پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۶۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
هنریک هنریکسون مدیرعامل اسکانیا اعلام کرد که ممکن است مجبور به قطع همکاری خود با ایران شود.

شعار سال: هنریک هنریکسون مدیرعامل اسکانیا اعلام کرد در صورت اعمال دوباره تحریم‌ها علیه ایران،‌ ممکن است مجبور به قطع همکاری خود با این کشور شود.

هنریکسون گفت شرکت اسکانیا که یکی از اولین شرکت‌هایی است که پس از برداشته شدن تحریم‌ها در اوایل سال 2016 به ایران باز‌گشته است، تمامی سفارشاتی را که تا پیش از تحریم‌های مرداد‌ماه قادر به تحویل آنها نباشد را لغو کرده است.‌

وی گفت: با توجه به اطلاعاتی که در حال حاضر در دست داریم،‌ در صورت عدم بهبود شرایط،‌ تمام حجم صادرات ما در معرض خطر خواهد بود.‌

به گفته هنریکسون،‌ اسکانیا که زیرمجموعه شرکت فولکس‌واگن قرار دارد‌، یکی از شرکت‌هایی است که در ایران حضور پررنگی دارد و سالانه پنج تا شش هزار کامیون به ایران می‌فروشد. این میزان فروش، برابر پنج درصد سفارشات جهانی این شرکت است که سال گذشته به 109 هزار و 415 دستگاه کامیون بالغ شد.

چنین حرکتی، ممکن است ضربه دیگری بر اقتصاد ایران در زمینه صنعت خودرو باشد که برخلاف بخش‌های انرژی و بانکداری،‌ پس از برداشته شدن تحریم‌ها در سال 2016 با امضای قراردادهایی با شرکت‌های اروپایی سرمایه‌گذاری خارجی هنگفتی را جذب کرد.

با وجود تلاش‌های کشورهای اروپایی برای حفظ برجام و تضمین دادن به شرکت‌های اروپایی در برابر حفظ آن‌ها از تحریم‌های آمریکا،‌ بسیاری از این کشورها در حال ترک ایران برای جلوگیری از تحریم خود از سوی آمریکا هستند.

آمریکا 13 درصد واردات محصولات اسکانیا را در سال 2017 در دست داشت

شرکت اسکانیا از مقدار تاثیر تحریم مرحله اول آمریکا بر میزان افت سفارش‌های ایران که بعنوان یکی از بازارهای رشد این شرکت به شمار می‌آید اظهار نظر نکرد. کارخانه‌های این شرکت در آمریکا و اروپا سفارش‌های تهران از قبیل کامیون و اتوبوس را تولید و آن‌ها را از طریق شرکای محلی این شرکت،‌ در ایران توزیع می‌کنند.

با این‌حال هنریکسون اعلام کرد که در حال کار بر روی طرحی به منظور ادامه صادرات قطعات یدکی محصولات خود به ایران است تا محصولات خود در ایران را پشتیبانی کند‌، اما هنوز هیچ چیزی مشخص نیست.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار 13 مرداد 97، کد مطلب: 412100، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
آقایون موقع قرارداد بستن باید مواظب باشند و احتمالات رو پیش بینی کنند. نه الان.
این گونه مدیران رو باید دار زد
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
ا.ف75
هرچی تو این مملکت احتمالش داده شد عملی شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین