پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۰۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴
استاندار لرستان گفت: استان لرستان معادن سنگ بسیار خوبی دارد که لازم است صنایع وابسته به سنگ را در لرستان افزایش دهیم.

شعار سال: سید موسی خادمی صبح امروز در گردهمایی روسای واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی که در سالن اجتماعات دانشگاه علمی کاربردی لرستان برگزار شد اظهار داشت: لرستان به لحاظ جمعیت و مسافت شانزدهمین استان کشور است که می‌تواند به لحاظ موقعیت جغرافیایی در مبادلات کشور نقش مهمی ایفا کند.

وی افزود: لرستان استان پرآبی است که بعد از استان‌های شمالی پرآب‌ترین استان کشور محسوب می‌شود به‌طوری‌که 14 میلیارد مترمکعب آب دارد که 9 میلیارد مترمکعب تولید خود استان است و میانگین بارندگی استان 550 میلی‌متر است.

استاندار لرستان بابیان اینکه لرستان یکی از بهترین نقاط گردشگری ایران محسوب می‌شود عنوان کرد: ترکیب آب فراوان با توپوگرافی استان همه‌چیز را برای بحث گردشگری مهیا کرده است؛ وجود پل‌های تاریخی و قلعه فلک الافلاک و پنج هزار آثار تاریخی و گردشگری ظرفیت‌های بسیار خوب استان به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها توسعه بحث گردشگری و تقویت لرستان به‌عنوان مقصد گردشگری است؛ در بحث آب متأسفانه همانند اغلب استان‌های زاگرس نشین توسعه‌ای در راستای مهار آب و اقدامات زیرساختی انجام نشده است؛ میانگین اراضی آب کشور به‌کل اراضی استان‌ها 46 درصد است درحالی‌که فقط 23 درصد از اراضی لرستان آبی است که ازنظر زیرساختی مشکل‌داریم.

خادمی با بیان اینکه استان لرستان معادن سنگ بسیار خوبی دارد که لازم است صنایع وابسته به سنگ را در لرستان افزایش دهیم تصریح کرد: راه‌های ارتباطی استان تا حدود زیادی خوب است و اکثر جاده‌های استان چهار بانده است همچنین فرودگاه خرم‌آباد ظرفیت خوبی در استان به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: اتصال مرکز لرستان به راه‌آهن دورود- بروجرد- پلدختر و اندیمشک جز پروژه‌های مهم استان است که با هزار و 600 میلیارد تومان در دست اجرا است؛ امسال بخش درون استانی آزادراه خرم‌آباد- اراک به بهره‌برداری می‌رسد که به بهبود ارتباطات استان کمک می‌کند.

استاندار لرستان گفت: تقویت سرمایه‌گذاری و کارآفرینی مدنظر است، فلسفه وجودی ما حمایت از گروه کارآفرینان و سرمایه‌گذاران است که در این راستا تسهیلات خوبی ارائه می‌شود؛ استقبال سرمایه‌گذاران به نسبت خوب است و تعدادی پروژه مهم نیز در استان در دست اجرا است؛ استان لرستان آماده همراهی و حمایت از کارآفرینانی است که در حوزه کشاورزی، گردشگری و صنعت در استان سرمایه‌گذاری می‌کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 19 اردیبهشت 97، کدمطلب: 1721407 ، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
0
0
وقتی پتانسیل هارو در استان به خوبی بشناسیم میتونیم به بهره وری در اون زمینه ها هم فکر کنیم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین