پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۲۷۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از بهره برداری از 1250 طرح گردشگری تا پایان دولت دوازدهم خبرداد.

شعارسال: علی اصغر مونسان روز چهارشنبه درنشست با فعالان گردشگری لرستان اظهار کرد: امروزه صنعت گردشگری از لحاظ حجم تولید ثروت سومین اقتصاد جهان است و پیش بینی می شود در طی سال های بعد به اولین اقتصاد جهان تبدیل شود.

او با اشاره به حجم بالای سفر در جهان،افزود : با توجه به ریسک پایین سرمایه گذاری در صنعت گردشگری، این صنعت در دنیا با استقبال خوبی مواجه شده است.

مونسان خاطر نشان کرد: از هر ده شغل ایجاد شده در جهان یکی مربوط به گردشگری است و ارزان بودن مهمترین مزیت سرمایه گذاری در بخش گردشگری است.

او بیان کرد : گردشگری موضوعات خرد تا کلان را در بر می گیرد و موضوعی فرابخشی است که پرداختن به آن با توجه به مسایل روز مملکت و بحث تحریم ها باعث رونق اقتصادی در کشور می شود .

معاون رییس جمهور ادامه داد: بازار گردشگری به حدی گسترده است که کشورهای همسایه از این گستردگی استفاده می کنند و ما نیز بایستی از این بازار استفاده کنیم .

او گفت: در کشور حدود 1700طرح گردشگری در کشور تعریف شده که 1250 طرح از آنها تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری خواهد رسید.

وی در ادامه گفت: 2000 واحد بومگردی در کشور فعال خواهد شد که باعث ایجاد 16 هزار شغل خواهد شد و این طرح ها باعث رونق به روستاها خواهد شد.

مونسان یادآورشد: به منظور ایجاد فضای رقابتی مناسب بزودی اولین شهر منتخب گردشگری کشور را معرفی می کنیم.

او با اشاره به رشد 30 درصدی گردشگری و حضور تورهای خارجی در کشور نیز بیان کرد: در این مدت شاهد رشد منفی 5 درصدی خروج گردشگر از کشور بوده ایم که در حوزه گردشگری این خبر امیدوار کننده است.

مونسان ضمن اشاره به قلعه فلک الافلاک و ثبت جهانی این اثر ارزشمند ،تاکید کرد: هر ساله یک اثر از کشورهای مختلف نامزد ثبت در فهرست یونسکو می شود که در صورت آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک در سال جاری، پرونده ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک در سال 98جهت قرارگیری در فهرست آثار ملی به یونسکو ارسال خواهد شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 29تیر1397، کدخبر: 731113: www.borna.news


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
0
0
ا.ف75
تازه اینها متوجه اهمیت گردشگری در کشور شدن! خداکنه ادامه دار باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین