پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۰۰۶۴
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
استاندار خراسان رضوی گفت: انتقال آب دریای عمان به این استان توهم و خیال نیست بلکه ضرورت واقعی است.
شعارسال:استاندار خراسان رضوی گفت: انتقال آب دریای عمان به این استان توهم و خیال نیست بلکه ضرورت واقعی است.

علیرضا رشیدیان روز یکشنبه در نشست خبری افزود: نیازمند پیگیری و اجرای این پروژه برای تامین آب مورد نیاز مناطق شرقی کشور هستیم که بیشترین تاثیرپذیری از خشکسالی را دارد.
وی اظهار داشت: طرح انتقال آب از دریای عمان در کرمان آغاز شده و اجرای آن حدود پنج سال پیش نیز در یزد مطرح شد اما به دلیل مشکلات اعتباری پروژه مزبور در این استان رها شد و اینک شاهد مشکلات کم آبی در این استان هستیم.
وی گفت: کلیات این طرح در استان خراسان رضوی نیز تهیه و تایید شده و مطالعات آن نیز امسال نهایی می شود.
رشیدیان افزود: برای تامین آب مودر نیاز این استان و مشهد طرح های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت تعریف و برنامه ریزی شده است.
وی اظهار داشت: بهره وری، چرخش آب و بهره برداری مجدد از پسابها که در برخی شهرهای استان نظیر مشهد، سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه و تربت جام اجرا شده است با توجه به ظرفیت چشمگیر پساب می تواند بخشی از نیازهای آب در حوزه های فضای سبز و صنعت را تامین کند.
وی گفت: ایجاد مخزن های آب در شهرهای بزرگ، اصلاح شبکه های آب رسانی، ساخت تصفیه خانه ها با مشارکت بخش خصوصی و اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب از دیگر برنامه های کوتاه مدت در دست اجرا در این استان است.
استاندار خراسان رضوی افزود: در برخی حوزه ها نظیر آب، برق و گاز نیازمند مدیریت واحد کشوری هستیم زیرا نگاه منطقه ای برای موضوعات ملی به منزله سم است و باید با اعتماد به مسئولان مدیریت آنها را بر مسایل کلان کشور بپذیریم.
وی با بیان اینکه انتقال آب از مناطق مرزی و سایر مناطق نیز از برنامه های میان مدت استان است اظهار داشت: در مقوله انتقال آب، نگاه به کل استان است و از صاحبان تریبون و مسئولان محلی می خواهیم با عدم تحریک احساسات اجازه دهند مدیریت کلان کار خود را در این حوزه انجام دهد.

*
ادامه پروژه کمربند جنوبی
استاندار خراسان رضوی در باره پروژه کمربند جنوبی مشهد نیز گفت: نظر استانداری اجرای این پروژه است.
رشیدیان با اشاره به پیشرفت80 درصدی این پروژه افزود: این پروژه نقش مهمی در کاهش ترافیک و آلودگی هوا دارد لذا به دنبال رفع سوء تفاهم پیش آمده در این زمینه هستیم.
وی با تاکید بر اینکه به دنبال درگیری و تنش با سایر مسئولان نیستیم اظهار داشت: در شرایط امروز باید با گفت و گو و تعامل مشکلات را حل کرد، مسئله کمربند جنوبی نیز قابل حل است ولی مستندات لازم را برای دستگاه قضایی ارسال کرده ایم.

*
لزوم پرداخت مالیات در این استان
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه همه واحدهای فعال اقتصادی موظفند صورتحسابهای مالی خود را برای تعیین مالیات ارائه کنند گفت: برخی فعالان اقتصادی در گذشته مالیات خود را در استانهای دیگر و تهران پرداخت می کردند اما طبق قانون مالیاتی اخیر، تمام واحدهای فعال اقتصادی موظفند مالیات را در استانی که فعالیت می کنند، پرداخت نمایند.
وی افزود: بخشی از مالیات بر ارزش افزوده در استان به شهراری ها و دهیاری ها، آموزش و پرورش، اداره کل ورزش و جوانان و نهاد کتابخانه های عمومی پرداخت می شود و تاثیر مثبت بر فعالیت این واحدها دارد.
وی اظهار داشت: از ابتدای امسال 72 هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط بانکها به واحدهای تولیدی استان پرداخت شده که 20 هزار میلیارد ریال از این مبلغ مربوط به بخش صنعت و معدن بوده است.

*
رشد 29 درصدی صادرات
رشیدیان گفت: به رغم نوسات ارزی در چهار ماه ابتدای سال جاری میزان صادرات در این استان 29 درصد و واردات 17 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.
وی افزود: در بازارچه مرزی دوغارون نیز طی این مدت 90 میلیون دلار صادرات داشتیم که نسبت به مدت مشابه پارسال 248 درصد رشد داشته است.
وی اظهار داشت: همچنین در این مدت 19 میلیون لیتر فرآورده های نفتی به ارزش 10 میلیون دلار از بازارچه های مرزی استان صادر شده است.
استاندار خراسان رضوی گفت: در بخش ترانزیت در مرز ترکمنستان با مشکلاتی مواجه هستیم که به دلیل عدم صدور مجوز از سوی ترکمنستان برای خودروهای ترانزیتی حدود 400 خودرو در آنسوی مرز و تعدادی نیز این سوی مرز دچار مشکل شده اند.
وی افزود: در حال پیگیری برای حل این مشکل از طریق وزارت امور خارجه، سفارت جمهوری اسلامی در ترکمنستان و مرزبانی هستیم.
وی در باره پروژه برقی شدن قطار مشهد - تهران نیز اظهار داشت: 15 درصد سهم جمهوری اسلامی ایران برای این پروژه در حساب مشترک برای فاینانس بلوکه شده ولی وعده طرف چینی هنوز عملیاتی نشده و از این بابت در اجرای پروژه عقب هستیم.
رشیدیان گفت: معاون اول رئیس جمهوری در سفر به چین برای پروژه های مشترک با این کشور پیگیری هایی داشته اند که امیدواریم سریعتر شاهد عملیاتی شدن این پروژه در استان باشیم.

*
به دنبال تعادل اقتصادی هستیم
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام و تکانهای داخلی نوعی عدم تعادل در اقتصاد داخلی ایجاد کرد افزود: با برنامه ریزی سعی می شود به نقطه تعادل اقتصادی برسیم.
وی اظهار داشت: بیشترین نگرانی ما مربوط به دهک های پایین جامعه است که برنامه ریزی ها در این خصوص در دست انجام است و کالاهای اصلی نظیر شکر، برنج، آرد و روغن برای نیاز یک سال در استان ذخیره شده و بازرسی از انبارها و جلوگیری از احتکار نیز با جدیت پیگیری می شود.
وی گفت: در شرایط فعلی عده ای به فکر سودجویی هستند که اقدامات نظارتی و برخوردهای قضایی با جدیت دنبال می شود که در این زمینه بیش از 140 هزار بازرسی از اصناف صورت گرفته و بیش از 9 هزار پرونده تخلف تشکیل شده است.
رشیدیان با بیان اینکه کالاهای احتکار شده با حکم تعزیرات حکومتی در بازار توزیع می شود افزود: در شرایط فعلی اصناف و افراد باید با روحیه همدلی و همزیستی کالاهای خود را به شکل طبیعی در بازار عرضه کنند.
وی اظهار داشت: هم اکنون بین دولت و بخش خصوصی ارتباط خوبی برقرار است.

*
کشور هیچ وقت در بن بست نمی ماند
استاندار خراسان رضوی در باره قانون منع به کارگیری بازنشستگان نیز گفت: تا این قانون نهایی نشود و به صورت رسمی توسط مجلس به رئیس جمهوری و سپس به دستگاه های اجرایی ابلاغ نشود، ابعادش مشخص نیست.
وی افزود: وقتی این قانون نهایی شد بر اساس آن اقدامات لازم صورت می گیرد و همه از قانون تمکین می کنیم و پس از ابلاغ این قانون کسانی که شامل آن می شوند مشخص خواهند شد.
وی ادامه داد: در صورت ابلاغ این قانون نفرات مناسب جایگزین خواهند شد و کشور هیچ وقت در بن بست نخواهد ماند.

*
چارچوب مشخص برای اجرای کنسرت
رشیدیان در باره اجرای کنسرت در مشهد و استان نیز گفت: نگاه ها نسبت به اجراهای موسیقی در مشهد و استان کمی تلطیف شده و کنسرتهایی نیز در مشهد و شهرهای دیگر استان برگزار شده است.
وی افزود: در گذشته موسیقی اصیل ایرانی اجرا می شد اما اخیرا اجراهای پاپ نیز در شهرهای استان داشته ایم.
وی اظهار داشت: در شورای فرهنگ عمومی برای اجرای موسیقی کارگروهی متشکل از نمایندگان بخش های مختلف تشکیل و مقرر شد، چارچوب اجرای صحنه ای موسیقی در استان مشخص شود که این مهم به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی ابلاغ شده و کار باید نهایی شود تا مشکلی در زمینه کنسرت ها پیش نیاید.

* 14
خانه تاریخی در بافت حرم مطهر رضوی
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر حفظ بافتهای تاریخی استان گفت: 14 خانه تاریخی در بافت فرسوده حرم مطهر رضوی وجود دارد که چهار فقره از این تعداد خریداری شده و 2 فقره آن مرمت شده است که امیدواریم با تامین اعتبار 10 مجموعه دیگر نیز به زودی خریداری و مرمت شود.
وی افزود: اولویت در استفاده از بافت ها و خانه های تاریخی بهره گیری از آنها برای فعالیتهای فرهنگی و موزه های تاریخی است.

*
ساماندهی صندوق های قرض الحسنه
رشیدیان در باره ساماندهی صندوق های قرض الحسنه نیز گفت: این صندوق ها با هدف همدلی با افرادی که مشکل مالی دارند تشکیل شده ولی در برخی موارد برای سودآوری از حیطه کاری خود خارج و برای خود و مردم مشکل ایجاد کرده اند.
وی افزود: همه صندوق ها ساز و کاری برای ثبت دارند و در هشت ماه اخیر نیز مروری بر شناسایی و عملکرد آنها و انعکاس آن به بانک مرکزی انجام شده که با برخی تخلفات نیز برخورد شده است ولی ساماندهی اصلی منووط به جمع بندی بانک مرکزی برای ادامه فعالیت آنهاست.

*
شناسایی 47 نقطه حادثه خیز
استاندار خراسان رضوی با اشاره به وجود 47 نقطه حادثه خیز در جاده های استان اظهار داشت: برای کاهش تصادفات در این نواحی و سایر مسیرهای استان برنامه هایی در دست اجراست که جانمایی استراحتگاه های بین راهی با همکاری آستان قدس رضوی و اداره کل راهدای از آن جمله است.
وی گفت: برای ایمن سازی نقاط حادثه خیز نباید منتظر کارهای سنگین و تامین اعتبار باشیم و با استقرار نیروهای پلیس، نصب چراغ های چشمک زن و ایجاد محل های توقف موقت می توان تا حدودی از حجم تصادفات کاست.

*
افزایش 40 درصدی تخت بیمارستانی
استاندار خراسان رضوی در زمینه اقدامات دولت در بخش پزشکی نیز افزود: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون 13 هزار میلیارد ریال در بخش بهداشت و درمان استان هزینه شده و شاهد افزایش 40 درصدی تخت های بیمارستانی از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون بوده ایم.
وی اظهار داشت: پروژه بیمارستانی شهید هاشمی نژاد در شرق مشهد نیز با 48 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست و اجرای پروژه بیمارستان امداد و نجات در شهرک سلامت نیز از محل اعتبارات سفر اخیر رهبر معظم انقلاب به مشهد در دست پیگیری است.
وی یکی از طرح های مورد تاکید برنامه ششم را احیای بافتهای ناکارآمد شهری دانست و گفت: طرح های توسعه روستایی و احیای بافتهای ناکارآمد و فرسوده با مشارکت بخش خصوصی در استان دنبال می شود.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به زلزله خیز بودن استان، استحکام و مقاوم سازی خانه های روستایی در اولویت است و بازسازی ناوگان فرسوده شهری و بین شهری نیز از دیگر اقداماتی است که پیگیری می شود.

*
ورود شرکت پدیده به بورس
استاندار خراسان رضوی در باره شرکت پدیده نیز گفت: این شرکت سیر طبیعی و قانونی در بخش های مختلف نظیر تملک، موافقت اصولی، اخذ مجوزها و پروانه های لازم و پرداخت عوارض را نداشت ولی تمام دستگاه ها طبق مصوبات دولت سعی کردند با مشارکت حداکثری مشکلات آن را رفع کنند.
وی با اشاره به همکاری وزارتخانه های جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و کشور برای رفع مشکلات این پروژه افزود: کارگروهی برای ارائه راهکارهای لازم در جهت رفع مشکلات این پروژه در دولت تشکیل شد و این راهکارها در 14 بند به مدیر عامل وقت شرکت پدیده ابلاغ گردید.
وی اظهار داشت: مدیر عامل وقت این شرکت پس از گذشت حدود هفت ماه از این ابلاغیه به صورت کتبی به مراجع قضایی اعلام کرد که نمی تواند اقدامی برای تعیین تکلیف سهامداران و پیمانکاران پروژه انجام دهد لذا تصمیم بر آن شد برای این مشکل ستاد تدبیر با مدیریت مشخص و حمایت قانونی به نفع سهامداران در استان تشکیل شود.
رشیدیان گفت: مسایل دارای مشکل این پروژه با شورای عالی شهرسازی رفع شد و مجوزهای لازم گرفته شد، زیرساختهای خدماتی آن نیز تامین گردید و با تشکیل کنسرسیوم بانکی پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات در اختیار این پروژه قرار گرفت و پروژه فعال شد که اینک 2 هزار نفر در آن مشغول فعالیت هستند.
وی افزود: در مراحل بعدی در جریان حسابرسی ها قیمت واقعی سهام ها مشخص و واقعی شده و اتاق مبادلات سهام این شرکت نیز راه اندازی شد.
وی اظهار داشت: سهام این شرکت باید در بورس خرید و فروش شود که پیگیری های لازم در این زمینه در دست انجام است و با حمایت دولت و بانک مرکزی با چهار بانک در این باره وارد گفت و گو شده ایم.
رشیدیان ادامه داد: طی هفته های اخیر یک شرکت سهام گردان در این زمینه وارد عرصه شده و سهام را در بورس خریداری می کند.
وی با قدردانی از همکاری رئیس قوه قضائیه در رفع مشکلات قانونی این پروژه گفت: اگر همکاری مراجع قضایی را نداشتیم نمی توانستیم به راحتی از مشکلات این پروژه عبور کنیم.




شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگراری ایرنا، تاریخ انتشار28مرداد97، کدخبر: 83006146، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین