پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۴۳۰۸۳
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: تخصیص ارز مورد نیاز شرکت‌های هواپیمایی از یک ماه پیش متوقف شده و این مسأله مشکلات زیادی را برای شرکت‌ها به وجود آورده و باعث لغو برخی پروازها شده است.

شعار سال: مقصود اسعدی سامانی در نشست خبری نمایشگاه «فرصت‌های طراحی و ساخت قطعات صنعت هوانوردی» گفت: هیچ قطعه‌ای در هواپیما قابل استفاده نیست، مگر اینکه استانداردهای آن توسط سازمان هواپیمایی کشوری تأیید شده باشد. سامانی بیان کرد: معمولاً نمایشگاه‌ها محل عرضه محصولات تولیدی است اما در این نمایشگاه سعی کرده‌ایم قطعات مورد نیاز صنعت هوانوردی (هواپیما، هلی کوپتر و خدمات فرودگاهی) را عرضه کنیم تا تولیدکنندگان داخلی برای تولید آن تشویق شوند. به‌گفته وی، اکنون تعدادی از شرکت‌های داخلی با شرکت‌های خارجی در تولید برخی قطعات همکاری دارند اما امکان تولید کامل بخشی از قطعات و تجهیزات در ایران وجود ندارد زیرا لوازم مورد نیاز تولید در داخل کشور نیست. مجید حسنلو معاون استاندارد سازمان هواپیمایی کشوری نیز در این نشست گفت: برخی از لوازم و قطعات هواپیما مصرفی است و سازمان هواپیمایی کشوری در این زمینه دخالتی ندارد اما برخی از قطعات باید با رعایت همه استانداردهای بین‌المللی و الزامات تولید شود. نخستین نمایشگاه «فرصت‌های طراحی و ساخت قطعات صنعت هوانوردی» روزهای یکم و دوم مردادماه امسال در دانشکده صنعت هواپیمایی برگزار می‌شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی همچنین در این نشست با اشاره به مشکلات شرکت‌های هوایی گفت: شرکت‌های هواپیمایی با توجه به سیاست‌های جدید ارزی توانستند با پیگیری‌های انجمن شرکت‌های هواپیمایی موارد مصرفی ارزی خود را به بانک مرکزی ارائه کنند و با همکاری بانک‌های عامل در مقطعی این تخصیص ارز صورت گرفت. اما از یک ماه پیش دچار محدودیت در تخصیص ارز شدیم، اکثر درخواست‌های ارائه شده به بانک مرکزی به بهانه تکمیل مدارک رسیدگی نشده و به ایرلاین‌ها تخصیص ارز صورت نگرفته است. به‌گفته اسعدی سامانی چنانچه بانک مرکزی در تخصیص ارز سرعت عمل نشان ندهد شاهد لغو پرواز هواپیماهای اجاره‌ای شرکت‌های هواپیمایی داخلی خواهیم بود. ایرلاین‌های ایرانی امکان تأمین ارز به‌صورت آزاد را ندارند و محدودیت‌های اخیر مشکلات زیادی را برای ایرلاین‌ها به وجود آورده است.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه ایران، تاریخ انتشار 31 تیر 97، کد مطلب: 474951، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین