پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۴۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱
معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده آب آشامیدنی مشهد در تابستان ۹۷ جیره بندی نخواهد شد.

شعار سال: محمد مقدوری صبح پنجشنبه در نشست خبری گزارش ۵ ساله پروژه های عمرانی در حال انجام و به بهره برداری رسیده که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: مطابق آمار موجود از ابتدای دولت تدبیر و امید ۹ هزار و ۶۸۸ پروژه عمرانی و اقتصادی با سرمایه گذاری ۱۶ هزار و ۶۲۶ میلیارد تومان در استان، به اجرا در آمده است. از این تعداد فقط سه هزار و ۶۰۰ پروژه آن با اعتبار ۷۷ هزار میلیارد ریال در سال ۹۶ بهره برداری شده استکه از نظر اعتباری نسبت به سال قبل رشد ۱۳۰ درصدی داشته است.

وی با اشاره به تعدادی از پروژه های به بهره برداری رسیده در سال جاری افزود: امسال شاهد توفیقات خوبی در حوزه حمل و نقل ریلی بودیم و به تمامی پروژه هایی که هدف گذاری کردیم دست یافتیم به جز پروژه راه آهن مشهد -گرگان که آن نیز سه روز گذشته به نتیجه جدید رسید.

معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی بیان کرد: یکشنبه تفاهم نامه جدیدی بین وزارت راه، استانداری و پیمانکار چینی منعقد و گرفتاری های قبلی این پروژه حل شد . امیدواریم ظرف ۴ ماه آینده مقدمات این پروژه به نتیجه برسد و در اواسط سال ۹۷ شاهد اجرایی آن باشیم. راه آهن مشهد گرگان در دی ماه سال جاری با حضور معاون راه و شهرسازی شروع شد.

مقدوری بیان کرد: برقی کردن راه آهن مشهد- تهران که در بهمن سال ۹۵ کلنگ زنی شد به دلیل طولانی شدن مقدمات و تایید فاینانس در سال ۹۶ اجرایی شد. همچنین عملیات اجرایی راه آهن مشهد گلبهار از سه سال پیش آغاز شد و اتصال خط یک به خط دو قطار شهری را در دستور قرار دادیم و پروژه خط سه قطار شهری به سمت قاسم آباد پیشرفت خوبی داشته و به جانباز ۵ رسیده و به سمت ترمینال با سرعت کار خود را انجام می دهد، سایر پروژه های ریلی با شرایط قابل قبولی مواجه است.

انتقال آب دریای عمان به استان های شرقی

وی در خصوص پروژه های کلان آبی استان گفت: مطالعات دریای عمان به سه استان کشور با وجود ۷۰ درصد پیشرفت روبرو است و برای سال ۹۷ ردیف اعتباری برای این مطالعات مصوب شد و با اطمینان بیشتری به راه خود ادامه می دهد. همچنین انتقال آب از ارتفاعات هزار مسجد نیز از دیگر موارد پیگیری است.

معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی در رابطه با پروژه های کلان دیگر در بخش بیمارستانی ابراز کرد: در نیمه دوم اسفند سال ۹۵ شاهد به بهره برداری رسیدن بیمارستان ۱۱۰ تخت خوابی امام رضا (ع) بودیم و در سال جاری ۱۸۸ تخت مربوط به بیمارستان کودکان اکبر، بیمارستان۲۰۰ تخت خوابی گناباد، ۶۴ تخت خوابی فریمان، ۳۲ تخت خوابی خلیل آباد و توسعه بیمارستان ۳۲ تخت خوابی درگز را نیز شاهد بودیم و در مشهد سالن همایش دانشگاه علوم پزشکی مشهد را به انجام رساندیم که مجموعا ۲۲۶ میلیارد تومان هزینه اعتبار شد. همچنین شروع مجدد بیمارستان صالح آباد و باخزر و توسعه دانشکده دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی در سال ۹۶ رقم خورد.

وی با اشاره به پروژه حرم تا حرم گفت: قطعه مشهد به نیشابور این مسیر فعال شده و امیدواریم هرچه زودتر کل این مسیر تکمیل شود.

مقدوری ادامه داد: آزادراه مشهد چناران قوچان با مشارکت ۷۰ درصد آستان قدس رضوی و ۳۰ درصد دولت کلنگ زنی اش شده و درمورد پروژه های کلان گاز استان وعده اتمام خط گاز تربت حیدریه به کاشمر را برای آبان سال ۹۷ گرفتیم. همچنین خط انتقال گاز به سنگان با ۷۵ درصد پیشرفت کار خود را ادامه می دهد و این رویکرد ارزشمند است.

انجام مطالعات احداث باند سوم فرودگاه مشهد

معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی در خصوص باند سوم فرودگاه مشهد تاکید کرد: این مورد از اهمیت خاصی برخوردار است و در ارتباط با جابجایی فردوگاه با حجم اعتباری سنگین مواجه هستیم. ابتدا ۴۰ پروژه کلان را برای استان مشخص کردیم که به فاصله کمتر از ۶ ماه به ۳۴ پروژه تقلیل دادیم و یک موردش همین فرودگاه بود اما باند سوم را مطرح کردیم و مطالعات این باند در حال انجام است و امیدواریم درسال ۹۷ شاهد شروع این پروژه باشیم. این پروژه باید موجب افزایش مسافر شود تا همزمان بتوانیم خرید تجهیزاتش را هم به نتیجه برسانیم.

وی ادامه داد: در مورد فرودگاه جدید پیشنهاد خاصی به وزیر دادیم که منابع آن چگونه تامین شود و در دست بررسی است و امیدواریم در بررسی های انجام شده به نتیجه برسد.

مقدوری با اشاره به جیره بندی آب در تابستان سال آینده گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته و همکاری های مردم در تابستان ۹۷ با جیره بندی آب مواجه نخواهیم بود. هم اکنون آب با خط لوله ۶۰ کیلومتری از سد دوستی به مشهد منتقل می شود.

معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی در مورد تصفیه خانه ها و بحث استاندارد سازی گفت: این مهم به صورت جد در دست پیگیری است. اشکالاتی وجود دارد که سازمان محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی معتقدند دو نوبت دیگر باید تصفیه صورت گیرد و ما در این زمینه مطالعات زیادی کرده ایم.

وی در مورد طرح جامع گفت: ممنوعیت استقرار صنایع را در محور غرب داریم اما به دلیل حجم سرمایه گذاری به این راحتی انتقال این ها ممکن نیست و کمیسیون ماده ۸ و ۵ برای ادامه کار همراهی کردند.

افزایش ۴۲ درصدی پروژه های استان

مقدوری با اشاره به درصد رشد پروژه ها در سال ۹۶ نسبت به ۹۵ ابراز کرد: تعداد پروژه ها ۴۲ درصد رشد و در مورد حجم اعتبارات ۱۳۰ درصد افزایش داشتیم، برخی پروژه ها در دو سه بخش استان مانند گاز رسانی و مخابرات و پروژه های عمرانی و بخش سلامت جهش داشته است.

معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی اظهارکرد: طی سه سال اخیر در حوزه راه ها تلاش زیادی برای ارتقا وضعیت جاده ای صورت گرفت که باند دوم سه راهی شادمهر کاشمر از آن جمله است که در سال ۹۷ ردیف ملی دریافت کرده است . برای اجرای باند دوم تربت حیدریه خواف هم قرارداد مربوطه بین شرکت ایمیدرو و وزارت راه و شهرسازی نهایی شد و امید است ۱۹ کیلومتر از مسیر هم که از قبلا اجرایی شده بود برای نوروز بهره برداری شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری خراسان ما ، تاریخ انتشار 24 اسفند 96، کدمطلب: 6928 ، www.khorasanema.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
0
0
انتقال اب دریای عمان به این شهر ها باید اصولی و کارشناسی شده باشد تا بافت طبیعی منطقه دچار تخریب یا مشکل عمده نشود
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین