پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۶۷۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۱
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به خشکسالی های ۱۹ ساله و لزوم توجه به امر آبرسانی به روستاها، باید بحث انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور را جدی گرفت.

شعار سال: نظر افضلی، با اشاره به اینکه خشکسالی های ۱۹ ساله در شهرستان های سربیشه و نهبندان باعث شده این مناطق رشد قابل توجه اقتصادی نداشته باشند، تصریح کرد: درصدد هستیم ستاد احیای قنوات را برای استان های کویری راه اندازی کنیم؛ چراکه حیات روستاهای ما با قنوات و آب های زیرزمینی و مرمت و لایروبی قنات ها امکان پذیر است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، اشاره کرد: اگر آب منطقه تامین نشود، شاهد مهاجرت مردم از این مناطق به دیگر شهرها خواهیم بود.

وی هزینه انتقال آب از دریای عمان به سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی، را حدود هفت میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: این کار یک طرح ملی است که باید تا ۱۰ یا ۱۵ سال آینده محقق شود؛ چراکه اگر اجرایی نشود به تدریج شاهد خالی شدن شرق کشور از سکنه خواهیم بود.

افضلی به وجود معادن موجود در استان و استفاده از ظرفیت این معادن هم اشاره کرد و افزود: استان های شرقی به دلیل دارا بودن موقعیت استراتژیک می توانند از ظرفیت بازارچه های مرزی افغانستان استفاده کرده و حتی به ارایه محصولات کشاورزی از جمله زعفران و زرشک اقدام کنند که این امر می تواند باعث اشتغالزایی در این مناطق و افزایش ظرفیت گردشگری در استان شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت انرژی امروز، تاریخ 4 مهر 97، کد مطلب: 27987:www.iranenergy.news


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
0
0
اگر عملی بشه میتونه مقداری از نگرانی های مارو بابت خطر خشکسالی کمتر کنه.
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
0
ا.ف75
واقعا طرح خوبیه طرح خوبیه طرحی که احمدی نژاد مطرح کرد
باید عملی کنیم هر چه زود تر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
0
0
هرچه زودتر اجرا کنید بحران کم آی داره هر روز جدی تر میشه
ح.ن76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین