پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۱۴۶۲۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸
معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام‌نور کشور گفت: درآمد دانشگاه پیام نور کشور طی سال گذشته ۷۵۰ میلیاردتومان بوده است.

شعارسال: حسن علیزاده در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران بابیان اینکه دانشگاه پیام‌نور یک دانشگاه دولتی با منابع دولتی و اختصاصی دانشگاه است، گفت: بخشی از این بودجه از شهریه دانشجویان و بخشی از بودجه عمومی دولت تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام‌نور ۳۰ درصد پذیرفتگان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه های سراسری را به خود اختصاص می‌دهد، گفت: این امر نشان دهنده آن است که نظام آموزشی دانشگاه پیام‌نور موفق بوده است.

دانشگاه پیام‌نور کمترین بار مالی را به دولت تحمیل کرده است

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام‌نور کشور بابیان اینکه دانشگاه پیام‌نور کمترین بار مالی را به دولت تحمیل کرده است، گفت: این دانشگاه برنامه‌های کیفی را در دستور کار قرار داده است.

علیزاده افزود: دانشگاه پیام‌نور با انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های بین‌المللی به دنبال راه‌اندازی مدارجی است که دانشجویان بخشی از تحصیل را در دانشگاه پیام‌نور و بخشی را در سایر دانشگاه‌ها بگذرانند.

وی با اشاره به ۳ هزار و ۹۲۰ عضو هیات علمی دانشگاه پیام‌نور در سطح کشور عنوان کرد: شهریه دانشگاه پیام‌نور از شهریه مقطع دبستان نیز پایین‌تر است چراکه یک دانشجوی دوره کارشناسی طی چهار سال تحصیل تنها ۵ میلیون تومان پرداخت می‌کند.

علیزاده میزان شهریه دوره کارشناسی ارشد را ۱۵ میلیون و شهریه دوره دکترا را ۵۵ تا ۶۰ میلیون دانست و گفت: برای حل مشکل پرداختی دانشجویان طبق توافقی که با بانک‌ها صورت گرفته مقرر شده با اعطای تسهیلات به دانشجویان، آنها از ابتدای آغاز دوره تحصیلی به صورت اقساط شهریه خود را پرداخت کنند.

ارائه خدمات فروش آنلاین کتاب‌های تحصیلی دانشجویان

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام‌نور کشور به خدمات فروش آنلاین کتاب‌های تحصیلی دانشجویان اشاره کرد و گفت: هر دانشجو می‌تواند به صورت اینترنتی درخواست کتب و منابع داشته باشد به طوری که در مدت زمانی کمتر از ۲۴ ساعت این کتب در اختیار دانشجو قرار می‌گیرد.

وی در ادامه میزان درآمد دانشگاه پیام‌نور در سال گذشته را ۷۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و بابیان اینکه درآمد حاصل شده نسبت به سال ۹۵ کاهش چندانی نداشته است، گفت: درآمد نسبت به دانشجوهای جذب شده مناسب بوده است.

وی بااشاره به اینکه شمار دانشجویان دانشگاه پیام‌نور کاهش چشمگیری نداشته به طوری که تعداد دانشجویان در استان همدان تنها ۲.۹ درصد کاهش داردف گفت: از آنجایی که برخی رشته‌ها به صورت خودکار از چرخه بازار خارج شده‌اند شمار دانشجویان نیز کاهش یافته است.

علیزاده بابیان اینکه به دنبال افزودن رشته‌های جدید به دانشگاه پیام‌نور هستیم، عنوان کرد: طی سال‌های اخیر اقبال دانش آموزان به تحصیل در رشته‌های مرتبط با پزشکی در دوره دانشجویی بیشتر شده و از آنجا که دانشگاه پیام‌نور از ظرفیت رشته‌های پزشکی محروم است می‌توان یکی از دلایل کاهش دانشجویان دانشگاه را نیز در این موضوع دید.

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام دانشگاه پیام‌نور اولویت قرار گرفته است

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام‌نور کشور میزان کمک های دولتی در سال گذشته را ۲۲۰ میلیاردتومان عنوان کرد و گفت: از مجموع درآمد کسب شده سال گذشته ۵۵۰ میلیارد تومان بودجه جاری و ۲۰۰ میلیاردتومان بودجه عمرانی بوده که تکمیل پروژه‌های نیمه تمام دانشگاه پیام‌نور اولویت قرار گرفته است.

وی بابیان اینکه میانگین افزایش بودجه‌ای دانشگاه‌های پیام‌نور ۱۲ درصد تعیین شده است، گفت: حقوق اعضای هیات علمی از محل کمک‌های دولتی پرداخت می‌شود که امسال مبلغی معادل ۴۴۰ میلیاردتومان در این بخش درنظر گرفته شده است.

وی به برنامه‌ریزی برای تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه‌های پیام‌نور اشاره کرد و با بیان اینکه ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این بخش در نظر گرفته شده است، گفت: ۱۸ پروژه عمرانی نیمه تمام در سطح کشور وجود دارد که ۳۰ میلیارد تومان برای اجرای آنها در نظر گرفته شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 12 مرداد 1397 ، کد خبر: 411963، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
0
0
ا.ف75
واقعا به نسبت دانشگاه های دولتی سرامد دیگه ما خیلی رقم خوبی به نظر میاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین