پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۵۱۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴
بخش حمل و نقل شهر مشهد با برنامه‌ریزی‌های جدید توسعه و گسترش خواهد یافت. «محمدرضا کلایی» که به‌عنوان جوان ترین شهردار کلانشهرهای ایران، از وزیر کشور برای شهرداری مشهد، دیروز، حکم گرفت، در خصوص مهم‌ترین برنامه‌هایش برای این شهر، اظهارداشت: در بخش حمل و نقل و ترافیک، سرعت بخشی به تکمیل و راه‌اندازی خط دو و سه قطار شهری و توسعه ناوگان اتوبوسرانی با ظرفیت بخش خصوصی و واگذاری خطوط پر ظرفیت به سرمایه‌گذاران و افزایش تعداد اتوبوس‌ها در ناوگان و بومی کردن حداقل یک تکنولوژی جدید در زمینه خدمات حمل و نقل عمومی برقی، از جمله این برنامه هاست.

شعار سال: وی کاهش آلاینده‌ها و مدیریت بهینه پسماند، مشارکت در سرمایه‌گذاری مشترک با فرودگاه برای تغییر جهت باند پرواز برای کاهش آلایندگی هوا و آلودگی صوتی ناشی از پرواز بر فراز شهر با ارتفاع پایین، دیواره‌ سازی و بستر‌سازی و لایروبی و کاشت فضای سبز کانال‌ها و انهار داخل محدوده و حریم شهر، جذب سرمایه‌گذاری خصوصی در راه‌اندازی تصفیه خانه‌های محلی و تصفیه خانه‌های مرکزی فاضلاب با هدف افزایش سهم استحصال مجدد، برنامه ویژه برای افزایش بهره‌ وری آب در فضاهای سبز عمومی و شهری و تلاش برای کامل کردن روش‌های آبیاری قطره‌ای و سایر روش‌های مدرن آبیاری به منظور صرفه‌جویی در مصرف آب را از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه خدمات شهری اعلام کرد.

کلایی اولویت بخشی به استراتژی‌های هوشمند، فناورانه، مشارکت جو، پرنشاط و محل محور و دارای هویت ایرانی- اسلامی و مشهدی در حوزه معاونت فرهنگی، ارتقای هویت فرهنگی مشهد با تکیه توأم با دو عنصر «هویت دینی» و «هویت تاریخی» شهر و اولویت بخشی به توسعه کمی و کیفی زیارت را نیز مهم‌ترین برنامه‌هایش در حوزه فرهنگی عنوان کرد.

وی تمرکز بر طرح‌های 7 گانه تفصیلی در حال تهیه شهر مشهد، اجرای الگوی توسعه پیشنهادی برای بهبود نظام کالبدی، تهیه طرح‌های ویژه طراحی شهری به منظور باز زنده‌سازی محورهای اصلی شهر با تأکید بر هویت ایرانی-اسلامی معماری آنها و سرعتبخشی به تهیه طرح ویژه توس و تدوین فوری برنامه اقدام برای احداث باغ شهر بزرگ توس را ازدیگر برنامه‌هایش برشمرد.

شهردار جدید مشهد در بخش نظام عملکردی از تعریف و جانمایی و اخذ مجوز و جذب سرمایه‌گذاری برای 9 مگا پروژه مقیاس فراشهری با بیش از 500 هزار متر مربع، توجه ویژه به ایجاد و ساماندهی حوزه‌های کار و فعالیت و نیز ایجاد تسهیلات قانونی و ساماندهی در استقرار فعالیت‌های تولیدی - خدماتی در محورهای اصلی مبادی ورودی مشهد، تهیه بسته برای ساماندهی و تجهیز پروژه‌های ویژه محرک نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری بر اساس ظرفیت بخش خصوصی و منابع ملی و منابع خارجی برای توانمندسازی شهروندان را از مهم‌ترین برنامه‌هایش خواند.

وی برای بهبود نظام ساختاری و مدیریت شهری نیز برنامه تعالی و چابک‌سازی از طریق برون سپاری، جلب مشارکت مردم، نهادهای عمومی و بخش خصوصی، کاهش تصدی گری و اصلاح ساختار سازمانی و بهبود حکمروایی مدرن شهری را جزو برنامه‌های اصلی خود در شهرداری مشهد اعلام کرد.

کلایی رونق بخشی به اقتصاد شهر از طریق توسعه کسب و کارهای شهری، تعیین تکلیف بدهی‌های شهرداری بر اساس نظام تبدیل دارایی و تنوع بخشی به روش‌های تأمین مالی بسته‌های سرمایه‌گذاری و ایجاد درآمدهای پایدار را از مهم‌ترین فعالیت‌های حوزه اقتصادی شهرداری در دوره آتی دانست.

گفتنی است، «محمدرضا کلایی» بعد از بررسی‌ها و رایزنی‌های فشرده اعضای شورای شهر مشهد، به‌عنوان شهردار مشهد به وزارت کشور معرفی و حکم وی دیروز صادر شد.

کلایی متولد سال 59 و دانش آموخته رشته علوم اقتصادی در مقطع دکتراست و در سوابق کاری خود معاونت مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد و قائم مقامی معاون برنامه‌ریزی توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران را دارد.

شهردار جوان مشهد همچنین در کارنامه اجرایی اش فعالیت‌هایی چون مدرس دانشگاه فردوسی مشهد، مدیرکل نظارت و ارزیابی اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پژوهشگر مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، معاون برنامه‌ریزی و امور شرکت‌های صندوق بازنشستگی فولاد کشور و مدیرکل نظارت و ارزیابی اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور اقتصادی شهرداری مشهد را دارد. با حکم وزیر کشور، کلایی به‌عنوان هفتاد و چهارمین شهردار مشهد کلید شهر بهشت را در دست گرفت.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته روزنامه ایران تاریخ انتشار 20 آذر 97، کدخبر: 492881، www.iran-newspaper.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
لطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
0
0
با سیستم حمل و نقل مدرن و کاهش آلاینده ها امیدواریم شاهد شهری پاک تر و سالم تر باشیم
سرمایه گذاری های صورت گرفته به نظر بنده بسیار موثر واقع خواهد بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین