پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۵۷۴۰
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲
تعیین تکلیف نواقص طرح جامع مشهد، شاه‌بیت مصوبات شورای شهر مشهد بود؛ طرحی که از ابتدای تدوین تا تصویبش یک دهه را پشت سر گذاشت. در کش‌ و‌ قوس تهیه و تصویب طرح جامع مشهد، کشمکش‌هایی شکل گرفت که شاخص‌ترین آن مربوط‌به حریم این کلان‌شهر بود؛ موضوعی که حتی به یک چالش گفتمانی میان مشهد با شهرستان طرقبه و شاندیز تبدیل شد. چالش دیگر طرح جامع مشهد به ضوابط بلند‌مرتبه‌سازی اختصاص داشت.

شعار سال: تعیین تکلیف رفع نواقص طرح جامع و پیرو آن تصویب طرح‌های تفصیلی، برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی گفتمان توسعه شهری و بازدید میدانی از محلات در قالب طرح محله گردی از اهم موضوعات مطرح‌شده در این مدت کمیسیون شهرسازی و معماری بود.

بررسی طرح تفصیلی پیشنهادی حوزه جنوب غرب، تشکیل کمیته راهبردی مطالعات توس و پیشنهاد توسعه اراضی شرق مشهد نیز در این دوره به انجام رسید.

همچنین در حوزه کمک به رونق کسب‌وکار تدوین آیین‌نامه اجرایی مشوق­های سرمایه‌گذاری در حوزه ساخت‌وساز، اعطای معافیت‌ها و امتیازات به ساخت‌وساز و سرمایه‌گذاری، تسهیل صدور پروانه‌های ساختمانی، ایجاد واحد مستقل صدور پروانه و پایانکار پروژه‌های بزرگ ساختمانی و اعطای تسهیلات تشویقی به متقاضیان احداث باغ بام در زمره این فعالیت­ها به­ شمار می­‌روند.

برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین