پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۲۵۱۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۰
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه انتظار می‌رود نوآوری و فناوری در شرکت‌های دانش بنیان قوی‌تر از سایر شرکت‌ها باشد، اظهار کرد: پرسش اصلی ما از این شرکت‌ها نیز این است که نوآوری شما چیست!؟ این در حالی است که استارت‌آپ‌ها از طریق کپی‌کاری طرح‌های خارجی در زمینه فناوری جلوتر از شرکت‌ها هستند، اما این نوآوری‌ها در بخش بازار اتفاق می‌افتد.

شعارسال: بهزاد سلطانی در نشست سالانه کارگروه "چرخه نوآوری الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت" به نوآوری در سه بخش توسعه محصول، تکنولوژی تولید و بازار پرداخت و با اشاره به اینکه در توسعه فناوری طرح‌های چندان قوی وجود ندارد، تصریح کرد: علت این موضوع آن است که طرح‌های موجود وصل به دانشگاه‌ها و پژوهش‌های دانشگاهی نیستند.

وی در این نشست که امروز (28 تیر ماه) در مرکز الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت برگزار شد، به بحث نوآوری در توسعه محصول پرداخت و توضیح داد: در این مورد به ۱۰۵۶ شرکت وام قرض‌الحسنه با سود چهار درصد داده‌ایم، تعداد محصولات خاتمه یافته موفق این شرکت‌ها ۵۶۱ محصول بوده و ۲۰ مورد نیز در این امر ناموفق بوده‌اند. البته فعالیت سایر این شرکت‌ها در توسعه محصول همچنان ادامه دارد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه در توسعه محصول، نوآوری داریم ادامه داد: بخش دیگر کمک‌های بلاعوض ما در بخش استانداردهاست. در این بخش ۷۰ درصد هزینه‌های تدوین استاندارد ۷۱۳ شرکت را تأمین کرده‌ایم.

چند درصد دانش‌بنیان‌ها نوآوری دارند؟

سلطانی خاطر نشان کرد: بر طبق این آمار یک سوم شرکت‌های دانش بنیان در توسعه محصول، نوآوری داشته و یک چهارم آن‌ها نیز در حوزه استانداردسازی خدمات دریافت کرده‌اند.

وی سپس به بخش تولید پرداخت و گفت: در بخش پیش از تولید ۱۹۲ شرکت، ۱۳۷ میلیارد تومان و در بخش تولید نیز ۱۷۴ شرکت، ۴۸۰ میلیارد تومان حمایت دریافت کرده‌اند. این در حالی است که تعداد خط تولید راه‌اندازی شده ۷۴ شرکت بوده و در تجهیز کالای قبل از تولید صنعتی تعداد ۷۰ شرکت مشمول دریافت خدمات شده‌اند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: از میان ۳۶۶ شرکتی که در تکنولوژی تولید مورد حمایت صندوق قرار گرفته‌اند تولید ۱۴۴ شرکت خاتمه یافته و ۲۲۲ شرکت نیز در حال تولید هستند.

سلطانی تصریح کرد: در تولید محصول، نوآوری چندان پررنگ نبوده و نوعا خریدار هستیم. همچنین شرکت‌های فنی و مهندسی ما در نصب و راه‌اندازی نیز ضعف‌های زیادی دارند.

وی در بخش بازار به استفاده ۲۵۵ شرکت از صندوق در مرحله ورود به قرارداد و اخذ ضمانت تا سقف ۳۴ میلیارد تومان و نیز لیزینگ ۴۱۳ محصول به ارزش ۱۳۰ میلیارد تومان خبر داد و تصریح کرد: صادرات این محصولات نزدیک به صفر است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در همین زمینه نوآوری شرکت‌های دانش بنیان را در بخش بازار ضعیف توصیف و اضافه کرد:‌ از ۲۶۳۰ طرح در حال اجرا با مبلغ ۲۰۰۰ میلیارد تومان، ۱۱۱۸ طرح خاتمه موفق داشته است.

سلطانی در پایان به تأثیر محیط بیرونی از جمله فضای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در این موارد اشاره و تأکید کرد: هنر سیاست‌گذاران در اکوسیستم نوآوری و فناوری این است که تعارض‌های بین خود را برطرف کرده و توسعه فضای نوآوری را در فضای کنونی جامعه، که فضایی مأیوس است، رقم بزنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 28 تیر 1397 ، کد خبر: 97042815565 ، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
0
0
استارتاب ها در کشور حمایت چندانی از آن ها نمیشود و نباید انتظار تحول در این نظام اقتصادی در کشور را داشت
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
0
0
خیلی موقع ها نیاز داریم با مهندسی و الگو برداری معکوس نیاز ها کشور رو برطرف کنیم
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
0
0
در ایران استارتاپ هایمان هم حالت تقلیدی را دارند ؛ این مشکل را باید سریع تر حل کرد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
0
0
ایرانیه عادت کردن کپی کنن خودشون ایده جدیدی ندارن م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین