پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۹۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
مدیر سرمایه گذاری و مشارکت های معاونت اقتصادی شهرداری مشهد از در نظر گرفتن تسهیلات تشویقی برای سرمایه گذارانِ پروژه های دارای فعالیت چندگانه و متناسب با نیاز منطقه خبر داد.

شعار سال: « محمد هادی محمدی مقدم» در دومین نشست از سلسله نشست های اقتصادی شهر و شهرداری که با موضوع «ساخت وساز در مشهد؛ رونق یا رکود» در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شده بود، اظهار کرد: از اواسط سال گذشته موضوع رونق در صنعت ساختمان در دستور کار معاونت اقتصادی شهرداری مشهد قرار گرفت و این نیاز دیده شد که پروژه هایی که در گذشته قرارداد آن ها منعقد و پروانه برای آن ها صادر شده بود مجدد مورد بررسی قرار گرفته و دوباره زنده شود.

محمدی مقدم با بیان اینکه شهر مشهد یک کلان شهر است که هر سیاستی در آن رخ دهد در کل کشور تأثیر می گذارد خاطرنشان کرد: در بحث رونق ساخت و ساز با چالش هایی مانند عدم توازن در شهر، چالش های حوزه سرمایه گذاری در سال های اخیر، ابلاغ طرح جامع شهر مشهد که هزینه سنگینی را به شهر تحمیل خواهد کرد و ... مواجه بودیم که جز با حضور سرمایه گذار اهداف این طرح محقق نخواهد شد.

وی با اشاره به تغییر نگاه مدیریت شهری به توسعه و تشویق سرمایه گذاران خاطرنشان کرد: در سال 90، سهم هزینه پروانه شهرداری در بزرگ ترین پروژه ها شاید بیش از 20 درصد نبود اما اکنون این سهم نزدیک به 50 درصد رسیده که در تلاش هستیم با نگاه به اسناد بالادستی این سهم هزینه را کاهش دهیم.

محمدی مقدم با اشاره به تسهیلات تشویقی سرمایه گذاران در مشهد اظهار کرد: نگاه این است که پروژه ها از تک فعالیتی خارج شود و به سمت فعالیت های چندگانه پیش برود که متناسب با نیاز منطقه نیز باشد. موضوع تجاری شاید صرفا در بافت مرکزی اشباع شده و دیگر توجیه نداشته باشد اما در پهنای شرقی، شمال شرقی و غرب هنوز به میزان مورد نیاز سند جامع نرسیده ایم.

وی ادامه داد: در بحث لایحه تشویقی قرار بر این است که هر پروژه ای که از حالت تک فعالیتی خارج شود و هرچه به سمت پروژه های مختلف عمومی و غیرانتفاعی و مناطق کم برخوردارتر برود، پول پروانه تا 80 درصد هم کاهش پیدا کند که الان این لایحه به شورای شهر رفته و امیدواریم تصویب شود.

محمدی مقدم احداث پارکینگ عمومی را از پروژه های حیاتی مورد نیاز مشهد عنوان کرد که در صورت تصویب لایحه تشویقی در شورا، سرمایه گذار از پرداخت عوارض صدور پروانه چه در زیر سطح چه در ارتفاع معاف می شود و تسهیلات دیگری نیز به وی تعلق خواهد گرفت.

وی به پروژه پارک جنگلی طرق، تصفیه خانه و حافظ به عنوان پروژه های بزرگ سرمایه گذاری در دست احداث اشاره کرد.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت معاونت اقتصادی شهرداری مشهد، تاریخ انتشار 2 تیر 97، کد مطلب: 153683، www.eco.mashhad.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
0
0
ایجاد پروژه های دانش محور برای افزایش رونق اقتصاد در منطقه یکی از راه های بهبود شرایط اقتصادیست
س.د76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
0
0
باید سازمان بازرسی نظارت کنه تا یه عده مثل همیشه سو استفاده گر از این پروژه ها سو استفاده نکنن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین