پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۲۷۳
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵
در حالی رسانه‌های مزدور خارجی سعی بر تطهیر جنایت‌های رامین حسین‌پناهی دارند که اسناد و اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که وی با هدف مبارزه با حاکمیت جمهوری اسلامی به کشور وارد شده است.

شعارسال: توهین، افترا، دروغ، جعل، تقطیع، تطهیر، تکذیب، وارونه سازی، کشته سازی، قهرمان‌سازی و جابجا کردن جای جلاد و شهید همه مولفه‌هایی هستند که این روزها در فضای گل آلود مجازی به وفور مشاهده می‌شود.

آلوده‌سازی فضای مجازی با راه انداختن هشتگ‌های هماهنگ توسط اکانت‌های جعلی، یکی از جدیدترین روش‌هایی است که برای پخش شایعه و وارونه نمایی‌ها استفاده می‌شود؛ از حربه‌های بی‌بی‌سی فارسی برای جا زدن تروریست‌های داعش بعنوان "متهم" تا به راه انداختن طوفان توییتری برای عامل شهادت ماموران نیروی انتظامی در خیابان پاسداران.

در هفته‌های اخیر عناصر ضدانقلاب و معاندین با همراهی برخی مزدوران داخلی‌شان در فضای مجازی، پروژه تطهیر و مظلوم جلوه دادن، یک عنصر تروریستی به نام «رامین حسین‌پناهی» عضو گروهک تروریستی و تجزیه‌طلب کومله را کلید زده‌اند.

رامین حسین‌پناهی که ضدانقلاب و مزدوران مجازی معاندین این روزها برایش هشتگ‌زنی می‌کنند، ضمن خارج شدن غیرقانونی از کشور در قالب عناصر گروهک تروریستی و تجزیه طلب کومله وارد ایران شد و در درگیری مسلحانه با نیروهای حافظ امنیت مردم مشارکت داشت. قصد او و همقطارانش ترور شهروندان بیگناه و ایجاد رعب و وحشت و سلب امنیت مردم بود.

نگاهی گذرا به جنایت‌ها و شرارت‌های گروهک تروریستی و تجزیه‌طلب کومله، عمق دشمنی سرکردگان و عناصر این گروهک با مردم ایران و مردم انقلابی کردستان را عیان می‌کند.

نام «کومله» را باید مترادف با «داعش» دانست؛ گروهکی تجزیه‌طلب و ضدایرانی که اعضایش در آدم‌کشی و جنایتکاری چیزی کمتر از داعشی‌ها نداشته و ندارند. اعضای این گروهک در مقطعی بویژه در دهه ۶۰ وحشیانه‌ترین جنایات را علیه مردم شمالغرب کشور مرتکب می‌شدند؛ از سربریدن تا شمع آجین کردن و سوزاندن.

کومله؛ بازیگر یک توطئه آمریکایی

با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و فروپاشی رژیم ستم‌شاهی، آمریکا و اذناب منطقه‌ای‌اش از طرق مختلف برای ضربه زدن به مردم و انقلاب ایران اقدام کردند. یکی از توطئه‌های دشمنان برای ضربه وارد آوردن به انقلاب اسلامی، توطئه تجزیه کردستان ایران با پر و بال دادن به گروهکی تروریستی و تجزیه طلب به نام «کومله» بود.

ماموریت ویژه اشرار و عناصر تروریستی کومله از همان ابتدای تاسیس، قتل عام مردم انقلابی کردستان با هدف ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی بود. این ماموریت بنا بر اسناد متقن و غیرقابل خدشه، مستقیما از جانب آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها برای عناصر تروریستی کومله تعریف شده بود.

اطلاعیه دادگستری استان کردستان در پاسخ به فضاسازی‌ها

رسانه‌های ضدانقلاب و برخی فعالان فضای مجازی در داخل پس از صدور حکم قانونی برای رامین حسین‌پناهی با پروژه نخ‌نمایِ بی‌گناه جلوه دادن این عنصر تروریستی در حال مسموم کردن فضا و جنجال‌آفرینی بودند که دادگستری استان کردستان در اطلاعیه‌ای پرده از راز جنایت‌های این فرد و همدستانش برداشت.

در بخشی از بیانیه دادگستری استان کردستان آمده است: «بر اساس مدارک مستند رامین حسین‌پناهی سال‌ها قبل از دستگیری تحت تاثیر برادرانش که عضو گروهک تروریستی کومله می‌باشند جذب این گروهک شده و برای آن‌ها در داخل کشور فعالیت‌هایی داشته است. وی در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ بصورت غیر قانونی از کشور خارج و به این گروه می‌پیوندد و پس از گذراندن دوره‌های ضد امنیتی در قالب یک تیم نظامی برای انجام اقدامات تروریستی و ترور شهروندان در تیر ماه ۱۳۹۶ به داخل کشور اعزام که در درگیری با نیروهای نظامی سه نفر از عناصر نظامی گروهک کشته و وی نیز دستگیر می‌شود

در ادامه این اطلاعیه آمده است: «هنگام دستگیری وی مسلح به سلاح کلاش، اسلحه کمری و نارنجک بوده است در تحقیقات اقرار به ورود مسلحانه و درگیری با مامورین نموده و نهایتا در یک فرایند دادرسی عادلانه به اتهام بغی و با مداخله وکیل، محاکمه و به استناد مواد ۲۸۷ و مفهوم مخالف ۲۸۸ و ماده ۲۱۱ و تبصره آن از قانون مجازات اسلامی به اعدام محکوم، حکم صارده پس از فرجام خواهی در دیوان عالی کشور ابرام می‌گردد

اطلاعاتی جدید از جزئیات پرونده

اطلاعات جدیدی از فعالیت‌های عضو گروهک تروریستی کومله به دست پیدا آمده است که جزئیات مهمی از اقدامات ضد امنیتی رامین حسین پناهی را افشا می‌کند.

بر اساس این گزارش، «یک تیم نظامی، سیاسی چهار نفره از گروهک تروریستی کومله و از جناح عبدالله مهتدی به قصد عمیلات خرابکارانه به داخل کشور وارد و در ایست و بازرسی ورودی شهرستان سنندج با اشراف نیروهای اطلاعاتی سپاه به دام می‌افتند. با عنایت به اخطارهای لازم، اعضای تیم مزبور بلافاصله اقدام به پرتاب نارنجک و گشودن آتش علیه نیروهای مستقر کرده که پس از درگیری با نیروهای سپاه سه تن از اعضای این تیم معدوم و یکی از آن‌ها به نام رامین حسین پناهی که عضو کمیته مرکزی گروهک فوق بوده زخمی و دستگیر می‌شود

کشف انواع سلاح و مهمات جنگی از گروهک تروریستی کومله

اطلاعات به دست آمده بیانگر این مطلب است که «از این تیم تروریستی دو قبضه اسلحه کلاشینکف، چهارده خشاب خالی و ۲۴۳ عدد فشنگ جنگی کلاشینکف، دو تیغه خشاب اسلحه کمری و تعداد ۲۸ عدد فشنگ جنگی، یک قبضه اسلحه کمری، یک دستگاه دوربین پیشرفته با قابلیت‌های عکاسی و فیلمبرداری، یک دستگاه گوشی هوشمند و ۲ دستگاه گوشی ساده، دو عدد سینه خشاب و مقادیری اسناد و مدارک تشکیلاتی کشف و ضبط شده است

برای تبلیغ حزب کومله آمده‌ام

پس از این که متهم دستگیر می‌شود، پرونده جهت رسیدگی به شعبه سوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب سنندج ارجاع می‌شود. بازپرس مرجوع الیه هم ضمن تحقیق اتهامات محاربه و عضویت در گروه‌های مخالف نظام، حمل مهمات جنگی را با توجه به گزارش ضابطین و اوراق پرونده و نحوه دستگیری به وی تفهیم می‌کند.

اما قسمت جالب و مهمی که از این اطلاعات و اخبار به دست آمده این است که متهم یعنی رامین حسین‌پناهی در پاسخ به تحقیقات بازپرس اظهار می‌کند که «برای تبلیغ حزب کومله آمده‌ام

نهایتاً پس از رسیدگی اولیه، قرار بازداشت موقت متهم صادر و جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار سازمان اطلاعات سپاه قرار می‌گیرد.

تعیین وکیل تسخیری

در تاریخ ۱۸ مرداد سال ۹۶ بازپرس شعبه طی دستوری به جهت اینکه پرونده نیاز به انتخاب وکیل تسخیری دارد آقای محمد رئوف ادمن را به عنوان وکیل تسخیری انتخاب می‌کند و تحقیقات و اخذ اظهارات متهم با حضور وکیل تسخیری انجام می‌شود.

در ادامه تحقیقات متهم مجددا و به صراحت «به عضویت در گروهک ملحد و تروریستی کومله، گذراندن دوره‌های سیاسی، نظامی و تروریستی در آموزشگاه زرگویز که شامل آموزش‌های سلاح، تیراندازی و ... بوده اعتراف کرده و هدف و قصد خود از ورود به کشور به صورت مسلحانه را انجام عملیات با ماموریت گروهک کومله بیان می‌کند

شلیک خشاب سی تیری به سوی ماموران

این متهم در ادامه اعترافات خود بیان می‌کند که «با نیروهای سپاه درگیر شده و یک خشاب ۳۰ تیری را به سوی آن‌ها شلیک کرده و می‌خواسته برای انجام ماموریت در منطقه دهگلان به روستای قروچای برود و در طول مسیر حرکت، اسلحه وی مدام مسلح و آماده بکار بوده است

با این توضیحات و اقاریر در تاریخ ۳۰ مرداد سال گذشته قرار تامین، مجددا ابقاء و به تأیید معاون دادستان می‌رسد. پس از آن پرونده شخصیتی متهم تشکیل و دکتر روانشناس بالینی معاینات لازم را انجام می‌دهد و دکتر اعلام می‌کند که وضعیت متهم نرمال ارزیابی می‌شود.

با توجه به ابعاد پرونده و محتویات آن در تاریخ ۳/ ۷/ ۹۶ بازداشت موقت متهم به مدت دو ماه دیگر تمدید شده و بازپرس در مقام آخرین دفاع، اتهام بغی را به وی تفهیم می‌کند که قرار جلب به دادرسی به تایید معاون دادستان می‌رسد.

متعاقب آن از سوی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سنندج طی کیفرخواستی برای متهم به جهت بغی، از دادگاه تقاضای صدور حکم مجازات می‌شود.

انتخاب وکیل تعیینی و حضور در مراحل دادرسی

پس از ارسال پرونده به دادگاه و ارجاع به شعبه اول دادگاه انقلاب و شروع دادرسی، آقای حسین احمدی‌نیاز وکیل دادگستری با تقدیم یک برگ وکالتنامه از متهم اعلام وکالت کرده و پرونده در اختیار این وکیل قرار می‌گیرد و به جریان دادرسی ورود پیدا می‌کند.

با این حال متهم در مرحله دادرسی مجددا نیت خود از داخل شدن به کشور را «تبلیغ سازمانی بیان کرده که قبل از رسیدن به بازرسی، خود را مسلح کرده و در درگیری با ماموران نیز یک خشاب را خالی کرده است». حتی متهم در ادامه تحقیقات «علت علاقه، چگونگی آموزش نظامی و فعالیت خود در گروهک معاند کومله را مفصلا شرح می‌دهد

صادر شدن حکم اعدام برای متهم

در تاریخ ۳/ ۱۰/ ۹۶ به موجب کیفرخواست صادره، شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی سنندج با حضور وکیل متهم تشکیل و با توجه به ورود مسلحانه متهم به داخل کشور و مبادرت به استفاده از سلاح و خالی کردن مهمات به سمت نیروها، دادگاه بزه انتسابی را مسجل دانسته و اعلام می‌کند علم بر بزهکاری به دست آمده است. نهایتا دادگاه وی را به استناد قانونی به اعدام محکوم می‌کند.

دیوان عالی کشور چه رایی میدهد؟

اما این رای در مهلت قانونی توسط وکیل متهم مورد تجدیدنظر (فرجام‌خواهی) قرار می‌گیرد؛ بنابراین پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع شده و در تاریخ ۲۰ فرودین سال جاری حسب محتویات پرونده، گزارش سازمان اطلاعات سپاه، اقرار متهم به ورود مسلحانه با تجهیزات فراوان جنگی به همراه سه نفر دیگر، داشتن اسلحه و تیراندازی به صورت رگبار به سوی مامورین ایست بازرسی ورودی شهرستان سنندج و نقش و حضور وکیل در مراحل دادرسی و کفایت قیام مسلحانه گروه یاغی برای تعقیب اعضا و اقرار صریح متهم به آموزش به جهت مبارزه با حاکمیت جمهوری اسلامی ایران و عدم اقامه دلیل قاطع از سوی فرجام‌خواه که موجب تزلزل ارکان رای باشد، دادنامه فرجام خواسته را ابرام می‌کند.

نجات جان هموطنان با اقدام بموقع

براساس این گزارش، رامین حسین پناهی به قصد تبلیغ حزب کومله و به جهت مبارزه با حاکمیت جمهوری اسلامی ایران به کشور وارد شده و اگر تیزهوشی و هوشیاری ماموران سپاه اطلاعات نبود چه بسا کودکان و زنان بی گناه بسیاری از هموطنان عزیزمان به خاک و خون کشیده می‌شدند.

این گزارش مشروح و اطلاعات دقیق موجود این حق را می‌دهد که پس از این اگر کسی ادعایی خلاف واقع در این مورد داشت و یا اگر احیانا اطلاعاتی در اختیارش بود از او در مورد ادعا و اطلاعاتش سوال کند و خطاب قرارش دهد تا پاسخگو باشد و برای افکار عمومی ماهیت برخی مدعیان روشن شود.


با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی مشرق، تاریخ انتشار: 1 مرداد 1397 ، کدخبر:877026 ،www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین