پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۵۱۶۲
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
سپاه پاسداران روز گذشته مقر کمیته مرکزی حزب دموکرات کردستان هدف قرار داده است. در این حمله تعدادی از سران این گروهک کشته شده‌اند.
شعارسال: حزب دموکرات کردستان در سال 1324 توسط فردی به نام قاضی محمد در شهر مهاباد تاسیس شد و در مدت زمان کوتاهی با سو استفاده از فرصت به دست آمده در زمان اشغال ایران توسط متفقین یک جمهوری خود مختار در منطقه کردستان ایران را تاسیس می‌کند.

پس از آن حزب دموکرات کردستان، با روی آوردن به فعالیت‌های مخفی، اقلیم کردستان عراق را برای ادامه فعالیت‌های خود آغاز کرد و تا زمان کودتای 28 مرداد 1332 دیگر خبری از فعالیت‌های علنی این حزب نبود. در این زمان و با برگزاری کنگره حزب دموکرات، این حزب فعالیت‌های خود را احیا کرده و در کردستان ایران دست به اقدامات مسلحانه علیه رژیم شاه می‌زند.

با پیروزی انقلاب اسلامی این حزب فرصت را برای ادامه فعالیت‌های خود مناسب می‌بیند و باز اقدامات خود را در کردستان ایران علنی می‌کند. تنها 50 روز پس از به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی نیروهای حزب دموکرات با به راه انداختن یک تجمع در شهر نقده عملا جنگ مسلحانه برای تجزیه و جدایی کردستان از ایران را آغاز می کنند.

اما ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود و در ادامه این حزب اقدامات مسلحانه خود را علیه مردم مناطق کردنشین ایران، گسترش می‌دهد تا جایی که برخی شهرهای مهم کردستان مانند مریوان، بوکان، سقز و برخی شهرهای دیگر را به تصرف خود در می‌آورد.

گرچه حزب دموکرات کردستان در ابتدا خود را حزبی سیاسی معرفی می‌کرد، اما در ادامه با ورود این حزب به فاز مسلحانه به خوبی مشخص شد که حزب دموکرات در حقیقت یک گروهک تروریستی است که برای تجزیه بخشی از خاک ایران، دست به اقدامات کور و مسلحانه زده است.

مدت زیادی از آغاز درگیری مسلحانه در کردستان نمی‌گذرد که نیروهای نظامی و مردمی به برخورد با این گروهک تروریستی می‌پردازند و مناطق تصرف شده را یکی پس از دیگری آزاد می‌کنند.

اوج فعالیت‌های حزب تروریستی دموکرات علیه مردم مظلوم مناطق کُردنشین ایران را می‌توان در سال‌های دفاع مقدس جستجو کرد که نیروهای این حزب با پشتیبانی ارتش عراق و حمایت‌های رژیم صدام اقدامات زیادی در جهت ایجاد ناامنی در مرزهای غربی کشورمان انجام دادند.

با پایان دفاع مقدس اما عناصر این گروهک که با فرار در اقلیم کردستان عراق و در مجاورت مرزهای ایران و محل امنی که برای آموزش و سازماندهی خود پیدا کرده بودند، همچنان به تحرکات ضد امنیتی خود در مرزهای ایران ادامه می‌دادند و موجب نا امنی در مرزهای غربی ایران شده بودند.

این اقدامات گروهک تروریستی دموکرات و سایر گروهک‌های تروریستی موجب می‌شود تا سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی طرحی برای مقابله با این گروهم بیاندیشد. درسال 1374 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موریت قرارگاه حمزه سیدالهشدا که در آن زمانی شهید احمد کاظمی فرماندهی‌اش را بر عهده داشت، در یک برنامه‌ریزی دقیق، مرکزیت حزب تروریستی دموکرات و سایر گروهک‌های ضد انقلاب را در عمق 150 کیلومتر خاک عراق مورد حمله قرار می‌دهد. این حمله به قدری سنگین بود که گروهک‌های ضد انقلاب متعهد می‌شوند دیگر دست به اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی نزنند.

با اشغال عراق در سال 2003 توسط آمریکایی‌ها، گروهک‌های ضد انقلاب دوباره احیا می‌شوند و با پشتیبانی و حمایت آمریکایی‌ها دوباره اقدامات مسلحانه خود علیه ایران را از سر می‌گیرند اما هر مرتبه با پاسخ محکم نیروهای نظامی و امنیتی ایران مواجه می‌شوند.

در سال‌های اخیر اما با حوادث و نا امنی‌هایی که در منطقه پیش آمد، گروهک‌های ضد انقلاب فضا رابرای اقدامات تروریستی خود مناسب دیدند و اقدامات مسلحانه خود را با پشتیبانی عربستان سعودی و آمریکا، شدت بخشیدند.

آموزش نیروهای حزب دموکرات در کردستان عراق

اخبار رسمی حاکی از آن است که کروهگ‌های ضد انقلاب در 6 ماهه نخست سال جاری حدود 8 عملیات تروریستی در مرزهای غربی کشور انجام داده اند که هرمرتبه با اشراف بالای اطلاعاتی رزمندگان نیروی زمینی سپاه و وزارت اطلاعات ضربات سنگینی به این گروهک های تروریستی وارد شده است.

آمار منتشر شده در اطلاعیه‌های قرارگاه حمزه شید الشهدا سپاه نشان می‌دهد در 5 درگیری نیروهای این قرارگاه با تروریست‌های تجزیه طلب، 25 نفر از اعضای این گروهک‌های به هلاکت رسیده‌اند و 14 نفر از نیروهای پاسدار و بسیجی نیز به شهادت رسیده‌اند اما با شجاعت و رصد اطلاعاتی سپاه، تروریست‌ها در هیچ کدام از عملیات‌های خود موفق به آسیب رساندن به مردم آن مناطق نشده‌اند.

اما 30 تیرماه امسال بود که نیروهای حزب دموکرات کردستان عراق در حمله به پاسگاه مرزی سپاه در روستای دری شهرستان مریوان منجر به شهادت 11 تن از نیروهای پاسدار و بسیجی این پاسگاه شدند.

پس از این عملیات بود که فرماندهان سپاه پاسدان انقلاب اسلامی به این گروهک تروریستی هشدار دادند که انتقامی سختی از آنها خواهند گرفت و اما زمان و چگونگی اجرای این انتقام اعلام نشد تا اینکه 17 شهریورماه مرکزیت حزب دموکرات کردستان در کوی سنجق با چند فروند موشک هدف قرار گرفته شد.

اخبار اولیه حاکی از آن بود که در این حمله تعدادی از سران و اعضای مرکزیت این حزب کشته شده‌اند اما هنوز مشخص نبود چه کسی این حمله را انجام داده است تا اینکه روز گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه ای اعلام کرد با 7 فروند موشک زمین به زمین کوتاه برد مرکزیت و مراکز آموزشی حزب دموکرات کردستان را هدف قرار داده است.

شلیک موشک‌های فاتح 110 سپاه به مواضع حزب دموکرات

در این عملیات یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه و یگان پهپادی نیروی زمینی سپاه در یک اقدام هماهنگ از فاصله 220 کیلومتر مواضع حزب دموکرات کردستان را با 7 فروند موشک زمین به زمین فاتح 110-B هدف قرار دادند که طی آن عده ای از سران حزب دموکرات به هلاکت رسیدند.

بر اساس بیانیه رسمی حزب دموکرات کردستان، در حمله موشکی سپاه به نشست کمیته مرکزی حزب دموکرات کردستان دبیر کلی فعلی و سابق این حزب مجروح شده و 6 نفر از اعضای ارشد این کمیته کشته شده‌اند.

تصاویر مقر کمیته مرکزی حزب دموکرات پس از حمله موشکی سپاه

اما آنچه در این عملیات سپاه بیش از هر چیز مورد توجه است، اشراف اطلاعاتی بالای سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی است؛ سپاه از محل و زمان دقیق برگزاری جلسه کمیته مرکزی حزب دموکرات کردستان اطلاع داشته و توانسته در زمان مناسب به مرکزیت این گروهک تروریستی حمله کند.

تصاویر منتشر شده از اصابت موشک های سپاه به مقر اصلی حزب دموکرات به خوبی نشان می‌دهد که اشراف اطلاعاتی سپاه آنقدر بالا بوده است که حتی محل دقیق سالن برگزاری جلسه در مقر حزب دموکرات را می‌دانسته و با موشک نقطه‌زن، دقیقا همان سالن را هم هدف قرار داده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 19 شهریور 1397 ، کدخبر: 1824284 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین