پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۷۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲
وجود معتادین متجاهر در سطح خیابان‌ها سبب زشت شدن سیمای ظاهری شهر می‌شود و همچنین وجود این افراد سبب می‌شود امنیت اجتماعی یک شهر به خطر افتد.
شعارسال: ویرانگری‌های حاصل از بیماری اعتیاد در افراد زمینه‌ساز سقوط بسیاری از ارزش‌ها و هنجارهای فرهنگی و اخلاقی شده و به این ترتیب سلامت جامعه را به‌طورجدی به مخاطره می‌اندازد.

اعتیاد به‌عنوان یک آسیب اجتماعی هیچ‌گاه به‌طور کامل ریشه‌کن نمی‌شود اما باتدبیر، اندیشه و تلاش حداقل می‌توان آن را کنترل کرد و این در حالی است که طی مدت اخیر شاهد برگزاری جلسات متعددی در رابطه با جمع‌آوری متکدیان متجاهر سطح شهر خرم‌آباد بوده‌ایم که این امر اقدام بسیار خوبی است زیرا با اجرای این کار شاهد وجود حداقلی معتادان متجاهر در سطح شهر خواهیم بود.

در این راستا شامگاه چهارشنبه جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان لرستان با حضور مسئولان مرتبط در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد تا در این جلسه اقدامات و پیشنهادهایی از سوی مسئولان مطرح شد.

هوشنگ بازوند استاندار لرستان در این جلسه در رابطه به جمع‌آوری معتادان متجاهر سطح شهرهای استان در ایام نوروز اظهار داشت: فرمانداران شهرستان‌ها به‌صورت جدی در رابطه با این موضوع باید مشارکت داشته و پیگیری کنند.

* لزوم جمع آوری معتادان متجاهر در سطح شهر

وی افزود: در ایام نوروز که گردشگران و مسافران نوروزی به استان لرستان سفر می‌کنند سیمای شهرها نباید باوجود افراد معتاد به هم زده شود.

استاندار لرستان در رابطه با مبارزه با خرده‌فروشان مواد مخدر عنوان کرد: برخی از خرده‌فروشان نیز خود جز معتادان متجاهر هستند در غیراین صورت افراد معتاد و خرده‌فروشان به یکدیگر وابسته هستند و تغذیه این افراد از طریق خرده‌فروشان انجام می‌شود.

استاندار لرستان خطاب به شهردار خرم‌آباد گفت: با توجه به اینکه شهر خرم‌آباد مرکز استان لرستان است امسال نیز باید برتری این شهر حفظ شود زیرا وجود این موارد برای استان منفی است و باید به‌صورت ویژه تیمی در راستای انجام امور تشکیل شود.

* آمار زنان متجاهر لرستان کمتر از 100 نفر

وی با اشاره به اینکه آمار معتادان متجاهر خانم در کل استان لرستان زیر 100 نفر است، بیان کرد: نگهداری این افراد دارای شرایط خاصی است و کار بسیار سختی است ولی با راه‌اندازی مرکز ماده 16 توانستیم همه این افراد را بدون استثنا جمع‌آوری کنیم و این در حالی است که با جمع‌آوری این افراد تعداد زیادی از آن‌ها بهبود پیداکرده و به زندگی بازگشته‌اند.

غلامرضا آقا میرزایی در رابطه با سایر معتادان متجاهر که دارای مشکلات بالینی هستند گفت: در این رابطه دانشگاه علوم پزشکی لرستان بعد از مرحله غربالگری این افراد را به بیمارستان شهید رحیمی و شهدا عشایر انتقال داده و تحت درمان و بیمه درمانی قرار دهند.

وی تصریح کرد: فرزندان معتادان متجاهر نیز پس از دستگیری والدین بعد از غربالگری به‌وسیله سازمان بهزیستی به مراکز شبه خانواده انتقال داده می‌شوند.

دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر لرستان خاطرنشان کرد: معتادان متجاهری که بیماری عفونی دارند نیز به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده می‌شوند و پس از انجام مراحل غربالگری، زمانی که ازلحاظ بالینی ظاهری بهبود پیدا کردند مجدداً به مراکز ما انتقال داده می‌شوند.

* انجام غربالگری معتادان در شهرستان‌های مختلف استان

وی اظهار داشت: در این جلسه مصوب شود هنگامی‌که دیگر شهرستان‌های استان معتادان متجاهر جمع‌آوری می‌شوند غربالگری اولیه را در شهر خود انجام دهند زیرا هدف از غربالگری اولیه متکدی و معتاد از یکدیگر جدا می‌شوند.

آقا میرزایی افزود: غربالگری مرحله دوم معتادان در مرکز ماده 16 لرستان انجام می‌شود و تحت درمان قرار می‌گیرند.

یحیی عیدی بیرانوند شهردار خرم‌آباد نیز در این جلسه عنوان کرد: در رابطه با جمع‌آوری معتادان متجاهر شهرداری‌ها آمادگی جمع‌آوری این افراد را در سطح شهردارند.

وی با اشاره به اینکه در مرکز استان لرستان ما با NGOها رابطه خوبی داریم، بیان کرد: در سطح شهر خرم‌آباد حدود 28 معتاد متجاهر شهود وجود دارد که از این تعداد حدود 8 نفر خانم و 20 نفر آقا هستندو این در حالی است که بسیاری از افرادی که به‌صورت شبانه در سطح شهر و در کنار سطل زباله‌ها قرار دارند معتاد نبوده بلکه متکدی هستند.

وی خطاب به استاندار لرستان تصریح کرد: قول می‌دهیم در ایام نوروز حتی یک نفر از افراد معتاد متجاهر و متکدیان در سطح شهر خرم‌آباد مشاهده نشوند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 12 اسفند 1395، کدخبر: 1343627 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
0
0
با این رئیس شورای شهر جدید فک کنم به راحتی این کار صورت بگیرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین