پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۵۰۰۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱
در دوره پیش مدیریت شهری انتقادهای زیادی از ترک تشریفات های صورت گرفته انجام شد که یک نمونه آن قرارداد با شرکت ابنیه فنی تهران بود که در نود و هشتمین جلسه علنی شورای چهارم جنجالی شد.

شعار سال: اما با آمدن شورای پنجم امید می رفت تا ترک تشریفات در بسیاری از بخش ها کاهش یابد اما متاسفانه این اتفاق رخ نداده است و ابهامات زیادی در این مورد وجود دارد که یکی از این ابهامات پیمان های "صندوق ذخیره کارکنان شهرداری” است.

این صندوق که به نوعی موسسه ای وابسته به شهرداری است تاکنون فعالیت های اقتصادی همچون جایگاه های CNG، مجموعه شبکه تاکسی هوشمند بیسیم 133، کارگذاری بیمه ایران، تامین نیروی اداری در شهرداری، موسسه قرض الحسنه و مدیریت مجموعه های پذیرایی بوستان کوهسنگی را تاکنون بر عهده داشته است.

اعضای هیات مدیره این مجموعه اقتصادی توسط معاون مالی اداری شهردار منصوب می شوند که در دوره جدید محمد رضا کلایی معاون شهردار مشهد آقايان علي اكبر صابري‌فر( شهردار پيشين مشهد)، عباس ميرزاده، علي احمدي، سيد حسين اشرفي‌شهري و ايمان سفيد چيان را به عنوان اعضاي جديد هيأت مديره صندوق ذخيره كاركنان شهرداري مشهد منصوب کرد که البته در این میان میرزاده از اصلاح طلبان شاخص استان طی نامه ای به شهردار از پذیرش این سمت خودداری نمود.

طبق اطلاعات کسب شده توسط خبرنگار ما و پرس و جوهای صورت گرفته، نظر سازمان بازرسی و نهادهای نظارتی بر عدم ارائه پیمان بدون مناقصه به این صندوق است و این موسسه باید در مناقصات شرکت نماید زیرا اگر غیر از این باشد با توجه به ارتباطاتی که اعضای هیات مدیره با شهردار و معاون مالی اداری دارند می توانند بسیاری از پروژه ها را دریافت کنند.

در این زمینه بر اساس اطلاعات به دست آمده در مدت اخیر چندین پیمان به صورت ترک تشریفات به این صندوق داده شده است که خود دارای ابهامات فراوانی می باشد.

در تاریخ 96/7/01 پیمانی با عنوان "تامین غذای پرسنل و جلسات شهرداری به مبلغ بیش از 1/5 میلیارد تومان با مجوز ترک تشریفات داده شده است. همچنین در تاریخ 97/4/4 قراردادی مشابه به همین عنوان با مبلغ مشابه با ترک تشریفات بسته شده است.

در موردی دیگر به تازگی و در تیرماه اجرای خدمات مرکز ارتباط مردمی 137 و پایگاه خبری شهرداری مشهد به شرکت صباشهر نگین ماهان از شرکت های زیر نظر صندوق ذخیره کارکنان با مجوز ترک تشریفات مناقصه با رقم 18488805503 ریال واگذار شده است.

همچنین در 20/12/ 96 اجاره کوهسنگی با مبلغی حدود سه میلیارد تومان با مجوز ترک تشریفات به این صندوق رسیده که البته بر اساس اطلاعات خبرنگار ما این قراردادی کوتاه مدت یا محدود بوده و از چند ماه پیش سازمان همیاری شهرداری های استانداری خراسان رضوی با مجوز بند 1 ماده 31 آیین نامه معاملاتی مدیریت کوهسنگی را بر عهده گرفته است.

در خصوص این قراردادها محمد رضا کلایی معاون مالی اداری شهرداری مشهد در دو نوبت مراجعه پاسخگو نبود اما محمد رضا حیدری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در پاسخ به مشهد تریبون گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم و آن را پیگیری می نمایم اما صندوق ذخیره تا جایی که من اطلاع دارم در این حوزه ورود پیدا نکرده است اما در مجموعه هایی که وابسته به شهرداری است مانند سازمان فنی و عمران شهرداری و سازمان همیاری ها می توانیم طبق آیین نامه معاملاتی ترک تشریفات بدهیم.

وی در پاسخ به این سوال که عدم شرکت این صندوق در مناقصه خلاف است یا خیر، بیان کرد: این صندوق باید در مناقصه شرکت کند و ما با نهادهای نظارتی در این خصوص صحبت کردیم اما بعید میدانم چنین اتفاقی افتاده است.

محمدرضا حیدری در حالی این امر را بعید می داند که قراردادهای مذکور در این گزارش حتی در سامانه فاش شهرداری مشهد موجود بوده و نمی توان آنها را منکر شد.

حال باید دید شهرداری مشهد و اعضای شورای شهر در خصوص این موارد پر ابهام چه پاسخی دارند و سازمان بازرسی چه رویه ای را دنبال خواهد کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت مشهد تریبون، تاریخ 7 مرداد 97، کد مطلب: 27105: www.mashhadtribune.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
ا.ف75
چه عجب! بالاخره مسئولین دارن دست از این تشریفات کاری هاشون بر میدارن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
0
0
ترک تشریفات؟ چه جور تشریفاتی؟
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین