76 درصد رشد داشته است.

وی گفت: از 265 میلیارد تومان اعتبارات کمیته امداد استان در امسال 171 میلیارد تومان در جهت تامین جهیزیه، کمک‌های موردی، کمک معیشت، کمک هزینه تحصیلی صرف می‌شود و هم‌اکنون بیش از یکهزار و 200 دانشجو و 7 هزار و 33 دانش‌آموز تحت پوشش امداد کردستان کمک هزینه تحصیلی دریافت می‌کنند.

پرداخت معوقات بانکی 157 خانوار تحت پوشش کمیته امداد در سال گذشته

شیخی‌زاده در مورد پرداخت معوقات بانکی مددجویان تحت پوشش این نهاد افزود: افراد تحت پوشش کمیته امداد استان اگر توان بازپرداخت معوقات بانکی را نداشته باشند کمیته امداد بنا به تشخیص اقدام به معوقات بانکی آن ها می‌کند.

وی اظهار کرد: در همین راستا سال گذشته یک میلیارد و 150 میلیون تومان برای 617 نفر مددجوی کمیته امداد استان که توان بازپرداخت معوقات بانکی را نداشتند پرداخت شد و 157 خانوار به طور کامل تسویه کردند که سرانه هر خانوار حداقل یک میلیون تومان و حداکثر دو میلیون تومان برآورد شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: امسال هم معوقات بانکی یک هزار و 320 خانوار با سرانه هر خانوار دو میلیون و 500 هزار تومان پرداخت می‌شود.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 18 تیر 1394، کد مطلب: 1458134:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین