پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۵۴۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
معاون اقتصادی شهرداری مشهد گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا پایان سال جاری بتوانیم سه هزار میلیارد تومان تامین مالی برای شهرداری مشهد داشته باشیم.

شعار سال: رضا خواجه نایینی در چهل و چهارمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای شهر به ارئه گزارش عملکرد 14 ماهه معاونت اقتصادی شهرداری پرداخت و اظهار کرد: بعد از مدت‌ها اتفاقاتی که برای پروژه‌‌های سرمایه‌گذاری در مشهد رخ داده بود و پایبند نبودن شهرداری به قراردادها، فضای مناسبی در سرمایه‌گذاری حاکم نبود و در چهار سال مدیریت شهری گذشته تنها دو قرارداد منعقد شد که یکی از آن دو پروژه هم به نتیجه نرسید.

وی افزود: اما در 14 ماهه این دوره، 2100 میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری عقد قرارداد شده است که شامل پروژه 180 واحدی علویه، پارکینگ آزادی، پارکینگ مجد، 2150 واحدی علویه، تجدید قرارداد اقامتی فرشته، پارک طرق، تصفیه خانه پارک طرق، پارک 88 هکتاری طرق و ... می‌باشد.

خواجه‌نایینی اذعان داشت: اطمینان بخشی به سرمایه‌گذاران قدیم باعث تحقق این مهم شد. 16 پروژه به علت اختلافات مالی، اختلافات شهرسازی و ... بلاتکلیف مانده بود که با همکاری شورا، تعیین تکلیف و حل مشکل و 2700 میلیارد تومان سرمایه مردم این شهر آزاد شد که شامل پروژه آفتاب، پارک مینیاتوری، پروژه‌های صاحب‌الزمان، آرمیتاژ، ایثار، شهر آتیه، ملل، پایتخت، سامان، بنیاد تعاون، محمدیه و ... می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه موضوع پلاک 176 بیش از 15 سال در شهرداری مطرح است که بلاخره تعیین تکلیف شد، ادامه داد: در موضوع تامین منابع مالی، طی 14 ماه گذشته، 2100 میلیارد تومان تامین منابع مالی برای شهرداری کردیم که شامل 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت، 600 میلیارد تومان کمک دولت، 400 میلیارد تومان خرید دین و 400 میلیارد تومان فروش سهم‌الشرکه، اجاره و سایر روش‌ها بوده است.

معاون اقتصادی شهرداری مشهد اضافه کرد: امسال هم امیدواریم 3000 میلیارد تومان تامین منابع مالی برای شهرداری داشته باشیم که البته در این شرایط کشور کار سختی استخواجه‌نایینی بیان کرد: تعیین تکلیف 3000 هزار میلیارد تومان بدهی معوق به بانک‌ها بعد از دو سال و خارج شدن شهرداری مشهد از لیست سیاه بانک مرکزی و بورس و عدم وجود بدهی معوق در حال حاضر برای اولین بار، یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در این مدت بوده است.

وی اذعان داشت: مرحله اول تهاتر طلب دولت از شهرداری با بدهی شهرداری به دولت به مبلغ 160 میلیارد تومان برای اولین بار در کشور تایید شده است یعنی طلب ما از دولت با بدهی های ما به دولت و بانک‌ها تهاتر می‌شود که اگر به همین صورت پیش رود تا پایان دوره هیچ بدهی به بانک ها بابت اوراق مشارکت نخواهیم داشت.

معاون اقتصادی شهردار مشهد عنوان کرد: در موضوع سازمان بازآفرینی، کارهای خوبی انجام شده است. گونه‌بندی و اولویت‌بندی محلات انجام شده است. چند نیروی سازمان، کار سازمان بازآفرینی را در حال انجام دارند تا این سازمان رسما کارش را آغاز کند.

خواجه‌نایینی گفت: در این دوره پروژه‌ای را آغاز نمی‌کنیم مگر اینکه مصوبه کمیسیون ماده 5 را گرفته باشد. برای چهار پروژه این مصوبه را گرفته‌ایم. چند ماهی است که جلسات این کمیسیون مرتب برگزار نمی‌شود که از استانداری درخواست کرده‌ایم با برگزاری مرتب جلسات کمیسیون، پروژه‌های پشت در مانده ما را تعیین تکلیف نمایندوی افزود: امیدواریم تا پایان سال، 100 بسته و پروژه سرمایه‌گذاری آماده برای سرمایه‌گذاران داشته باشیم که تا کنون حدود 60 بسته سرمایه‌گذاری تهیه شده است.

خواجه‌نایینی با اشاره به اینکه تا دو هفته آینده لایحه اصلاح فرآینده سرمایه گذاری و مشارکت به شورا ارسال می‌شود، اضافه کرد: 34 فراخوان در حوزه‌های مختلف تا کنون منتشر شده است. هر هفته نیز یک فراخوان داریم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت شورای شهر مشهد، تاریخ انتشار 19 آذر 97، کد مطلب: 6099177، www.shora.mashhad.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نیازمند
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
0
0
همه اینا برنامه ریزی میشه فقط من موندم چرا اجرایی نمیشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین