پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۶۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵
بیست و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی مشهد در محل سالن شورای شهر برگزار شد.

شعار سال: بیست و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی مشهد در محل سالن شورای شهر برگزار شد.

محمدرضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در ابتدای جلسه گفت: گفت: در شرایط موجود باید با تعامل و هم افزایی دستگاه های مختلف فرایند توسعه در این شهر طی شود.

حیدری با بیان اینکه در مشهد جریان کار و توسعه زنده است، افزود: برای ادامه این روند مانع ایجاد نشود همینک در بدترین شرایط پروژه های بزرگ در حال اجراست مگر اینکه برخلاف خواست مدیریت شهری و توسط دیگران پروژه ای متوقف شده باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: بعد از پیروزی و موفقیت های سیاسی، اقتصادی و دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در خصوص برجام و شکست جریان تکفیری در منطقه، رویکرد آمریکا و عواملش در منطقه تغییر کرد و آمریکا از طریق فشارهای اقتاصدی و تحریم ها در تقابل با دولت و ملت ایران برآمد.

حیدری با اشاره به مشکلات اقتصادی، ابراز کرد: مشکلات اقتصادی در کشور ریشه ساختاری دارد ، این بحران های اقتصادی را همه کشورها داشته اند ولی با عزم و اراده این دوره را گذرانده و وارد دوره رونق شده اند.

رییس شورای شهر مشهد با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تاکنون به خوبی این بحران ها را پشت سر گذاشته و در شرایط موجود به رغم کاستی ها انسجام، وحدت ملی و حمایت از دولت در مقابل تهدیدها باید مورد توجه باشد، تصریح کرد: مهمترین تکیه گاه جمهوری اسلامی مردم بوده و هستند لذا ضرورت گشایش های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی اجتناب ناپذیر است.

حیدری گفت: در چارچوب قانون و خواسته مردم باید این گشایش ها صورت گیرد و مقابل خواست و اراده مردم مقاومت نشود.

وی در ادامه به تکریم ارباب رجوع در شهرداری مشهد تاکید و تصریح کرد: اکرام و پاسخگویی به موقع به مردم مهمترین چالشی است که در شهرداری وجود داشته و این مهم مورد توجه مدیریت شهری قرار گرفته است.

حیدری تاکید کرد: نظارت بر فعالیت شهرداری باید دقیق تر و کرامت مردم پاس داشته شود.

در ادامه جلسات مصوباتی توسط اعضای شورای شهر به تصویب رسید که به شرح ذیل است؛

به شهرداري مشهد اجازه داده شد به منظور افزايش سطح بهره‌وري، تقويت بنیه اجرایی و توان درآمدزایی شرکت گردشگری توسعه و عمران هفت حوض، حداقل متناسب با میزان سهام خود و برنامه شرکت، نسبت به افزایش سرمایه شرکت یاد شده پس از طی تشریفات قانونی و مدارك پيوست اقدام نماید.

همچنین به شهرداری مشهد اجازه داده شد به منظور تامین منابع مالی مورد نیاز برای اجرای فاز سوم پروژه خط سه قطار شهری، مبلغ (ده هزار میلیارد) ریال اوراق مشارکت با سود علی‌الحساب مورد توافق شهرداری و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتشر نماید.

از دیگر مصوبات می‌توان به خودروهای دارای پلاک ویژه معلولین (در خارج از فضای پارک ویژه مربوط)، جانبازان محترم با درصد جانبازی ۲۵ درصد و بیشتر و نیز خانواده معزز شهدای گرانقدر مقیم مشهد (شامل پدر، مادر، همسر و فرزندان شهدا)، برای مدت دو ساعت در هر روز، از تخفیف ۱۰۰ درصدی هزینه‌ پارکینگ‌های حاشیه‌ای و تخفیف ۵۰ درصدی هزینه پارکینگ‌های غیرحاشیه‌ای متعلق به شهرداری برخوردار می‌باشند، اشاره کرد.

بررسی لایحه تاسیس شرکت توسعه و بهسازی توس از دیگر دستورهای کار جلسه مشورتی شهر مشهد بود.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و عمران توس در شورای شهر مشهد در این چارچوب بر خصوص لزوم تاسیس شرکت تاکید و بیان کرد: احیا منطقه تاریخی توس تاکید 20 ساله مقام معظم رهبری است اما طی سال های گذشته کمکاری صورت گرفته است.

مسعود ریاضی افزود: پس از فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی، شورای عالی احیا توس تشکیل شد ولی به دلیل بروکراسی پیچیده اقدام خاصی انجام نداد اما با تاسیس این شرکت بروکراسی کاهش می یابد و شورای عالی احیا توس نیز با تشکیل شرکت موافق است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: باید دولت در این زمینه ورود کند.

احسان اصولی افزود: شورای پنجم دغدغه احیای توس را به جدیت در دستور قرار داده و در این راستا برای شتاب در فعالیتها، تاسیس شرکت زیرمجموعه مدیریت شهری در دستور کار است.

وی ادامه داد: برای احیای توس تلاش های بسیاری شده است. روی شکل کار مخالفت دارم نباید بار مالی این شرکت و نیروی انسانی آن در آینده بر دوش شهرداری بیافتد. همچنین تشکیل این شرکت ممکن است مغایرتهایی با اقدامات و مصوبات شورای عالی شهرسازی داشته باشد

در ادامه نشست شورای شهر مشهد لایحه تاسیس شرکت توسعه و بهسازی توس توسط شهرداری مشهد با هدف ایجاد ساختار اجرایی مناسب برای توسعه پایدار توس و احیای میراث تاریخی، فرهنگی و گردشگری با رای موافق اعضا مصوب شد.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مشهد فوری، تاریخ انتشار 11 تیر 97، کد مطلب: 75831، www.mashhadfori.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
0
0
فرستادن مترو به بورس کار خوبیه کلا باید همه صنایع رو به بورس برد
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین