پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۲۳
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
دولت کانادا اعلام کرد که قانون اتانازی جدید فقط در مورد کانادایی‌ها و دارندگان اقامت دائم آن کشور اعمال خواهد شد، و به این معنی، آمریکایی‌ها و افراد متبوع سایر کشورها قادر نخواهند بود برای مردن به کانادا سفر کنند.

شعار سال: دولت کانادا به منظور جلوگیری از آنچه در رسانه‌ها «گردشگری خودکشی» نامیده شده است، قوانین تازه‌ای را در بخش بهداشت و درمان به اجرا گذاشت.

یک مقام ارشد دولتی کانادا به آسوشیتدپرس گفت که مسافران خارجی در این کشور مشمول قانون تازه اتانازی (امکان مرگ خودخواسته بیماران لاعلاج) که روز پنجشنبه برای تصویب به پارلمان ارائه شد، نخواهند بود. قانون جدید جلوی بروز پدیده «گردشگری خودکشی» در کانادا را خواهد گرفت. این مقام نخواست نامش فاش شود چون تا انتشار کامل رسمی قانون مجاز به بحث در مورد جزئیات آن در رسانه‌ها نبود.


به گفته این مقام دولتی، افراد برای استفاده از این قانون باید واجد شرایط استفاده از خدمات بهداشتی در کانادا باشند. قانون یاد‌شده همچنین مانع از این اقدام برای بیمار روانی می‌شود و اجازه نمی‌دهد که اشخاص پیشاپیش برای آنکه در زمانی محتمل در آینده به زندگی خود خاتمه دهند، درخواست بدهند.

در همین حال، به گزارشBBC، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در صفحه توییتر خود این مسأله را «یک موضوع دشوار و عمیقاً شخصی» خواند و اعلام کرد که دولت وی با دقت مشغول مطلعه و بررسی این است که چگونه می‌توان به بهترین نحو از اشخاصی که «به شدت در رنج هستند» حمایت کرد.


جودی ویلسن-ریبولد، وزیر دادگستری کانادا گفت این قانون در پی حفاظت از «حقوق وجدان پزشکان» است. وی حاضر نشد به این پرسش پاسخ دهد که چرا خارجی‌ها از قانون جدید مستثنی شده‌اند.


مقامات دولت کانادا جین فیلپات، وزیر بهداشت (راست) و جودی ویلسون-ریبولد، وزیر دادگستری کانادا روز پنج شنبه هنگام بحث در مورد قانون پیشنهادی در یک کنفرانس خبری در اتاوا

سال گذشته، دادگاه عالی کانادا قانونی که پزشکان را از کمک به مرگ افراد منع می‌کرد، رد کرد. ‌ این دادگاه اعلام کرد غیر قانونی دانستن کمک به خودکشی (بیماران لاعلاج) مردم را از شأن و استقلال رأی‌شان محروم می‌کند. پیش از این اعلام، مشاوره، کمک و یا معاونت در خودکشی در کانادا غیر قانونی بود.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 26 فروردین 1395، کد مطلب: 96347:www. ana. ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین