پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۵۴۸۵
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۱
جعفر سلیمانی اظهار کرد: 25 حلقه چاه عمیق، فرونشست دشت کاشمر را جدی کرده است. با برداشت آب از چاه‌های سطح شهر و انتقال آن به 15 کیلومتر خارج از آن و با توجه به بحران کم‌ آبی، شاهد شکاف‌هایی در معابر شهری هستیم.

شعارسال: شهردار کاشمر گفت: با برداشت آب از چاه‌های سطح شهر و انتقال آن به خارج از شهر و با توجه به بحران کم‌ آبی، شاهد شکاف‌هایی در معابر شهری هستیم و بحران وارد شهر شده است.

جعفر سلیمانی  اظهار کرد: 25 حلقه چاه عمیق، فرونشست دشت کاشمر را جدی کرده است. با برداشت آب از چاه‌های سطح شهر و انتقال آن به 15 کیلومتر خارج از آن و با توجه به بحران کم‌ آبی، شاهد شکاف‌هایی در معابر شهری هستیم.

شهردار کاشمر گفت: آب کشاورزی باید در خود شهر و روستاهای هم‌جوار استفاده شود تا بازگشت چرخه آب را داشته باشیم.

وی عنوان کرد: در یک کیلومتری روستای قوژد شاهد شکاف‌های 8 تا10 متری بر اثر نشست زمین هستیم و جای تأسف دارد که آب منطقه‌ای چاه‌هایی را که باید پلمپ می‌شد و در زمان بحران مورد استفاده قرار می‌گرفت به کشاورزان داده و این چاه‌ها به‌صورت غیرمجاز به فروش می‌رسد.

پروژه مسیل شرقی، یک پروژه ملی

شهردار کاشمر با بیان این‏که تاکنون 4 مرحله نخاله‌برداری از مسیل شرقی توسط شهرداری انجام و سه سال متوالی نخاله‏ برداری از کال قوژد انجام شده است؛ گفت: یک قرن مسیل شرقی رها و در پل خیابان قائم ساخت‌وساز غیرمجاز انجام شده و تاکنون یک‌قدم تخریب و یک کار قضایی در آن جا انجام نگرفته است.

سلیمانی افزود: طی دو سال گذشته شهرداری پروژه مسیل شرقی را به یک پروژه ملی تبدیل کرده و این پروژه 50 میلیارد تومان اعتبار گرفت.

وی بیان کرد: با توجه به تهیه طرح برای این مسیل، جهت ساماندهی، ایمن‌سازی و رفع تصرف داخل شهر که متولی آن نیز ارگان دیگری است طی مصوبه شورای بحران به شهرداری واگذار شود تا اگر بناست اقدامی توسط شهرداری صورت گیرد با بازدید ارگان‌های مختلف و اعلام اظهارنظر انجام شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 6آبان 1397 ، کدخبر: 97080602712، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین