پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۵۰۲
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
اگر می خواهید در چشم مادرشوهرتان بدرخشید توصیه می کنیم از برخی رفتارهای موثر در زمینه بهبود رابطه خود کمک بگیرید و اجازه ندهید اختلافات باعث بروز نزاع بین شما و مادر همسرتان شود.

شعار سال: اگر از آن تازه عروسهایی هستید که اطرافیان حسابی توی گوشتان خواندهاند که از همین الان میخ برخورد جدی با مادرشوهرتان را محکم بکوبید و جوابش را بدهید تا رویش باز نشود و کوتاه نیایید و دیگر نسخههایی از این قبیل به دستتان دادهاند، کمی دست نگه دارید. اگر هم واقعا مادر شوهرتان، از همان مادرشوهرهایی است که باعث شده دیگران حسابی دلشان به حال شما بسوزد و نگران زخم زبانهای او هستند، باز هم دست نگه دارید و چند دقیقه با ما باشید.

اگر میخواهید عروس خوب مادرشوهرجانتان باشید، بیزحمت این کارها را نکنید:

نگاه با عینک بدبینی-باور کنید این که از قدیم و ندیم قصه عروس و مادرشوهر ساختهاند، افسانهای بیش نیست. مادرشوهرهایی هم هستند که از گل بالاتر به عروسشان نمیگویند. تفسیرهای منفی را تعطیل کنید.

یکی به دو کردن-هیچ کسی شما را به دلیل جواب پس دادن و جواب سربالا دادن به مادرشوهر حتی اگر او مقصر باشد، تحسین نمیکند. اگر برحسب اتفاق، جاریتان در این موضوع به خصوص، حسابی به تشویقتان رو آورده است، ممکن است پای دلایل دیگری در میان باشد، به قول قدیمیها شما دور برندارید.
غر زدن به شوهر-هر شب سر گلایه را با همسرتان باز نکنید و از مادرش بد نگویید. به فکر مظلوم نمایی هم نباشید. این کار به محبوبیت شما نزد همسرتان چیزی نمیافزاید، در مواردی هم ممکن است نتیجه معکوس بدهد.

از مادر شوهرتان غیبت نکنید. تا چشمتان به جاریها میافتد شروع نکنید از معایب مادرشوهر حرف بزنید. یادتان باشد او مادرِ شوهر دلبند شماست که جانتان برایش در میرود.

تقلید نکنید. اگر خواهرتان، دختر خالهها یا جاریهایتان این کارها را انجام میدهند و معتقدند با این کارها جواب میگیرید، شما با معیارها و الگوهای دیگران کاری نکنید.

به جای تمام این نبایدها پیشنهادهایی برایتان داریم. پس اگر میخواهید کار درست را انجام بدهید، میتوانید این کارها را بکنید:

با مادرشوهرتان حرف بزنید. اگر دل و جرأتش را دارید، رو در رو با نهایت احترام در یک گفتوگوی دوستانه با او حرف بزنید. او را مادر خودتان بدانید. از او کمک بخواهید تا اگر اشتباهاتی دارید آنها را اصلاح کنید.

با همسرتان گفتوگو کنید. باز هم با رعایت اصل احترام، مشکل را با همسرتان در میان بگذارید و از او بخواهید کمکتان کند. به هر حال او با روحیات، حساسیتها و علایق مادرش بیشتر از شما آشناست. نکاتی که به شما میگوید را مد نظر قرار بدهید و مخصوصا از او بخواهید حساسیتهای مادرش را به حساسیتهای مادرش را به حساسیتهای مادرش را به شما بگوید. حواستان باشد در این گفتوگو اصلا از مادرشوهرتان بدگویی نکنید.

عینک خوش بینی تهیه کنید. خوشبین باشید. مادرشوهرتان دشمن شما نیست. اگر برخی رفتارهای او را با تفسیر مثبت پیش خودتان حلاجی کنید این قدر احساس منفی نخواهید داشت.

به سن و سالش نگاه کنید. هر چه باشد هر کدام از شما متعلق به دو نسل متفاوت هستید. ممکن است کمی زبانتان با هم فرق کند، نوع نگاهتان به مسائل، حتی در برخی موارد ارزشهایتان با هم متفاوت باشد. این را به حساب تفاوت و همچنین علاقه او به رعایت ارزشها و معیارهای خودش بگذارید که یک عمر براساس آنها زندگی کرده است و الان اگر شما مطابق آن معیارها رفتار نمیکنید، برایش بسیار سخت و دشوار است.

بزرگ شوید. سن و سالتان را نمیگویم. دلتان را، وسعتتان را، روح و ظرفیتتان را بزرگ کنید و افزایش دهید. از هر ایراد و عیب جویی مادرشوهرتان که نباید به هم بریزید و عصبانی شوید، پس نقش شما چه میشود این وسط؟

ببخشید. اگر او مقصر است، گاهی بخشیدن و گاهی نشنیدن حرفهای ناهنجارش به قدر و منزلت شما میافزاید. امتحان کنید.

یادش بدهید. با بزرگ منشی خودتان و رفتار محبت آمیز به او یاد بدهید که شما چه جایگاهی دارید و چگونه باید با شما برخورد کند.

تعریف کنید. محاسنش را بیان کنید. صفات خوبش را به رویش بیاورید. به او بفهمانید که قدر خوبیهایش را میدانید و حواستان به خوبیها و لطفهایش هست.

نیازهایتان را با او در میان بگذارید. اگر خواسته و انتظاری از او دارید، صادقانه و مهربانانه به خودش بگویید. این کار بسیار منطقیتر از حرف زدن پشت سر اوست.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 25 فروردین 1395، کد مطلب: 1047067: آدرس سایت: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین