پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۳۳۶
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: امسال نزدیک به سه میلیون تن محصولات باغی شهرستان رفسنجان خسارت دیده و از بین رفته است.

شعار سال: حسین رضایی ششم مرداد در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان رفسنجان با اشاره به بحران آب و خسارات نوسانات دمایی که به محصول پسته وارد شده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته در هر هکتار 800 کیلوگرم پسته برداشت شد اما امسال سال بحرانی برای کشاورزان شهرستان است و میانگین برداشت در هر هکتار 50 کیلوگرم است که هزینه های تولید را بالا می‌برد.

وی اضافه کرد: قیمت میوه از میدان تا فروشگاه تفاوت خیلی زیادی دارد و باید این امر کنترل شود.

رضایی تصریح کرد: نوسانات قیمت مرغ با توجه به قیمت سویا و ذرت بوده که به ترتیب 30 و 40 درصد افزایش قیمت داشته که متأثر از قیمت دلار بوده است و جزو ارقام اصلی خوراک مرغ است.

وی با بیان اینکه قیمت مرغ در رفسنجان به نسبت پایتخت و مرکز استان و استان های همجوار پایین تر است، افزود: قیمت هر کیلو مرغ گرم در شب عید 8650 تومان و مرغ زنده 5750 تومان بوده که در حال حاضر مرغ گرم به 9660 تومان و مرغ زنده به 6360 تومان افزایش یافته که حدود 12 درصد رشد را نشان می دهد.

وی، افزایش قیمت خوراک طیور را در افزایش قیمت مرغ موثر دانست و ادامه داد: در همین حال قیمت خوراک طیور نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است. همچنین کرایه های حمل و نقل نیز افزایش داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان اظهار کرد: یک مرحله جوجه‌ریزی در اردیبهشت به میزان 390 هزار و 420 قطعه انجام شد و در خرداد با 320 هزار قطعه جوجه ریزی، 70 هزار قطعه افت داشتیم. در تیر ماه 342 هزار قطعه جوجه ریزی شده که شهریورماه قابل عرضه به بازار است و ضمن اینکه همیشه تلفات 10 درصدی در مرغداری‌ها وجود دارد. جوجه‌ریزی در هر ماه به حدود 400 هزار قطعه می‌رسد و کمبودی در این زمینه در شهرستان نداریم.

وی تصریح کرد: وقفه در عرضه سویا و ذرت از بندرعباس مقداری بازار را با تنش مواجه کرد که با همت تعاونی مرغداران در سه ماه آینده کمبودی نداریم. قیمتها کنترل شده هستند و بالا رفتن هزینه های تولید بر قیمت اثرگذار بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان به تولید شیر در شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر شیر با قیمت هر کیلو 1950 تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

علیار اسکندری‌نسب، فرماندار رفسنجان در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان رفسنجان اظهار کرد: جلسات ستاد تنظیم بازار آنچنان که از آن انتظار می‌رفت و می بایست به صورت مستمر و مکرر انجام شود، انجام نشد و بعضاً یا جلسات برگزار نمی شود یا اگر برگزار شود جدی گرفته نمی شود.

فرماندار رفسنجان به وضعیت بحرانی شهرستان و کاهش تولید محصول در سال جاری و آینده، اشاره و اضافه کرد: مردم رفسنجان که یک دورانی با کمک‌های ارسالی خود به جبهه‌ها در اداره جنگ نقش‌آفرین بودند حق‌شان نیست که امروز در بحران به سر ببرند.

وی یادآور شد: با توجه به نزدیک شدن ایام حج و زیارت و محرم و همچنین افزایش تقاضای مردم در خصوص گوشت گرم و مرغ، تمهیداتی اندیشیده شود تا مشکلاتی در این خصوص ایجاد نشود.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 11 مرداد 97، کد مطلب: 97050603233، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین