پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۶۵۷
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
استاندار لرستان از تشکیل ستاد تسهیل سفرهای نوروزی در استان خبر داد.

شعارسال: استاندار لرستان از تشکیل ستاد تسهیل سفرهای نوروزی در استان خبر داد.

دکتر سید موسی خادمی در حاشیه جلسه ستاد تسهیل سفرهای نوروزی اظهار کرد: طی ایام نوروز چندین برابر جمعیت مسافر وارد شهرها می‌شود که باید به آنان خدمات ارائه شده و امنیت، رفاه و اسکان‌شان تامین شود.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات به مسافرین نوروزی نیازمند برنامه‌ریزی است، افزود: در همین راستا طبق مصوبه دولت جلسه با حضور دستگاه‌های اجرایی، مدیران و فرمانداران شهرستان‌ها تشکیل شد. همچنین وظایف دستگاه‌ها به تفکیک اعلام و کمیته‌های فرعی ایجاد شد.

استاندار لرستان با بیان اینکه این جلسه مصوباتی نیز داشت، تصریح کرد: قرار شد کمیته‌ها هر هفته جلسه تشکیل داده و دو هفته یک بار نیز جلسه‌ای با معاون عمرانی داشته باشند. این ستاد تا پایان سال نیز دو جلسه دیگر خواهد داشت.

وی با بیان اینکه امیدواریم با آمادگی کامل به استقبال مهمانان نوروزی برویم، گفت: بخشی از وظایف مربوط به دولت بوده و البته عمده آن به عهده مردم است که باید فرهنگ مهمان‌نوازی استان را به خوبی نمایش دهند. امیدواریم با همکاری مردم و مهمان‌نوازی آنان شعار تبدیل از معبر به مقصد گردشگری را به منصه ظهور بنشانیم.

در ادامه امین قاسمی، سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز گفت: اولین جلسه این ستاد با هدف ارائه خدمات نوروزی در سال آینده برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه ساختار کمیته‌ها با توجه به دستورالعملی که از مرکز آمده بود بررسی و اصلاحاتی صورت گرفت، افزود: همچنین مصوباتی داشتیم که در قالب چارت کلی مشخص شدند. در این جلسه مقرر شد که ستاد تا پایان سال دو جلسه دیگر در اوایل و اواخر اسفند تشکیل داده و گزارش عملکرد کمیته‌ها ارائه شود.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با بیان اینکه کمیته‌های ده‌گانه تشکیل شده هر دو هفته یک بار جلسه‌ای با ریاست معاون عمرانی برگزار می‌کنند، افزود: گزارش عملکرد و نتایج این جلسات به استاندار ارائه شده و نواقص و نارسایی‌ها بررسی می‌شوند؛ در ادامه تصمیمات لازم احصا خواهد شد.

لازم به ذکر است در این جلسه تاکید شد که تا پایان سال هیچ کالایی نباید افزایش قیمت داشته باشد و در این راستا دستگاه‌های نظارتی توجه لازم را داشته باشند. همچنین به مبادی شهرها رسیدگی شده و نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها مرتفع شوند؛ روشنایی‌ آنها نیز تامین شود. بخش خصوصی برای اسکان مسافران نوروزی ورود پیدا کند و از پتانسیل سمن‌ها در ستاد استفاده شود.

همچنین نظافت اماکن اقامتی و زیارتی، تامین مواد سوختی در محل‌های اسکان، لکه‌گیری آسفالت جاده‌ها و... باید مدنظر قرار گیرد و سالن‌های مسقف ورزشی برای اسکان احتمالی مسافرین نوروزی آماده شوند. طی این ایام باید در اماکن گردشگری نیز زیرساخت‌هایی مانند پارکینگ و سرویس‌های بهداشتی فراهم شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 2 بهمن 1396، کدخبر: 96110200922 ، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین