پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۰۹۶۲
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹
بیش از یک سال از آماده شدن طرح راهبردی توس می گذرد اما برخی اختلاف نظرها درباره مالکیت اراضی این محدوده و همچنین نحوه هزینه کرد برای طرح‌های به سازی منطقه تاریخی توس، مانع از توافق نهایی نهادهای متولی شده است. تعلل در تصویب این طرح مشکلات عدیده ای را به همراه داشته که به گفته «سیدمسعود ریاضی» عضو شورای شهر مشهد از جمله مهم ترین آن ها افزایش تخلفات در این منطقه تاریخی است : «شورای عالی معماری و شهرسازی و وزارت راه و شهرسازی 40 هزار نفر را معطل خود نگه داشته‌اند.

شعار سال: اگرچه پیش بینی می شد با تصویب طرح راهبردی توس در جلسه دیروز کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، مقدمات لازم برای تصویب نهایی و ابلاغ آن فراهم شود اما این جلسه بدون نتیجه مشخص پایان یافت و 40 هزار ساکن این منطقه تاریخی هنوز باید چشم انتظار جلسه هفته آینده باشند. بیش از یک سال از آماده شدن طرح راهبردی توس می گذرد اما برخی اختلاف نظرها درباره مالکیت اراضی این محدوده و همچنین نحوه هزینه کرد برای طرح‌های به سازی منطقه تاریخی توس، مانع از توافق نهایی نهادهای متولی شده است. تعلل در تصویب این طرح مشکلات عدیده ای را به همراه داشته که به گفته «سیدمسعود ریاضی» عضو شورای شهر مشهد از جمله مهم ترین آن ها افزایش تخلفات در این منطقه تاریخی است : «شورای عالی معماری و شهرسازی و وزارت راه و شهرسازی 40 هزار نفر را معطل خود نگه داشته‌اند. این پاسخ گو نبودن، موجب شده مردم به تخلف روی بیاورند. از دید ساکنان، شهرداری مقصر است در حالی که شهرداری صرفا مجری طرح‌های شهری است و تاوان قصور و کوتاهی دیگران را می دهد. نیروهای نظارت بر ساخت‌وساز شهرداری حین بازدیدهای خود از منطقه تخلفات ساختمانی را گوشزد کرده و بارها نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند؛ چوب بی‌مسئولیتی دیگران را باید ماموران شهرداری بخورند؟»
به دنبال مطرح شدن این انتقادها،  قرار بود در جلسه روز گذشته کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، توافق نهایی بر سر این طرح حاصل شود اما به گفته معاون میراث فرهنگی استان، پایان یافتن مدت زمان این جلسه سبب شد که ادامه بررسی به هفته آینده موکول شود. «مرجان اکبری» در گفت وگو با خراسان رضوی در این باره گفت : جلسه کمیته فنی، با حضور اعضای کمیته های تخصصی یک و ۳ برگزار شد. در این جلسه، مشاور گزارش خود را به اعضا ارائه کرد و سوالات اعضای جلسه درباره طرح نیز مطرح شد. اکبری افزود : «در این جلسه، صورت جلسه‌ای مبنی بر جمع بندی موضوعات مطرح شده تنظیم نشد و با پایان سقف زمانی جلسه، مقرر شد ادامه بررسی موضوع در جلسه هفته آینده کمیته تخصصی مطرح شود».
با این حساب باید منتظر جلسه هفته آینده این کمیته ماند تا شاید این بار مسئولان ملی و استانی دغدغه های سازمانی و یک جانبه خود را کنار بگذارند و برای به سرانجام رسیدن هرچه زودتر این طرح راهبردی تلاش کنند. طرحی که بدون شک باید در آن دو اصل مهم مد نظر باشد : «حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی توس» و «تعیین تکلیف ساکنان قانونی این منطقه تاریخی».

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضفات برگرفته از روزنامه خراسان ، تاریخ انتشار: 21خرداد 1399، کد خبر: 698733،www.khorasannews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین