پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۵۶
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: تعرفه های پزشكی سال 95 تا یك ماه آینده اعلام می شود.
شعار سال: سیدحسن هاشمی روز دوشنبه در حاشیه همایش روز دندانپزشكی در هتل المپیك افزود: با توجه به اینكه تعرفه های فعلی كمتر از 40 درصد هزینه های بیمارستان هاست امیدواریم بازنگری قیمت خدمات پزشكی به سمت واقعی شدن باشد.

وی گفت: مطابق قانون تعرفه خدمات پزشكی در هر سال باید قبل از شروع سال، اعلام و ابلاغ بشود. وزارت بهداشت پیشنهاد خود را برای تعرفه های سال 95 در آبان ماه سال 94به شورای عالی بیمه كه محل تصمیم گیری در این زمینه است، ارائه كرد اما این شورا هنوز در این زمینه تصمیم نگرفته است.
وزیر بهداشت اضافه كرد: واقعیت این است كه فاصله قیمت تمام شده خدمات پزشكی در بیمارستان های دولتی نسبت به تعرفه های فعلی بسیار زیاد است و بیمه ها هم اكنون خدمات پزشكی بیمارستان های دولتی را با 40 درصد قیمت تمام شده این خدمات خریداری می كنند.

وی اضافه كرد: انتظار وزارت بهداشت از شورای عالی بیمه این است كه تعرفه ها را واقع بینانه تصویب كنند و انتظارمان از مجلس و سازمان مدیریت نیز این است كه همانطور كه بودجه های بخش گاز، آب، برق و راهسازی را واقع بینانه مصوب می كنند، بودجه های بخش سلامت را برای واقعی شدن قیمت خدمات در بخش دولتی و خصوصی واقع بینانه ببینند.

وزیر بهداشت ادامه داد: گرچه امسال تعیین تعرفه های سال 95 باز هم به تاخیر افتاد اما امیدواریم برای سال 96 تعرفه ها را قبل از شروع سال تصویب كنیم بنابراین امسال، 2 بار تعیین تعرفه برای خدمات پزشكی خواهیم داشت، یكبار در اوایل سال و یكبار نیز در اواخر سال برای خدمات سال آینده این تعرفه ها را در نظر می گیریم.

وزیر بهداشت در پاسخ به پرسشی درباره حمایت از درمان افغان های مقیم ایران نیز چنین اظهار كرد كه حمایت از درمان این افراد كه حدود یك میلیون تن هستند از جمله كارهای بر زمین مانده است كه قرار بود با توافق وزارت كشور و وزارت بهداشت انجام شود اما هنوز به سرانجام نرسیده است.
وی افزود: ما نمی توانیم در بیمارستان ها را به این افراد ببندیم بنابراین اكنون همه بار این مسئولیت به دوش وزارت بهداشت است و این موضوع ،هزینه های اضافه ای را به بیمارستان های دولتی تحمیل می كند كه امیدواریم با حمایت دولت این هزینه ها جبران شود.

وی گفت: بسیاری از خانواده های افغان مقیم ایران چهار یا پنج فرزند دارند و مجوز كار در ایران را نیز گرفته اند بنابراین حمایت از درمان آن ها تكلیفی است كه باید انجام شود.

هاشمی در پاسخ به پرسشی درباره نظارت بر عملكرد بر بیمارستان ها نیز چنین توضیح داد:مدعی نیستیم كه در حوزه نظارت خوب عمل كرده ایم؛ در این حوزه ضعیف هستیم، مشكلی كه در این بخش وجود دارد این است كه كار یكپارچه نیست و مسئولیت نظارت بین سازمان نظام پزشكی، دانشگاه های علوم پزشكی، قوه قضائیه و دیوان عدالت اداری تقسیم شده است و گاهی دیوان عدالت اداری تصمیم دانشگاه علوم پزشكی را نقض می كند.

وی اضافه كرد: مسئولیت اصلی وزارت بهداشت سیاست گذاری و نظارت است اما اكنون به حدی درگیر امور اجرایی و تصدی گری شده ایم كه كار نظارت بر زمین مانده است. این مشكل از 30 سال گذشته همیشه وجود داشته است و با وجود شعارهایی كه داده ایم همواره دولت متورم تر شده است.
هاشمی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره فعالیت دندان پزشكان تجربی نیز گفت: تعداد دندان پزشكان تجربی در كشور زیاد نیست و مراكز ارائه كننده این خدمات تعدادشان محدود است.
وی افزود: واقعیت این است كه در گذشته كه این تعداد دندان پزشك در كشور نبود دندان پزشكان تجربی خدماتی را به مردم ارائه می كردند كه اكنون بسیاری از دانش آموختگان دندان پزشكی در برخی كشورهای خارجی به اندازه دندان پزشكان تجربی قدیم هم مهارت ندارند زیرا فقط آموزش تئوری دیده اند گرچه نمی توانم در این زمینه حكم كلی بدهم.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 23 فروردین 1395، کد مطلب: 82030408، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین