پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۴۱۸
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
معاهده همکاری ثبت اختراع PCTمعاهده همکاری ثبت اختراع PCT یا Patent Cooperation Treaty یک پیمان بین المللی است که بر اساس آن امکان حمایت از اختراع ثبت شده در این معاهده، در کلیه ی کشور های عضو تنها با ارائه یک اظهارنامه وجود دارد. به زبان ساده، مخترعی که در این معاهده اظهارنامه خود را ثبت کند، می تواند در کلیه ی کشورهای عضو، ثبت اختراع ملی را بر اساس همین اظهارنامه و با توجه به حق تقدم اولین افشاء آن انجام دهد.

شعار سال: معاهده همکاری ثبت اختراع PCTمعاهده همکاری ثبت اختراع PCT یا Patent Cooperation Treaty یک پیمان بین المللی است که بر اساس آن امکان حمایت از اختراع ثبت شده در این معاهده، در کلیه ی کشور های عضو تنها با ارائه یک اظهارنامه وجود دارد. به زبان ساده، مخترعی که در این معاهده اظهارنامه خود را ثبت کند، می تواند در کلیه ی کشورهای عضو، ثبت اختراع ملی را بر اساس همین اظهارنامه و با توجه به حق تقدم اولین افشاء آن انجام دهد.

معاهده PCT برای اولین بار در سال ۱۹۷۰ میلادی در واشنگتن به امضاء رسید و در سال ۱۹۷۸ میلادی اعضای آن به ۱۸ کشور افزایش یافت. در حال حاضر (سال ۱۳۹۶) ۱۵۲ کشور عضو این معاهده هستند و شرایط استفاده از مزایای ثبت بین المللی اختراعات را برای اعضای خود فراهم می کنند. این کشورها شامل کلیه کشورهای توسعه یافته و تعداد زیادی از کشورهای در حال توسعه می باشند. کشور ایران نیز عضو این معاهده می باشد.

سازمان جهانی مالکیت فکری وایپو سالانه آمار اختراعات ثبت شده در معاهده همکاری ثبت اختراع PCT منتشر می کند که اطلاعات بسیار مفیدی را به مخاطبان در خصوص اهمیت این معاهده ارائه می دهد.

از نکات مهم در خصوص ارائه ثبت اختراع در معاهده همکاری ثبت اختراع PCT این است که مخترع می تواند اختراع خود را مستقیما به دفتر ژنو ارائه دهد و یا این که از طریق اداره ثبت اختراعات کشور خودش برای ثبت اقدام کند. چنانچه مخترع بخواهد توسط اداره ثبت کشورش تقاضای ثبت دهد، نباید بیش از ۱۲ ماه از اظهارنامه اش در کشور مبدا گذشته باشد.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت نوفان، تاریخ انتشار 17 مرداد 97، کد مطلب: -، www.nofan.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین