پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۵۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۱
عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس گفت: قانون برای توسعه رشته های مهارتی وجود دارد اما عملکرد و نحوه اجرای آن ضعیف است، وزارت علوم و دانشگاه ها درزمینه توسعه رشته های مهارتی خوب عمل نکرده اند.

شعارسال : علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس درباره وضعیت نامشخص فارغ التحصیلان دانشگاهی و بیکاری بعد از پایان تحصیل خصوصا در بعضی از رشته های خاص، گفت: آنچه که مسلم است ضعف در توسعه رشته های مهارتی است و بسیاری از دانشگاه های کشور در این زمینه ضعیف عمل کرده اند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی افزود: قانون برای توسعه رشته های مهارتی وجود دارد اما عملکرد و نحوه اجرای آن ضعیف است، وزارت علوم هم در زمینه توسعه رشته های مهارتی خوب عمل نکرده است.

سلیمی در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر رونق بازار کسب و کار و اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی به دلیل عدم توازن در نیاز بازارکار و تعداد بی رویه فارغ التحصیلان در یکسری رشته های خاص مشکل ساز شده است، در حالی که بسیاری از فارغ التحصیلان بیکار این رشته ها که عموما دانش آموخته رشته های علوم انسانی هستند می توانند سکانداران بزرگ در زمینه مدیریت اجرایی در کشور باشند.

وی تاکید کرد: امروزه در دنیا مدیریت جهانی بر پایه علوم انسانی است و کشورهای توسعه یافته با تکیه بر تقویت علوم انسانی توانستند جایگاه خود را در عرصه مدیریت جهانی به تثبیت برسانند اما در ایران به دلیل عدم وجود بازار کار مناسب برای فارغ التحصیلان این رشته ها گرایش حداکثری به سمت علوم تجربی است و منجر به مغفول ماندن علوم انسانی شده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس متذکر شد: در حال حاضر مشکل عدم اجرای قوانین است و دولت ها در زمان انتخابات برای جذب طرفدار شعارهای دهان پرکن سر می دهند اما در عمل، وعده های رسیدگی به اشتغال را اجرایی نمی کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسکانیوز، تاریخ انتشار: 1 مرداد 1397، کدخبر: 962637، www.iscanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
این آقای سلیمی هم گویا خواب تشریف دارند و مشکلات و کمبودهای زیر ساختی کشور را نمی بینند. سو مدیریت و فساد در کشور بی داد می کنه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
در همه چیز در این کشور ضعف هست علی الخصوص مدیریت
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین