پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۹۲۷۸
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
طرح راهبردی توس امروز پس از سال‌ها کش و قوس مصوب شده و طرح تفصیلی آن نیز کلید می‌خورد تا بلاتکلیفی ۴۰ هزار ساکن این منطقه روبه پایان باشد.

شعار سال:سیدمسعود ریاضی در مشهدمقدس با اشاره به تصویب طرح راهبردی توس پس از کش و قوس‌های فراوان اظهار داشت: امروز بعد از سال‌ها، طرح راهبردی توس در شورای عالی معماری و شهرسازی مصوب شد و از فردا طرح تفصیلی آن کلید می‌خورد.

وی افزود: امیدواریم هرچه زودتر طرح تفصیلی نیز به سرانجام برسد و شهردار مشهدمقدس نیز تاکید دارد ظرف شش ماه آینده این طرح مصوب شود و اگر این اتفاق رخ دهد آغازی برای جبران عقب‌ماندگی‌های دیرینه منطقه تاریخی توس خواهد بود.

عضو شورای شهر مشهدمقدس گفت: این منطقه سال‌ها طرح نداشته و هر ساخت و سازی که آنجا صورت گرفته خلاف بود و مقابل تخلف نیز باید شهرداری قرار می‌گرفت و طبیعی است که یا باید قلع و یا پلمپ می‌شد و این مسائل، مشکلات خاص خود را داشت و دارد و مردم منطقه نیز از این قضیه سال‌ها شاکی بودند اما اکنون که طرح تفصیلی کلید بخورد نخستین نتیجه این است که ساخت و سازها ضابطه‌مند خواهند شد.

ریاضی افزود: مردم می‌توانند پس از تصویب طرح در این منطقه با خیال راحت ساخت و ساز داشته باشند و داشتن ضابطه سبب می‌شود از خیلی از تخلفات قارچ‌مانند ساختمانی ممانعت شود و این مهم سبب بسامان شدن اوضاع می‌شود.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای پنجم مشهد افزود: علاوه بر این سرمایه‌گذاران نیز تکلیف خود را می‌دانند و آینده توس بهتر برای آنها ترسیم می‌شود و می‌دانند این سرمایه‌گذاری ضابطه‌مند خواهد بود.

ریاضی به دیگر مزایای تصویب این طرح اشاره و خاطرنشان کرد: برای مردم منطقه نیز خدمت‌رسانی بهتر خواهد شد؛ معابر چینش بهتری پیدا می‌کنند و قطعا در برنامه آسفالت قرار می‌گیرند و این مهم سبب می‌شود خدمت‌رسانی به منطقه نیز ضابطه‌مند شده و این مبنای آبادانی منطقه است.

ریاضی با اشاره به سابقه عدم تصویب طرح راهبردی برای منطقه بیان کرد: این مسئله بسیار دیرینه است و از زوایای مختلف می‌توان به آن نگریست؛ از یک نگاه عدم ساماندهی این منطقه به دوران قبل از انقلاب اسلامی بازمی‌گردد؛ از زاویه‌ای دیگر از سال 93 و ابتدای این سال، محدوده منفصل توس توسط استاندار وقت ابلاغ شده و توس جزو محدوده شهرداری مشهد قرار گرفته اما طرح شهری نداشته است.

وی با اشاره به اینکه حدود 40 هزار نفر جمعیت در این منطقه ساکن هستند گفت: برآوردها نشان می‌دهد در آینده نزدیک جمعیت منطقه به 65 هزار نفر نیز خواهد رسید و این مسئله نیز خود گویای اهمیتی است که باید برای تصویب طرح راهبردی آن داشت. 

ریاضی تصریح کرد: خیلی از ساخت‌وسازها دارای طرح بوده‌اند و ساخت و سازهایی که در مناطق با تراکم بافت پر صورت گرفته را نیز تلاش می‌کنیم حفظ کنیم اما بیرون از این بافت، ساخت و سازها باید مورد بررسی قرار گیرند و اگر مغایرتی داشته باشند باید قلع شوند و خیلی از ویلاهایی که در منطقه است براساس رای کمیسیون ماده 100 باید قلع شوند.

وی خاطرنشان کرد: نگاه مدیریت استان و شهرداری مشهد اما این است که شرایط موجود حفظ شود و کمترین دخل و تصرف صورت گیرد.

ریاضی تاکید کرد: در مسئله توس و تلاش برای ساماندهی اوضاع آن و همچنین مصوب کردن طرح راهبردی، وفاق بسیار خوبی بین شهرداری مشهد و میراث فرهنگی استان و مسکن و شهرسازی صورت گرفت و ساماندهی و مصوب شدن طرح را باید نتیجه این وفاق مثبت قلمداد کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۹، کد خبر :2310794،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین