پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۴۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰
مردادماه امسال در تمام هفته‌ها مشکل برق‌رسانی خواهیم داشتم و احتمالاً هفته اول شهریورماه نیز این‌گونه باشد، البته باید این را گفت که اگر رشد مصرف درحد همین ۳درصد حفظ شود، این وضعیت خاموشی‌ها و اعلام ساعات قطعی برق حداکثر تا ۳ هفته آینده باقی می‌ماند.

شعارسال: محمودرضا حقی‌فام معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر و سخنگوی صنعت برق ایران در نشستی خبری اظهار داشت: رشد بار در 10 سال گذشته 5 درصد بوده و امسال نیز پیش‌بینی ما همین درصد بوده که بالغ بر 58 هزار و 315 مگاوات است.

حقی‌فام با بیان اینکه "6 هزار و 500 مگاوات کمبود در حداکثر بار شبکه سراسری داریم"، اضافه کرد: در حال حاضر در بالاترین کسری شبکه قرار داریم که با مدیریت مصرف توانستیم رشد 5درصدی را به 3 درصد کاهش دهیم و اگر این رشد در زمان فعلی همان 5 درصد بود، قطعاً از 58 هزار مگاوات عبور می‌کردیم و شرایط بحرانی برایمان به‌وجود می‌آمد.

سخنگوی صنعت برق کشور به نیروگاه‌های برق‌آبی اشاره کرد و گفت: ظرفیت تولید این نیروگاه‌ها در حالی حاضر 50 درصد است.

حقی‌فام ادامه داد: مردادماه امسال در تمام هفته‌ها مشکل برق‌رسانی خواهیم داشتم و احتمالاً هفته اول شهریورماه نیز این‌گونه باشد، البته باید این را گفت که اگر رشد مصرف در حد همین 3 درصد حفظ شود، این وضعیت خاموشی‌ها و اعلام ساعات قطعی برق حداکثر تا 3 هفته آینده باقی می‌ماند.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر از تغییر برنامه جداول خاموشی در برخی نقاط گفت و تصریح کرد: این تغییرات عمدتاً به‌خاطر حوادث غیرمترقبه‌ای است که در شبکه به‌وجود می‌آید و شبکه انتقال در بعضی زمان‌ها به‌شدت دچار فشار می‌شود و به سیستم و تجهیزات آسیب وارد می‌کند که قابل پیش‌بینی نیست، با این حال به تمام مناطق اعلام شده که طبق جداول خاموشی‌ها اجرا شود و الآن حدود 95 درصد برنامه‌های خاموشی طبق جدول بوده است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه مشترکینی که از نوسانات برق تجهیزات آنها دچار خسارت می‌شود، چه باید کنند، گفت: طبق قانون بودجه باید هزینه حداقلی به‌ازای هر مشترک از طریق صنعت برق دریافت شود و منبع مالی و پرداخت خسارات توسط یک کارگزار بیمه تعیین و به مشترکین پرداخت شود.

حقی‌فام گفت: تقریباً هرساله در پایان سال از مشترکین خانگی شهری 1200 تومان و مشترک خانگی روستایی 600 تومان دریافت می‌شود و در فیش‌های برق آن‌ها از بابت بیمه لحاظ می‌شود تا در این‌گونه موارد بتوانند از صنعت برق هزینه خود را دریافت کنند.

سخنگوی صنعت برق کشور از رقم 15 میلیارد تومانی در طول سال بابت پرداخت خسارات ناشی از نوسانات برق به مشترکین خبر داد و گفت: مشترکین می‌توانند با مراجعه به شرکت‌های توزیع، درخواست پرداخت خسارت کنند و پس از بررسی لازم از سوی شرکت، در صورتی که نقص تجهیزات آنها بابت برق تشخیص داده شود، هزینه آنها توسط بیمه‌گزار مشخص‌شده پرداخت خواهد شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 31تیر1397 ، کدخبر: 1782762: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
به این ها عادت کرده ایم ایرادی ندارد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین