پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۲۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
رئیس اداره آب و فاضلاب شهری شهرضا با اشاره به اینکه وضعیت آبی شهرضا مناسب نیست، گفت: تا زمانی که آب جیره‌بندی نشود افرادی که در مصرف آب صرفه‌جویی نمی‌کنند وضعیت موجود را درک نمی‌کنند.

شعارسال: رئیس اداره آب و فاضلاب شهری شهرضا با اشاره به اینکه وضعیت آبی شهرضا مناسب نیست، گفت: تا زمانی که آب جیره‌بندی نشود افرادی که در مصرف آب صرفه‌جویی نمی‌کنند وضعیت موجود را درک نمی‌کنند.

محمد حسین صالح در جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرضا با اشاره به اینکه وضعیت آبی شهرستان شهرضا مناسب نیست و لازم است در این زمینه اقدامات اساسی انجام شود، اظهارداشت: باید فرهنگ صحیح استفاده بهینه از منابع آب موجود در جامعه تبیین شود، در این صورت است که می‌توان گام‌های مؤثری برای مقابله با خشک‌سالی برداشت.

وی با بیان اینکه امسال به دلیل عدم بارش باران از همین ایام تأمین آب شهرضا با چالش مواجه شده است، افزود: در سال‌های گذشته هرگز در بهمن و اسفندماه با مشکل تأمین آب مواجه نبودیم.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهری شهرضا با اشاره به اینکه تا زمانی که آب جیره‌بندی نشود افرادی که در مصرف آب صرفه‌جویی نمی‌کنند وضعیت موجود را درک نمی‌کنند، گفت: باید همه مردم باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنند تا بحران آب مدیریت شود.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه مروجان مصرف در شهرستان شهرضا، بیان کرد: در روزهای اخیر با آغاز شست‌و‌شوی منازل و خانه تکانی، مصرف چند هزار لیتری آب برای شستن فرش مشاهده شده که با توجه به شرایط موجود بسیار بحرانی است.

صالح تصریح کرد: در کنار طرح همیاران آب باید فرهنگ مردم در زمینه مصرف آب اصلاح شود زیرا مردم باید بدانند کشور در حال تغییر اقلیم است و نباید مانند گذشته از منابع آبی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: حفظ این مایع حیاتی برای آیندگان از اهمیت بسزایی برخوردار است که در این راستا مدیریت مصرف به‌ویژه در فصل گرما و تابستان برای حفظ این مایع حیاتی بسیار ضروری است.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهری شهرضا با اشاره به اینکه صرفه‌جویی در مصرف آب به عنوان یکی از مهمترین موارد امر به معروف و نهی از منکر است تا دیگران را به رعایت الگوی صحیح مصرف آب تشویق کرد، گفت: ضامن اجرای همه برنامه‌های حوزه آب، مشارکت و همراهی مردم است واگر خواهان خروج از بحران آب و خشک‌سالی هستیم، در ابتدا باید به سراغ مدیریت و اصلاح الگوی مصرف برویم.

وی با بیان اینکه پنج حلقه چاه تأمین کننده آب شهرضا خشک شده که به معنای یک فاجعه بزرگ در شهرستان است، افزود: بر اساس بخشنامه استاندار اصفهان همه ادارات و نهادهای دولتی و مراکز جمعیتی باید مخازن ذخیره آب و شیرآلات کاهنده مصرف داشته باشند اما بسیاری از ادارات به این‌گونه بخشنامه‌ها بی‌توجه هستند.

صالح تصریح کرد: اداراتی که روزانه شمار زیادی از شهروندان برای انجام امور خود به آنها مراجعه می‌کنند باید شرایطی را که در آن احتمال قطع آب وجود دارد را در نظر داشته و برای آن پیش‌بینی لازم را انجام دهند.

* امروزه مباحث پدافند غیرعامل بسیار گسترش یافته است

دبیر شورای پدافند غیرعامل شهرضا در ادامه جلسه با بیان این‌که پدافند غیرعامل نوعی دفاع پنهان برای همه زمان‌ها است، اظهار داشت: امروزه مباحث پدافند غیرعامل بسیار گسترش یافته و آموزش‌های همگانی در حوزه‌های عمومی و تخصصی امری اجتناب ناپذیر است.

محمدرضا انصاری‌پور بیان کرد: استفاده از وسایل و تکنولوژی‌های جدید علاوه بر مزایای فراوان دارای تهدیدات گسترده‌ای است که آگاهی از این تهدیدات در پیشگیری از آنها بسیار موثر است.

وی تصریح کرد: در سطح کشور 5 قرارگاه و در شهرستان‌ها 12 کارگروه در این زمینه طراحی شده که نظام مدیریتی کشور را مکلف به رعایت موازینی می‌کند که همه آنها در ارتباط مستقیم با امنیت کشور و مقابله غیرمستقیم با تهدیدات دشمن هستند.

دبیر شورای پدافند غیرعامل شهرضا با تأکید بر اینکه امنیت پایدار و ارتقای تاب‌آوری مردم در شرایط بحرانی از اهداف مهم پدافند غیرعامل است، تصریح کرد: استمرار فعالیت‌های روزانه در هر یک از نهادهای اجرایی و ادامه امور اجتماعی مردم مشروط به اجرای اصول پدافند غیرعامل است.

وی با بیان اینکه مصون‌سازی همه ارکان نظام در برابر هرنوع تهدید احتمالی مهم‌ترین اصل دفاع در برابر اقدامات دشمن است، افزود: باید با پیش‌بینی موارد امنیتی و ایمنی مانع آسیب‌پذیری از تهدیدات دشمن شد.

* اگر مردم و ادارات همکاری نکنند مجبوریم آب را جیره‌بندی کنیم

سرپرست فرمانداری شهرستان شهرضا در ادامه این جلسه، گفت: پدافند غیرعامل سبب کاهش آسیب‌ها در هنگام بروز تهدیدات طبیعی و غیر طبیعی انسان ساخت می‌شود که با مدیریت و بهره‌گیری از فعالیت‌های غیر نظامی می‌توان از وارد شدن خسارات مالی و جانی جلوگیری کرد.

محمد حسین داراب با تأکید بر لزوم فراهم سازی تمهیدات لازم برای تبیین ماهیت واقعی پدافند غیرعامل، افزود: در پدافند غیرعامل تمامی نهادها، ادارات و حتی مردم عادی نقش مهمی دارند بنابراین باید با ارائه آموزش‌ها و اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش آسیب‌ها اقدام کرد.

وی با بیان این‌که بسیاری از تهدیدات دشمن پایه نبوده و با رعایت موازین ایمنی و علمی قابل پیشگیری هستند، بیان کرد: برخی از ادارات اصول پدافند غیر عامل را رعایت نمی‌کنند و نواقصی در این زمینه وجود دارد که باید برطرف شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان شهرضا با اشاره به مسکن‌های مهر شهرضا، اظهارداشت: در این ساختمان‌ها برخی از اصول مهندسی و علمی رعایت نشده است.

وی با اشاره به بحران کم‌آبی در شهرضا و لزوم صرفه‌جویی، تصریح کرد: با جیره‌بندی آب در شهرضا موافق نیستیم اما اگر مردم و ادارات همکاری نکنند مجبوریم آب را جیره‌بندی کنیم، این دیگر تهدید دشمن نیست بلکه نیازمند همکاری جمعی افراد است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 14 اسفند 1396، کدخبر: 1672370، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
0
0
امکان نداره که در خبرهای شهری وارد بشید و خبری مبنی بر بحران کم ابی نخونید! من که هیچ برنامه ای برای اینده نمیبینم...دعا کنیم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین