پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۴۲۱۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
مدیر گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی بر لزوم اتخاذ سیاست های پولی با نگاه بلندمدت تاکید کرد.
شعار سال : کامران ندری در دومین روز از همایش سالانه سیاست های پولی و ارزی؛ اصلاحات ساختاری برای ثبات مالی و در پنل تخصصی ساختار سیاست گذاری پولی، نظارت بانکی و ثبات مالی اظهارداشت: آنچه مجلس در بازنگری قانون بانکداری اصرار داشت استقلال بانک مرکزی بود.

مدیر گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی با بیان اینکه نگرانی از سلامت و ثبات نظام پولی به کنترل تورم لطمه می زند، گفت: اعتبار تورم ستیزی بانک مرکزی خدشه دار شده که این موضوع سبب می شود تا انتظارات تورمی اوج گرفته و تورم خود به خود ایجاد می شود.

وی افزود: به اعتقاد نمایندگان افق دید مقامات سیاسی افق کوتاه مدت است اما سیاست های پولی با تاخیر بر اقتصاد اثر می گذارد و بنابراین برای اتخاذ سیاست های پولی باید نگاه بلندمدت داشته باشیم، به همین دلیل باید سایه سیاست از سر اقتصاد برداشته شود. مورد بعدی در طرح مجلس برای اصلاح قانون، اعتبار بخشیدن به سیاست گذار پولی بود.

ندری بیان داشت: با وجود تلاش های بانک مرکزی برای مهار تورم اما به دلیل عدم اطمینان مردم به تورم ستیزی بانک مرکزی، انتظارات تورمی دوباره اوج می گیرد و تورم خود به خود ایجاد می شود؛ بنابراین مجلس در این طرح به دنبال بازگشت اعتماد مردم به سیاست گذار پولی است.

عضو هیات علمی پژوهشکده پولی و بانکی در ادامه گفت: نگرانی نمایندگان از سیطره دولت بر بانک مرکزی سبب شد تا در این طرح تلاش شد تا استقلال همراه با شفافیت به بانک مرکزی برگردانده شود تا دولت نتواند از قدرت چاپ پول بانک مرکزی سوء استفاده کند.

ندری افزود: وظایف غیر پولی هم به بانک مرکزی سپرده شده و بازوی نظارتی نظام پولی به شمار می رود این در حالی است که بخش نظارتی نباید تحت تاثیر لابی گری های سیاسی قرار بگیرد. به همین دلیل درطرح جدید مجلس به نهاد نظارتی هویت مستقل داده شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرهای بانکی، تاریخ انتشار:30 خرداد 1397، کدخبر:52987 ،www.newsbank.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
0
0
ا.ف75
بلند مدت؟ ای بابا...ما دیگه از دست این برنامه های بلند مدت خسته شدیم! لطف کنید مرهمی کوتاه مدت بیاورید ولی جان هرکی دوست دارید مرهم باشد!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین