پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۳۹۸
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: پمپ های پاکستانی حجم زیادی از آب را مکش می کنند که در حال پیگیر هستیم تا استفاده از این پمپ ها را ممنوع کنیم.

شعار سال: چندی پیش بود در تماسی که شهروندان چابهار داشتند از وضعیت جیره بندی آب در این شهرستان ابراز نارضایتی کرده و خواستار پیگیری این موضوع شدند.

یکی از شهروندان گفته بود که منطقه آزاد چابهار آب دارد در حالی که مردم چابهار با مشکل کمبود آب مواجه هستند؛ چرا مسئولین پیگیری نمی کنند تا آب شیرین کن مجزایی برای منطقه خریداری شود.

در ادامه در تماسی با شهلی بر رئیس اداره آب و فاضلاب چابهار داشت، وی گفته بود که شهروندان در خانه شان مخزن و پمپ های پاکستانی بزرگ دارند که به شبکه وصل می کنند و افرادی که در اول شبکه هستند آب را با فشار می کشند و شهروندانی که در انتهای شبکه هستند با کمبود آب روبرو می شوند که اگر این افراد پمپ ها را از مدار خارج و اب را درست مصرف کنند دچار کمبود نمی شویم.

جهت پیگیری بیشتر در تماسی با محسن میرادی مدیر عامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان داشت، وی اظهار کرد: برخی شهروندان که به اداره آب مراجعه و از کمبود آب شکایت می کنند صرفا دنبال فروش آب ها به صورت تانکری هستند
.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت چابهار بیشتر شده است، ادامه داد: شرایط چابهار خیلی نرمال تر است در طی ماه های اخیر ظرفیت را به سمت چابهار افزایش دادیم و مشکل بسیاری از شهروندان حل شده است.

میرادی اضافه کرد: شهروندان چابهار زمانی که در این شهر کمبود آب بود در خانه هایشان مخازن آب یا حوض انبار تعبیه کرده بودند که حجم بالایی از آب را می گیرد و زمانی که وضعیت آب افزایش یافت باز هم این برداشت ها جهت پر کردن حوض انبارها انجام می شد لذا مجبور به جیره بندی شدیم تا هر روز یه منطقه از شهر آب دریافت کنند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه هیچ خانه ای وجود ندارد که بی آب باشد، ادامه داد: اگر شهروندان حوض انبارها را از شبکه جمع آوری کنند می توانیم شبکه خودرا پایدار کنیم و شهروندان چابهار نیز مثل زاهدان روزانه آب از شبکه برداشت کنند چون در حال حاضر سرانه آبی که درچابهار داریم همانند سرانه آبی است که در زاهدان در بحث آب شیرین داریم.

وی با بیان اینکه تا جایی که ما رصد کردیم مشکل خاصی در چابهار وجود ندارد تصریح کرد: شما می توانید از مبادی دیگری هم این مورد را پیگیری کنید.

وی در خصوص پمپ های پاکستانی گفت: غالب مردم از این پمپ ها استفاده می کنند لذا باید از همان ابتدا از ورود این پمپ ها که از مبادی غیر رسمی وارد می شود برخورد شود.

میرادی با بیان اینکه چون غالب مردم از این پمپ ها استفاده می کنند توان برخورد نیست، گفت: تلاشمان بر این است که ظرفیت را افزایش دهیم تا جایی که عملا مفهومی برای استفاده از این پمپ ها ایجاد نکند اما کار ما را سخت کرده چون حجم حوض انبارها و پمپ های پاکستانی زیاد است اما باز هم ما با سیستم فرمانداری هماهنگ می کنیم تا دوستان مجاب شوند که با ما همکاری داشته و استفاده از این پمپ ها را ممنوع کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت عصر هامون، تاریخ 4 بهمن 96، کد مطلب: 100933: www.asrehamoon.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین