پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۰۴
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
استاد حوزه علمیه قم گفت: بسیاری از گناهان با لبخند آمرزیده می‌شود، اگر شما با هم خوب باشید و بخندید موجب می‌شود که گناهان شما آمرزیده شود و گناهان تنها با گریه آمرزیده نمی‌شود.
به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی در نشست صمیمانه رئیس مرکز خدمات حوزه با همسر و فرزندان طلاب و روحانیون استان قم، با اشاره به عهدنامه امام علی(ع) به مالک اشتر گفت: امام علی (ع) در این عهدنامه می‌فرمایند «درستکار و نادرستکار با یک حقوق و یک مزایا و با یک احترام و یک پاداش روبه رو نشوند، اگر یکسان برخورد کار کنیم درستکار در درستکاری بی‌رغبت و نادرستکار در نادرستکاری گستاخ خواهد شد.»

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در سیستم اداری، پرداخت حقوق بر مبنای کار ماهیانه است، تصریح کرد: در این نوع پرداخت کارمندانی که در محل کار وقت خود را با موبایل تلف می‌کنند با کارمندان درستکار در کنار هم قرار گرفته و حقوق یکسانی دریافت کنند.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: مزد در برابر زمان غلط است، بلکه مزد باید در برابر عمل صحیح پرداخت شود؛ رتبه‌های نظامی در برابر زمان اشتباه است، بلکه باید در مقابل عمل رتبه‌های نظامی داده شود.

وی با اشاره به اینکه ما به این دلیل که الگوهای خود را از غرب و از دانشگاه غرب گرفته‌ایم و حوزه نیز از دانشگاه الگو گرفته است مصیبت زده هستیم، گفت: دانشگاه‌های اروپا بر مبنای انسان اسفل‌السافلین عمل می‌کنند که مدیریت از بیرون را می‌پذیرد و ادیان الهی بر مبنای اعلی‌علیین عمل می‌کنند و مدیریت آن مدیریت از درون است.

آیت‌الله حائری شیرازی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه مدیریت اعلی‌علیین دارد، گفت: مدرک‌گرایی و حضور در کلاس از ترس حضور و غیاب، افت تحصیلی را موجب شده است که پیمودن الگوها و روش آموزش غربی است.

وی با بیان اینکه باید برای موفقیت برنامه‌ریزی و نظم داشته باشید گفت: زمان بیدار شدن، برنامه‌های بعد از بیداری، تفریح و ورزش باید مشخص باشد ولی اگر نظم و برنامه نداشته باشید در زندگی موفق نمی‌شوید.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه خواندن نماز صبح در اول وقت و بیدار ماندن تا طلوع آفتاب، موجب می‌شود که سبک زندگی اصلاح شود، افزود: زود خوابیدن و زود بیدار شدن انسان را ثروتمند، سالم و هوشیار می‌کند.

وی تربیت فرزندان را بسیار مهم دانست و گفت: پدر باید نخستین رفیق فرزندش و همبازی بچه‌هایش باشد و باید با فرزندان خود در خانه بازی کند همانطور که پیامبر(ص) با فرزندان خود بازی می‌کرد.

آیت‌الله حائری شیرازی بیان کرد: تشویق تأثیر زیادی در روحیه افراد دارد و باید از مرکز خدمات برای تشویق ممتازین تحصیلی تقدیر کرد.

وی با اشاره به اینکه عداوت و دشمنی موجب می‌شود که انسان‌ها از اهل بیت(ع) دور باشند گفت: بسیاری از گناهان با لبخند آمرزیده می‌شود، اگر شما با هم خوب باشید و بخندید موجب می‌شود که گناهان شما آمرزیده شود و گناهان تنها با گریه آمرزیده نمی‌شود.
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین